Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

E85 käyttökokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Teen edelleen. Voidaan keskustella lisää privalla tai info ät erikoismoottori piste fi.

    Välttämättä vaihtoon ei mene yhtään mitään, jos suuttimet ovat sopivan reilut.

    Comment


    • Porkkis: kiinnostaisi softa minuakin ja olen asiasta myös monesti laittanut sähköpostia tuohon osoitteeseen saamatta kumminkaan ikinä mitään vastausta.

      Comment


        Yksi sähköpostisi muutaman päivän takaa on odottamassa toimenpiteitäni. Saat kyllä vastauksen. Muita ei ole näkynyt.

        Comment


        • Onko noista lisäaineista hyötyä E85 käytössä, että pitääkö ne suuttimet puhtaina?
          http://www.motonet.fi/fi/tuote/60803...lisaaine-355ml

          Itsellä on tuo kesäauto E85:lla, ja siinä oli edellissyksynä suoraan kesän ajojen jälkeen kaikki suuttimet tuon vasemmanpuoleisen näköisiä. Viime syksynä ajoin viimeisen tankillisen bensalla, ne oli sitten ihan normaalin näköisiä kun purki pois.

          kuva

          Comment


            Ei ole vielä kokemuksia. Ässän tankkiin laitoin syksyllä seisonnan ajaksi E85:lle. Kohtahan tuon näkköö auttoko mittään. Mutta AMW Maatsi tuota itelleni vinkkasi käytettäväksi että kait se jottain auttaa.

            Comment


              Teemu, onko sun kesäauto ollut kauan jo RE:llä? Itellä oli töhnäongelmaa jonkin aikaa vaihdon jälkeen, sitten kun tuli kunnolla kilometrejä taakse, niin tuo ongelma on poistunut kokonaan. Liekkö viina liottanu järjestelmästä kaikenlaista rasvaa yms ja sitten se on kulkeutunut suuttimille asti.

              Comment


                Reilu 4 vuotta olen nyt ajanut kesät talvet pelkällä viinalla AAN-moottorilla. 10-15 tkm vuodessa. Suuttimet vaihtuivat jossain kohtaa ja en mitään erityistä niissä huomannut. Mitään ongelmia ei ole ollut.

                Comment


                • Teemu, onko sun kesäauto ollut kauan jo RE:llä? Itellä oli töhnäongelmaa jonkin aikaa vaihdon jälkeen, sitten kun tuli kunnolla kilometrejä taakse, niin tuo ongelma on poistunut kokonaan. Liekkö viina liottanu järjestelmästä kaikenlaista rasvaa yms ja sitten se on kulkeutunut suuttimille asti.
                  Tuo oli ensimmäisen kesän (n.5tkm) jälkeen. Tuon jälkeen kunnostin tankin, uusin polttoainelinjat ja tuli uusi pumppu+suodatin+suuttimet. Ja tuon jälkeen olen ajanut uusilla bensavehkeillä yhden kesän (n. 5tkm) ja sitten olikin suuttimet puhtaat. Eli onhan se tosiaan ihan mahdollista tuokin, että likaa on vaan tullut järjestelmästä.

                  Comment


                  • Itse ajoin talvella vajaa 1000km:ä 98:lla suuttimia putsatakseni. Sitä töhnää kertyy, kun köröttelee kaupungissa pitkään. Matka-ajo ja "herkistely" pitää paremmin puhtaana.

                    Comment


                      Itse huomasin saman ilmiön ensinmäisen kesän jälkeen imusarja ihan punaisen liimamaisen töhnän peitossa, tämän jälkeen vaihdoin suodattimen ja seuraavan kesän kovaa ajoa, töhnää ei enään ilmestynyt varmasti putsaavia ominaisuuksia löytyy. Kuvaakin on tämän topicin jossakin kohdassa tuosta imusarjasta

                      Comment


                      • Käytin suuttimia irti muun ongelman takia ja ei ollut töhnää missään. Aiempi 98:lla ajelu oli sitten toiminut. Liekö ollut kaasujalka nyt aavistuksen jäykempi, kun pitemmällä sivulla matka-ajossa keskikulutus oli 11.8l/100km re85:lla.

