Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastun poisto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lastun poisto?

    Eli hauilla ei oikein löytynyt suoraan tekstiä joka käsittelee tätä aihetta, joten laitetaan sitten uusi aihe.

    Eli itselläni lastutettu TT quattro 1,8T -99. Siihen laitettu jo aikaisemmin lastu ja nyt uusi 3" downpipe, koteloon uusi vapaavirtaussuodatin (vaihdettu kartio pois). Nyt olen kuitenkin tullut ajatelleeksi, josko poistaisi lastutuksen. Itse en ole sitä tehnyt/teettänyt vaan olen vain laittanut noita lisähilppeitä päivänjärjestykseen (kiitos vaan edellisen omistajan!). En ole siis varma millä systeemillä on lastutus tehty, mutta kaivelen teille tietäjille faktaa lastuista. Jossain Jyväskylässä oli tehty..

    Itse kysymykset siis kuluu:

    1.Onko joku poistanut?

    2. Onko järkeä?

    3. Paljon maksaa poisto?

    4. Missä kannattaa tehdä?

    5. Ostaako joku mun viripalikat tai vaihtaako vakioihin? :)

  • #2
    Nyt pitää heti ekana mielenkiinnosta kysyä että miksi ihmeessä?

    Comment


    • #3
      Ilmeisesti kysyjälle riittää TT:n alkuperäiset tehot. Huolenaiheena on varmaankin osittain auton kestäminen päivittäisessä käytössä vaiko ?

      Comment


      • #4
        Sitä nyt on turha stressata..

        Comment


        • #5
          Karalalta vois kysyä alt - controllista. Jos jyväskylässä lastutettu, on todennäköisesti hänen jäljiltään. Rekisterinumerolla varmaankin löytyy tieto häneltä. Monet taitaa laittaa vakion ilmaiseksi, mutta mikäänhään ei ole varmaa.
          Onko toiminnassa jotain ikävää / huonoa vai miksi tosiaan noin päin? Mikäli koneen kesto yms. pelottaa, niin sehän on käytöstä kiinni. Jos et sitä poleta, niin on täysin sama mitä on reservissä mekaanisen keston kannalta, sekä lastutettu yleensä siististi kätyettynä kuluttaakin vähemmän.

          Comment


          • #6
            Jälleenmyyntiarvoa ja auton kestävyyttä tässä on mietiskelty..

            Auto ei tosin ole ihan hetkeen vaihtumassa näillä näkymin, koska kohta alkaa olemaan osiltaan alla uusi auto :). Olin kuullut, että näiden pelien pitäminen maksaa, mutta hieman on yllättänyt. Tosin edellinen (-set) omistaja on omalta kohdaltaan pitänyt huolta, että hommaa löytyy. Jos runoja, lauluja ja satuja kuuntelee, niin pystyyhän renkaankin paikkaamaan purukumilla...

            Comment


            • #7
              Auton kestävyyteen tosiaan vaikuttaa enemmänkin auton käyttö, kuin itse lastu. Jälleenmyyntiarvossa taas mielestäni tuurikauppaa, vaikuttaako lastu nostavasti vai laskevasti. Itse ostin viimeisimmän lastulla, mukana tuli kuitti missä liikkeessä on lastutettu ja milloin. Itse laskin tämän plussaksi, ei tarvinnut itse lähteä sitä hakemaan. (Suurempi?)Osa varmasti laskee asian miinukseksi.
              Itselläni tuommoinen tt oli todella huoleton. Kaikki ylimääräiset huolet oikeastaan yhtä puolaa ja paineanturia lukuunottamatta johtuivat lähinnä siitä, että teetin ahtimen asennuksen olevinaan halvassa paikassa ja teetin sitten osan hommista uudestaan..

              Comment


                #8
                Ei siitä lastusta ole keston kannalta haitaksi jos ei polettele. Ajele puoli-kaasulla niin on vakio :) Jälleenmyyntiarvoa en ole kyllä kertaakaan kuullut lastun tiputtavan. Harvemmin uusi omistaja edes sellaista tajuaa kysyä, että onko lastua ja harvemmin myyjä muistaa kertoa jos sen oleminen siellä monen vuoden ajan on ollut itsestäänselvyys.

                Comment


                  #9
                  Kyllä se lastu voi jälleenmyyntiarvoa nostaakin. Itse annoin lastutetun A4 1.8T:n vaihdossa, ja myyjä mainitsi että "nuoret miehet monesti kyselee näitä lastutettuja pelejä". Kyseessä siis ihan autoliike.

                  Eli ei välttämättä mikään miinus, varsinkin jos kyseessä joku nuorekkaampi/sporttisempi peli kuten TT.

                  Comment


                    #10
                    Niinpä, se olisi eri asia jos autoon ei ole koko historian aikana koskettu tai räpelletty mitään, silloin tuo lastuttomuus voi hitusen nostaa arvoa, mutta silloin ei olisikkaan tota lastun "poisto-ongelmaa" Itsehän kattelin juuri käsiini aikoinaan auton, joka 99,9% alkuperäiskunnossa, vanteet oli vain hukkunu matkalla...

                    Comment

                    Working...
                    X