Nostat sen tuloilmaputken pois putsarikotelosta niin näkyy siinä putkenpäässä. Sihti irtoaa kevyesti kampeamalla esim.pienellä tasapää meisselillä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tukkoisuus katosi ja kulutus pieneni
Collapse
X
-
-
Tulipahan putsatuksi tuo esisihti omastakin kuutosesta. Olihan siellä kaikenlaista pientä nokkosperhosesta alkaen. Pesin sitä vesihanan alla ja hieroin jonkin verran saippuaakin. Verkkoon jäi kuitenkin pieniä mustia nyppylöitä, jotka ovat aivan kuin bitumia. Voihan olla, että kuumalla kelillä asfaltista moista kamaa lähtee lentoon. Inspiraation tuohon hommaan antoi se, että katsastuksesta tuli hylsy, koska jokin arvo, taisi olla HC tai jotain sinnepäin, oli liian korkea; olisi pitänyt olla 100, mutta oli n. 130. Katsastajan kanssa jutellessa eräs potentiaalinen syy moiseen arvoon oli tukkoinen ilmanputsari. Pitää ostaa vielä uusi suodatinpanos ja käydä sitten haistattamassa putkea uudestaan.
Comment
-
Mä oon repiny koko verkon pois, eli ajelen ilman sihtiä. Ei ole ollut mitään ongelmia, tosin vaihdan ilmansuodattimen aina öljynvaihdon yhteydessä.
Comment
-
A4-B5 ´98 uutena myyty italiaan ja sihti löytyy.
Tuolla jossain oli, että vain kylmiin maihin ois sihti tullut, mutta.. onhan italia kohtuu lämmin kuiteskin ;)
itse tuossa maffia putsailin ja samalla myös sihtiä, niin kyllähän tuo tummahkoa kerää ihteensä.
Käyttelin kaasuttimen puhdistusspräytä, irroittaa lian kyllä tehokkaasti/vaivatta.
Comment
-
Emännän -04 BFB:ssä oli se "sukkahousu"suodatin siinä ilmanputsarin päällä josta ilma siis menee itse putsariin sisälle. Otin koko hässäkän pois. Se sahalaitainen muovi on kyllä vielä talles mutta reviin sen helvetin sukkahousun pois siitä. Onko mitää järkee panna muovia takas harvemmalla verkolla varustettuna? Lähinnä siis jotain hyttysverkkoa ajattelin.
Comment
-
Se taitaa olla nimeltään lumisihti. Kai se estää ainakin lehtien ja neulasten menon suodatuskoteloon. Mikä sen toiminta lumen kanssa on on vähän arvoitus, en uskaltanut testata vaan ostin uuden. Ei maksa montaa euroa.
strainer, for vehicle use in cold climates
Comment
-
Muistaakseni kuulin jostain että Skodan merkkikorjaamoilla kyseinen härpäke revitään helvettiin ensimmäisessä huollossa. Omakin auto sai kummasti lisää puhtia kun otin tuon suodattimen pois kokonaan.
Luulisi että ilmansuodatin pystyy sen ilman puhdistamaan tarpeeksi hyvin yksinkin ja sen kotelon voi imuroida suodattimen vaihdon yhteydessä.
Comment
-
Joo, tuosta sihdistä huolimatta oli minulla AVF:n suodatinkotelo täynnä pakkaantunutta lunta viimeisimmässä myräkässä. Oli tietenkin pakko lähteä matalalla autolla auraamaan porvoon motaria. Ihme että päästiin perille asti.
Eikös näissä ollut joku varoventtiili/läppä joka aukeaa kotelosta pyöränkoteloon?
Comment
-
Ei tuolla suodattimella tee mitään, mutta jos esisuodattimen haluaa niin sen voi hyvillä mielin vaihtaa hienosilmäiseen verkkoon. Estää suurimpien roskien pääsyn putsarikoteloon.
Comment
-
Tuli eilen putsailtua tuo suodatin ja olihan sitä roskaa kertynyt ihan sen verran että kokonaan tukossa oli..
Ja autohan oli A4 B7 ajettu n.80000km,kyllähän tuo persdynossa tuntui että vähän paremmin liikkui puhdistuksen jälkeen..
Comment
-
Pari vuotta kadoksissa olleet hevoset löysi näköjään takasi talliin, kun selvisi tämän sihdin olemassaolo, oli kärpästä ja ties mitä elukkaa ja pölyä vaikka kuinka, putsasin sihdin hanan alla käsisaippualla ja vanhalla hammasharjalla, puhdas tuli ja föönillä kuivatus, maf arvot jääny 154g, putsauksen jälkeen 161,1g, myös imuilman lämmöt putosi kivasti. jos se kova bensan kulutuskin nyt sit vihdoin loppuis, alusta asti kulutus ollut kovaa, viime tankkauksella oli kulutus 11,47L/100km
Comment
Comment