                        Comment


                        • Onkos ABZ moottorista kokemuksia. Pistin tilaukseen eFlexFuel boksit A8 D2 audiin ja miettinyt mitähän ongelmia mahtaa tulla eteen. Boksissa on viinatunnistin eli pitäisi ongelmatonta olla molemmilla käytellä. Autoa on muunmuassa katsastuksissa käytetty E85 kanssa syystä ettei katalysaattorit ole paikallaan olleet. Nyt aattelin lopettaa tuon leikkimisen ja kokonaan siirtyä tuohon ainakin kesäisin. Riitttääkö suuttimet ja pumppu. Polttoaine suodatin kannattaa varmaan muutaman tankillisen jälkeen vaihtaa kanssa uuteen.

                          Oli toi asuntomessutarjous 70€ pois hinnasta niin sekin oli yksi syy ajankohtaan. Jäi V8 sarjan hinnaksi 379€ niin tuon pitäisi saada kuoletettua vuodessa jos katselee extra öljynvaihdon ja suodattimien hinnat mukaan.

                          Comment


                          • Asensin AKG:hen (melkein sama kuin ABZ) tuon eFlexFuel boksin. Hyvin on pelittänyt, mutta kylmänä ei hörähdä aivan yhtä hyvin käyntiin kun etanoli prosentit on ollu yli 70 %.

                            Vaihdoin suodattimen ennen etanolin tankkausta. Muistaakseni eFlexfuel suositteli näin. Ajattelin vaihtaa vielä uudestaan hieman aikaisemmin kuin huolto-ohjeen mukaan.

                            Comment


                            • No se on hyvä jollei heti suuttimet lopu kesken. Hyllys on kyllä 4 bar painesäädin jos suuttimet näyttää liian isoja prosentteja. Mut se on enemmän rasitusta polttoainepumpulle ja samalla sen tuotto laskee entisestään.
                              Viimeksi muokannut Killeri; 6.8.2017, 12:44. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                              • Hieman kiinnostaisi tuohon omaankin V8:iin (ARS) hommata tuommoinen boksi missä olisi tuo tunnistin. Mietin vain että kuinka pitkälle tuommoinen 2.8:n (ACK) bensapumppu riittää? Bensalla ei vielä ongelmia, mutta alkaako tuotto loppumaan kun viinaa tarvii vielä enemmän?

                                Joku Bittin pumppu voisi kai olla ihan riittävä, jos vaihtoon pitää ryhtyä?

                                Comment


                                • Testaamalla se selviää :) Jos on orkkis pumppu, niin suosiolla vaihtoon. Vaikkapa Biltemasta joku kopio pumppu, jossa tuotto riittää.
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 8.8.2017, 14:08. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                  Comment


                                  • Tuossa eFlexfuelissa hyvä puoli on juuri se etanolianturi. Polttoaineen etanolipitoisuuden voi tankata sen mukaan mihin järjestelmän tuotto riittää. Eli jos suuttimien käyttöaste nousee 100 % kun etanolipitoisuus on 85 %, niin alentamalla etanolipitoisuutta esim 75 prosenttiin (=tankkaamalla lisää bensaa), saattaa suuttimet ja pumppu jo riittää.

                                    EFlexfuelin apsillä voi seurata suutinten käyttöastetta ja polttoaineen etanolipitoisuutta.

                                    Comment


                                      Ja etanolin hyvät vaikutukset alkaa jo melko pienilläkin seoksilla, kun tullut noita sekatankillisia logiteltua polttoaineen vaihtojen yhteydessä. Esim. 8 litraa tankissa ja päälle 45 litraa bensaa, nakutus edelleen nolla ja tavaraa menee reilusti.

                                      Comment


                                      • Sarja on nyt paikallaan. Tankissa on vielä 98E5 jolle näyttää etanolipitoisuudeksi 6.5%. Eli ei kovin kaukana ole siitä mitä pitäis olla.

                                        Tuossa eFlexFuel sarjassa pisti silmään ettei ole vesitiivis. Keskustelles valmistajan kanssa niin väittävät roisketiiviiksi. Joka tapaukses sen verran rakoja ilman tiivisteitä etten moottoritilaan suostunut laittamaan. Valmistaja lupasi että seuraavat versiot tulee vesitiiviinä ja voisin lähettää heille takaisin omani päivitettäväksi. No sain kuitenkin boksit mahtimaan jarrujen ohjainboksin viereen sinne vesitiiviiseen laatikkoon, joten ei tarvinnut lähetellä takaisin valettavaksi vesitiiviiksi.

                                        Asennus oli tosi simppeliä vaikkakin kaikki suuttimien liittimet sais tulla itse kasattavana niin menisi pienemmästä reiästä.

