Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 nykii

    Audi nykii ja tukkeutuu 1000-2000 rpm välillä miksi heittäkää nyt jotain


    oma arvioni: Joku anturi on rikki joka säätää bensan syöttöä poljin asennon mukaan mutta mikä se voisi olla??

    #2
    Kannattaa luetuttaa vikakoodit jossakin. Voisi olla imuvuoto? Mainitsemasi kaasuläppäanturi ehkä.

    Muokkasin otsikkoa.

    Comment


    • #3
      joo otsikko nyt parempi :) vika koodit luettu audin liikkeessä ei vikaa ja kaasuläppä sopeutettu parikin kertaa uudelleen ei vaikutusta. imuvuotoa epäilen mutta ääni ei sitä ainakaan kerro. päästöt ok ja lambda vag-comin mukaan ehjä samoin ilmamäärämittari....
      kai pitäisi varata aika sähkömiehelle.
      60 egeä tunti ei paljo naurata!!!

      Comment


      • #4
        Tulpat ja tulpanjohdot tarkistettu?

        Comment


          #5
          Mahdollisen imuvuodon jäljille voisi päästä perinteisin menetelmin eli starttipilottia tai jotain muuta vastaavaa suihkia imusarjan ympäristössä ja kuunnella vaikuttaako käyntiin.

          Toimiiko auto muuten ok? Ylemmillä kierroksilla ei mitään ongelmia? Kerro kaikki mitä tulee mieleen niin keksitään lisää vaihtoehtoja.

          Comment


          • #6
            tulpat vaihdettu 4kk sitten , johdoista en tiedä mutta kyllä ne ainakin kipinän perille toi tuolloin ja näyttää päällisin puolin ehjiltä.
            auto toimii ylemmillä kierroksilla normaalisti eikä alle 2000 kierroksenkaan ajossa ole ongelmia muuten kuin että nykii ja on todella tarkka kaasun käytöstä ,moottori jarrutus voimakas heti kun päästää jalan kaasulta ja toisin päin. vaihde vapaalla kaasutellessa röpöttää ja tukkeuttuu sekä paukkuu....ihme vika

            Comment


              #7
              Auton vuosimalli voisi johdatella vikaantuneen ECU:n perään. Toivottavasti vika on kuitenkin muualla.

              Comment


                #8
                Onkos 1.6:ssa suorasytkä kuten 1.8t:ssä? Niistähän niitä puolia ainakin on paukkunut.

                Comment


                  #9
                  Ei ole suorasytkää. Varmaankin se moottorin takana oleva huohotusputki poikki haitarin kohdasta taikka sitten pakosarja niin paljon halki, jotta sekoittaa lambdan täysin

                  Comment


                  • #10
                    Huohotus putki korjattu "pielavetisellä" ei pitäsi vuotaa. lambda arvot tyhjäkäynnillä ja n.2500rpm:llä ok! pakosarja hieman halki mutta ei niin paljon että vuotaisi.

                    Comment


                    • #11
                      Voisiko kaasuläppä kotelo olla kuitenkin rikki ja siksi auto ei aina tiedä missä asennossa poljin on ja syöttää siis bensaa hieman miten sattuu?? mutta toisaalta miksi auto sitten toimii suuremmilla kierroksilla normaalisti eikä auto mitenkään "hyöki" tasakaasulla...

                      Comment


                      • #12
                        ilmeisesti autoni vika on siinä määrin erikoinen että on parempi kääntyä sähkömiehen puoleen mutta kiitoksia kaikille ehdotuksista, starttipilotti hommaa en ole vielä kokeillut mutta teen sen viikonloppuna....

                        Comment


                        • #13
                          OT, Keskustelin toissapäivänä erään taksimiehen (volkkari tdi) kanssa. Hän kertoi, että alle vuoden ikäinen auto ei "vedä" määrätyillä kierroksilla. Tyhjäkäynnilläkin rämisee pakoputkessa. Hänen mielestä vika on tukkoon menneessä katissa? Katin tukkoonmeno johtuu kuulemma siitä, että ajetaan pääasiassa kaupunkiajoa? Suunnittelija Saksassa ehkä ajattelee: Ajat aikansa kaupungissa, mutta silloin tällöin moottoritietä 200 km/h = paikat puhdistuu:)

                          Comment


                            #14
                            Taksimiehethän perinteisesti tietävät kaiken autotekniikasta aukottomasti :)

