Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1.8s kansi ja vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1.8s kansi ja vaihdelaatikko

    Tervehdys auditohtorit! Yritin etsiä tietoa onko 80 audissa 1.8s kaasarissa ja 1.8s ruiskussa sama kansi ja laatikko mut ei löytynyt varmaa tietoa. Eli oma audi 1.8s on 90- ja alipaineruiskulla, tutulta saisin audin 1.8s kaasarilla 88- ni onko niissä sama kansi ja laatikko ? Kiitän jo etukäteen arvon tohtoreita kun viitsii meitä kuolevaisia auttaa!

  • #2
    Mikähän vaan on alipaineruisku? Ettet tarkoita yksipistesuihkutusta? Jos sinulla ei ole kannessa suuttimia (nelipistesuihkutus) niin vahvasti olisin sitä mieltä että kannet käy ristiin. Laatikot käy varmasti jos sama korimalli ja vielä sama iskutilavuuskin.

    Comment


    • #3
      1.8s on ainakin tietääkseni aina kaasutinkoneellinen, jos ei sinne ole tekniikkaa vaihdettu aiempien omistajien toimesta. 1.8e olisi sitten taas jonkinlainen ruiskukone, josta en itse tiedä kyllä mitään.
      Ainakin yhdessä golffissa jossa oli 1.8 kone 1-piste ruiskulla oli sama kansi kuin 1.8s audin NE koneessa. En sitten osaa sanoa noista muista. Golffin konetyyppiä en nyt tähään hätään muista. Jostain olin taas lukevinani että kaasutin- ja ruiskukoneissa olisi eroa venttiilien koossa, mutta tämä ei ole varmaa tietoa

      OT. K-Jetronic ja KE-Jetronic voitaisiin tietysti luetella jonkinlaisiksi alipaineruiskuiksi ;)
      Ne jotka näiden kanssa värkkää ymmärtää varmaan miksi

      Comment


      • #4
        Käsittääkseni juurikin tuo S on kaasarimallin tunnus.

        Comment


          #5
          S mallia on ollut myös ykspisteruiskuna, ainakin moottorikoodilla PM. Luulisin kaasarin ja ykspisteruiskun kansien käyvän ristiin.

          Comment


          • #6
            Väärin käsitetty siis :D

            Comment


            • #7
              Ei taida olla minun auto olla sittenkään S vaikka niin olisin toivonu :P . Tarkoitin alipaineruiskullla että se on ohjattu alipaineella ei oo mitään elektronisia ohjainyksiköitä (kuumeessa ei pitäis selvitellä asioita). Eli se on ihan nelipisteruisku ja se toinen on 1.8s kaasari.

              Comment


              • #8
                Moottorityyppi auttaisi varmaan monia vastaamaan tähän. Eli sen löytää peräluukun kannessa olevasta tarrasta kohdasta "Engine code", tai sitten huoltokirjan etusivun tarrasta jossa samassa kohdassa "Engine kode". Se 1.8s on varmaan tuolla NE koneella, niinkuin useimmiten, mutta tuo sun auton kone on vähän arvoituksellinen.
                Onko suutinten paikat kannessa vai imusarjassaedit.

                edit. Sen konetyypin voi nähdä myös jakopään suojuksen tarrasta jos siinä sellainen tarra on, en tiedä koska tuo on yleistynyt. 9 numeron ja kirjaimen yhdistelmä siinä on jos on, tyyliin abc 123 456. On se konetyyppi varmaan luettavissa jostain lohkon kyljestäkin, mutta itse en sitä vielä tähänkään päivään mennessä ole löytänyt.

                Comment


                • #9
                  Suuttimet on imusarjassa. Täytyy kattoo jos löytäis jostaa sen moottorin tyypin se vois helpottaa jonkun verran! :P

                  Comment


                    #10
                    Jos suuttimet on imusarjassa niin imukanavassa on iso lovi yläreunassa suuttimelle. Ei taida kaasari-imusarja peittää sitä koloa.

                    Comment

                    Working...
                    X