                                        Comment


                                        • Aihetta hipoen; Onko tuosta etanolista mitään hyötyä/haittaa softatulle autolle jossa kartat 98 mukaan tehty (A4 BFB)? Jos vaikka täyteen tankkiin laittaisi 5l. etanolia.

                                          Viime katsastuksessa tuli vanhempien autojen tyyliin laitettua täyteen tankkiin 2 purkkia Masinol E100. Päästöt oli joka kohdassa 0 / max. tai 0.1 / max. sallittu. Vai liekkö aineella ollut vaikutusta arvoihin, jos muuten on kunnossa paikat.

                                          Comment


                                          • Etanolia oli omassakin autossa käytetty reippaalla kädellä katsastuksissa edellisen omistaja toimesta kunnei katteja ole. Itsellä auto ollut keväästä, mutta autosta on jo pitkä historia tällä foorumilla.
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2017, 12:26. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                            • Asennettu sarja ja se asennuksen kuvia

                                              eFlexFuel sarja


                                              Johtojen asentelua
                                              http://i.imgur.com/hHlaKdb.jpg
                                              Johtosarjat asennettuna
                                              http://i.imgur.com/5XFIiiU.jpg
                                              Etanoli-anturi paikallaan
                                              http://i.imgur.com/fbq5sTI.jpg
                                              Modulit muiden modulien joukossa
                                              http://i.imgur.com/OhaMdDR.jpg
                                              Homma valmis ilman että juurikaan huomaa mitään laitetun
                                              http://i.imgur.com/Ehshn70.jpg

                                              Comment


                                              • Niin se auto sit hyyty tänään tien varteen. Vikakoodina 00561. Näyttäisi polttoainepumppu menneen. Polttoaineletkut tuntuu pehmeältä eikä mitään ääntä vaikka pumppua suoraan tankin liittimeen sähköä antamalla yrittäisi käyttää. Myös 300 - ääretön ohm vaikuttaa liian isolta vastukselta pumpulle.


                                                Tien poskes melkein pari tuntia vierähti kunnes todettava ettei se tästä ajamalla etene. Hinaus-auton lavalle ja kotipihaan lisätutkintaa varten ja odottamaan uutta pumppua.

                                                Vdo 405-052-002-001Z lienee oikea pumppu, mutta onko etanolia sietävää tuosta vai joko mallia päivitetty etanolia sietämään.
                                                Viimeksi muokannut MKaup; 21.8.2017, 20:19.

                                                Comment


                                                • Epämiellyttävä tieto. Vaikka hieman eri aikakauden autosta on kyse, ehdin nimittäin tilata asuntomessutarjouksen aikana omaan A4 1.8tQ 2004 (moottorikoodi BFB) kulkineeseen eFlexFuelin sarjan. Ei ole vielä saapunut, eikä siis asennettukaan, mutta nyt polttoainepumpun kestävyys huolettaa entisestään.

                                                  Kysyin pumpun kestävyysasiasta jo etukäteen eFlexFuelin miehiltä, ja kertoivat etteivät tiedä kuin muutamia polttoainepumppujen hajoamisia muunnossarjan asennuksen jälkeen, joista yksi oli Audi A3 1.6:ssa jolla oli jo yli 300 tkm ajettu, joten hajoamisen kohdistaminen etanolin käyttöön on epävarmaa.

                                                  Suosittelivat joka tapauksessa AEMin pumppua (http://www.finjector.com/verkkokaupp...e-p-532004-21/) jos ei ole viritys mielessä ja haluaa maksaa huolettomuudesta ostamalla virallisesti E85-yhteensopivan pumpun. Tämähän ei mene suoraan ainakaan minun autooni, luulen että AEM:n pumppu on ainakin ohuempi kuin VDO:n vakiopumppu, muista eroista en tiedä.

                                                  Onko muilla 1.8t-koneisille Audeille asennettuna etanolimuunnossarjoja? Jos on, niin oletteko vaihtaneet pumppua? Foorumin ja Googlen hakua on kokeiltu mutta montaa tapausta ei löydy.

                                                  Comment


                                                    Isällä on ollut noin vuodenpäivät samainen eFlexFuel sarja -03 2.0 passatissa. Autolla ajettu n.150tkm asennuksen aikaan, ja parin viikon sisällä asennuksesta meni varoittamatta suoraan ajosta pumppu. Nyttemmin uuden pumpun jälkeen ei toistaiseksi muita ongelmia.