                            Comment


                            • #15
                              Nostetaanpa vanha aihe taas kehiin, Autoni vika paikallistettu pitkän syynin jälkeen tai ainakin luulen niin(tämän päivän pelannut hyvin).
                              Elikkäs kiitoksia ROLLElle, joka sai minut tutkimaan pakosarjaa hieman tarkemmin, ja mitäs mitäs pakosarja oli alapuolelta (ei nähnyt pelkällä konepellin aukaisulla) kahdesta kohtaa halki juuri ennen lambda-anturia.
                              Noh päätin sitten epätoivoisena kokeilla pakoputken korjaus tahnaa halkeamiin. eka koeajolla ei merkittävää parannusta mutta jo illemmalla (ehkä 50 km ajon jälkeen) huomasin yhtäkkiä että perkules autohan ei nyvi eikä röpöttele!!!!! Hurraa....
                              Nyt sitten ajattelin hitsata/hitsauttaa pakosarjan mutta jos ei kestä niin ei kun purkaamolle puhelua

                              Comment


                              • #16
                                Juha, kerrohan mitä "mönjää" käytit ( muutaman viikon päästä= jos paikkaus onnistui) ? Voisi kiinnostaa muitakin?

                                Comment


                                • #17
                                  Noh jos jotain oikeasti kiinnostaa niin se oli jotain (en muista merkkiä) mallia "pika patentti" töhnää pienessä peltipurkissa. kai vähän niinku plastikpadinkia :)
                                  se oli ihan vaan kokeilu mielessä ja mielenkiinnosta tehty korjaus mutta ilmoittelen jos paikkaus pitää, onhan se toki halvempi korjaus kuin uuden osto ja vaivanakin pienempi kuin uuden vaihto...tahnan merkinki voin ilmoittaa jos vielä löydän purkin tallilta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin!
                                    parisen viikkoa autoni pakosarjan korjauksesta on kulunut, ja hyvin on kestänyt vaikka en olisi ikinä uskonut "patentin toimivan" mutta joo Jormaa kiinnosti mitä mönjää käytin , purkki olihetki sitten kädessäsi ja Wurth merkkistä pakoputken korjaus/tiivistys tahnaa se oli
                                    Jos kiinnostaa vielä että miten sitä laitoin niin tässä tulee informaatiota:
                                    ensin hion karkealla hiekkapaperilla kohdat joihin tahnaa laitoin sen jälkeen huolellinen puhdistus lakkabensiinillä ,sitten käytin autoa kunnes sarja oli kuuma ja taatusti kuiva. sitte mönjää lastalla levittäen halkeama kohtiin ja vähän ylitsekin. sitten auto käyntiin ja ajamaan,aine kuivui hetkessä ja hyvin on pysynyt....että semmosta kannattaa kokeilla jos käy yhtä huono tuuri kuin mulla...uusia pakosarjoja ei ainakaan Jyväskylän varaosaliikkeet myy ja purkaamoillakin harvoin tarjolla,menee kuulemma moottoreiden mukana...

                                    Mutta jos jollain on kyseinen pakosarja jostain syystä jäänyt nurkkiin pyörimään tai tulee jostain vastaan niin olen tietysti kiinnostunut ostamaan sen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyvä,että "ensiapu" auttoi. Mutu on, että se ei ole kovin pitkäikäinen?

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo tarvikkeenahan tuota pakosarjaa ei saa, mutta VAG varaosatiskiltä kyllä. Se että autosi korjaantui vasta viikon verran patentin jälkeen johtuu siitä, että moottoriohjainlaite haki uudet polttoaineseossoputukset kohdilleen, kun lambda-anturille ei enää mennyt halkeamasta ylimääräistä ilmaa. Tuo soputumien poisto (ja boxin resetoiminen tehtaan arvoihin) onnistuu OBD yhteensopivalla testilaitteella taikka irroittamalla akunkenkä puolen tunnin ajaksi

                                        Comment


                                        • #21
                                          Rolle , nykiminen loppui kyllä jo heti samana päivänä n.50 km ajon jälkeen juttua vähän ylempänä....

