"jcarlson:Vähän tuota etanolia sinne kuitenkin aina jää jäljelle, ei jää epäilystä kun valuttaa öljyt E85:lla ajetusta moottorista ulos."
Itse vaihdoin 9tkm:ä ajetut oljyt (Valvoline max life 10w40) tuossa kuun alussa pois ja tuo punertava sävy pisti merkille. Toki ajoin vain moottorin mittarilämpötilaan 90c`(82-98), joten en tiedä ehtikö starttilöpöt haihtua vai oliko "vanhaa" ainetta pohjilla. Aikamoinen ero oli edelliseen vaihtoon, jolloin re85:llä oli ajettu 3tkm:ä vanhan öljyn perään, silloin öljy oli täysin mustaa ns. normaalia. Nykyiset öljyt näyttivät täysin "uudelta". Polttoainesuodatin oli täysin puhdas, niin oli myös aiemmalla kerralla, kun vaihdoin tuon öljynvaihdon yhteydessä. Nyt en vaihtanut. Tuskinpa tuota moskaa enää liiemmin irtoaa, kun alkaa 15tkm:ä puhtaalla re85:lla olla takana.
Itse vaihdoin 9tkm:ä ajetut oljyt (Valvoline max life 10w40) tuossa kuun alussa pois ja tuo punertava sävy pisti merkille. Toki ajoin vain moottorin mittarilämpötilaan 90c`(82-98), joten en tiedä ehtikö starttilöpöt haihtua vai oliko "vanhaa" ainetta pohjilla. Aikamoinen ero oli edelliseen vaihtoon, jolloin re85:llä oli ajettu 3tkm:ä vanhan öljyn perään, silloin öljy oli täysin mustaa ns. normaalia. Nykyiset öljyt näyttivät täysin "uudelta". Polttoainesuodatin oli täysin puhdas, niin oli myös aiemmalla kerralla, kun vaihdoin tuon öljynvaihdon yhteydessä. Nyt en vaihtanut. Tuskinpa tuota moskaa enää liiemmin irtoaa, kun alkaa 15tkm:ä puhtaalla re85:lla olla takana.
Comment