                                                    Comment


                                                    • Uuden VDO:n pumpun pistin tilaukseen autoihinvaraosat.fi hintaan 142€ postikuluineen. Ettei se sinällään hirveästi kirpase kun onhan 287tkm ajettu pumppu jo muutenkin ehtoo puolella ollut. Ja pistänyt aiemmin silmään se ettei paine pysy järjestelmässä sammutuksen jälkeen. Se lyhyt sekunnin pumpun käynti virtaavain ON asentoon kännettäessä kunnei ole ihan ehtinyt paineita nostamaan ennen käynnistystä.

                                                      Täytyy informoida tuota eFlexFuelia että pumppu simahti ja millä kilometreillä.

                                                      Harmittaa vaan turha 140€ hinauskulu mikä tuosta tuli.

                                                      Jotain 300 - 400 km ehdein ajamaan E85 kanssa.

                                                      Niin tuosta AEMin pumpusta. Joku ties kertoa että näis A8 on joku kaksi putkinen systeemi pumpussa ettei ihan simppeliä olis yleispumppua vaihtaa tilalle. Näkee sitten itse pitääkö huhut paikkaansa kun availen. Kovasti varoittelivat vaan tuosta "banaanista" et pitää prikulleen saada oikeaan asentoon tai ei injektorit toimi ja puolet tankista jää käyttämättä.
                                                      Viimeksi muokannut MKaup; 22.8.2017, 14:33.

                                                      Comment


                                                      • Mulla b6 1.8t polttoainepumppu antautui 345tkm kohdalla joista 40tkm viinalla. Purin vasiten pumpun osiin ja mitään muuta vikaa ei löytynyt kuin hiilet oli aivan loppu mikä on minusta ihan hyväksyttävää nuilla kilometreillä.

                                                        Sovitin tuon kyseisen aem pumpun a6 pumpun tilalle kun varastin sen alkuperäisen tuon rikkoutuneen 1.8t pumpun tilalle. A6 c5 bit ja a4 b6 1.8tq pumput oli ulkoisilta mitoilta identtiset. Kehikot olivat erillaisia.
                                                        Aem meni vakio kehikkoon kun halkasin alkuperäisesä pumpussa olevan kuoren ja leikkasin etanolia kestävästä letkusta pienet suikaleet vdo kuoren ja aem pumpun väliin. Korkeuden katsoin vanhan pumpun mukaan niin että imureikä tuli samalle tasolle alkuperäiseen nähden. Pukkasin pumpun vanhoilla kuorilla alkuperäiseen kehikoon ja varmistin pumpun pysymisen paikoillaan kehikon alapuolelta klemmarilla.
                                                        Viimeksi muokannut OTOr; 22.8.2017, 14:32. Perustelu: Aem pumpusta lisäystä.

                                                        Comment


                                                        • A6 käyttää eri pumppua vaikka olisikin sama 4.2litranen kone. Tuotto vissiin pienempi siinä 2Z päättyvässä pumpussa jota käytetään vissiin kanssa joissaikin A8 malleis, mutta ei 4.2 litrasessa.

                                                          Mutta toi hiilien loppuminen sopisi kyllä itsellekin siinä mielessä kun tankki on 3/4 täynnä jolloin ei ainakaan ylikuumene pumppu ja sattuman kauppaa onko sen 300 ohm vai ääretön lukemana. Tuossahan ei ole mitään painekytkintä tai muuta tankissa millä katkaisis paineen saatuaan yhteyden pumpulle.

                                                          Comment


                                                            Jos autossa on alkuperäinen pumppu ja mittarissa 100tkm tai enemmän, niin saa varautua pumpun vaihtoon. Alkuperäis osa kyllä kestää, kunhan on alusta pitäen tottunu viinaan.

                                                            Comment


                                                            • Edullisempaa on jos suoraan ottaa ja vaihtaa tuon pumpun eikä pelkästään varaudu. Pelkkä ajatuksen tasolla toiminen ei riittänyt itselle ja pumpun hinnan verran meni hinaukseen.

                                                              Toki olis ollut tieturvat, jotka olis hinanneet huoltamolle, mutta työ olis kuitenkin maksanut enemmän ja A8 D2 kanssa toi osien saatavuus ja mihin hintaan on missä tulee äkkiä satasien hintaeroja osille. Jäin melkein kirjaimellisesti erään huoltamon pihaan, mutta silti ennemmin hinattiin pois osien saatavuuden ja hintojen takia.
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 24.8.2017, 10:27. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X