                                          Comment


                                            #22
                                            No siis joo...kuitenkaa se paikkaus ei tosiaan heti vaikuta

                                            Comment


                                            • #23
                                              joo ei

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ideoita kaivataan taas :)

                                                Eli vanha vika on palannut , palasi oikeastaan melko pian sen jälkeen kun kerkesin kehua että ei röpötä :) (syyskuun lopulla)

                                                Vika siis ilmenee kaasua painettaessa tyhjäkäynniltä pohjaan tai pumpattaessa (polttaa putkessa,paukkuu) ja kun kaasua painaa vain puoleen väliin niin vikaa ei ilmene.

                                                Hiljainen ajo(alle20 km/h) myös nykivää koska auto moottorijarruuttaa helposti , tuntuu melkeimpä samalta kuin katkaisisi virrat yhtäkkiä ja starttasi heti perään!!

                                                olen nyt uusinut lambda anturin ja tarkistanut ettei pakosarja vuoda mistään että vikaa ei siltä puolelta tarvitse etsiä, mitenkä muuten rikkinäinen ilmamäärämittari ilmenee??

                                                Itsestä tuntuisi että vika voisi ehkä olla sytytys puolella ,liian aikainen tai myöhäinen sytytys vähän niinkuin kuskilla :)

                                                Kävin viime viikolla katsastuksessa , leima tuli mutta tyhjäkäynnin lambda arvo heitteli 1,110-1,130 väliä hetken aikaa ja lopuksi jäi lukemaan 1,080 eli hieman yläkantissa .

                                                2500 kierroksen arvo oli 1,020 eli sekään ei ollut tasan 1 niinkuin kai pitäisi vai ?
                                                missähän vika??

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mulla eri kone, mutta samanlaiset oireet, mulla tosin pudotteli pyttyjäkin pois pelistä, kun kiihdytti isolla vaihteella, esim ohituksissa tai risteyksissä. Hävisi tulpanjohtojen uusimisella. Kertoivat merkkihuollossa, että on ollut paljon ainakin volkkareiden 4 pyttysissä samaa vikaa, että häiriönpoistajat on menny huonoiks ja sit kenkkuilee.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo kaverin -94:ssa golfissa oli samaa vikaa että nyki alemmilla kierroksilla ja se paikallisti vian pimeässä avatessaan nokkapellin, johdot kuulemma löivät läpi ja sen näki selvästi. omassa en ole nähnyt mitään läpilyöntejä mutta jospa mä varaisin ajan merkkihuoltoon kun en jaksa turpanpäiten vaihdella osia, kunhan saan aikaiseksi....kallista lystiä tulee varmaan

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Herättelen taas toiveita että autoni puutumis/röpötys ongelma ratkeasi, kävin tänään luetuttamassa vikakoodit ja tälläisä oli:

                                                      18010 P1602 035
                                                      Jännitteen syöttö, liitin 30
                                                      Jännite liian pieni
                                                      satunnainan

                                                      00561 015
                                                      Seoksen sopeutus
                                                      Mukautusraja (summa) alittunut
                                                      satunnainen

                                                      17978 P1570 035
                                                      Moottorin ohjainlaite lukittu
                                                      satunnainen

                                                      16486 P0102 035
                                                      Ilmamassamittari-G70
                                                      Signaali liian pieni
                                                      satunnainen

                                                      Vikakoodien lukua edelsi kahden tunnin eilinen akun maajohdon irroitus että monikin koodi voi johtua aivan siitäkin mutta toi Ilmamassamittarin koodi ihmetytti,mitähän se tahtoo sanoa?

                                                      Pikahuollon pojat eivät osanneet sanoa mitään, yllätys yllätys, nollasivat vain vikakoodit, ei vaikutusta röpötykseen/puutumiseen.

                                                      Tulpan johdot ja moottorin lämpötila anturi sekä pakosarja ehjiä että niitten puolesta voi vian etsinnän lopettaa...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        mulla samaa ongelmaa. ei oireillut vaikka pakosarja oli halki mutta kun uusi vaihdettiin ni alkoi vikoja tulla esille sammuilee kesken ajon aivan ku avaimesta vääntäis virrat pois ja nykimistä on tasaisella ajolla. autosta yritettiin lukea vikakoodeja mut ei näkyny mitään, oliskohan tuossa juuri kyse siitä että ettii uusia käskyjä lampdalle? auttaako akun irroitus oikeasti? vai korjautuuko vika "itsestään"?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No lambda kyl hoitaa uudet asetukset boxille ihan ilman akunkengäs irroitustakin jos lambda vaan kunnos.

                                                          Sun autos oireilee kyl ihan erilailla ku mun , tuskin sama vika kyseessä

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X