Tiedoksi että Saksassa taitaa käydä E85 harvinaiseksi. Siellä tuli vuoden alusta joku vero viinalle, ja pihit sakemannit eivät enää osta sitä. Muutamalla asemalla sitä vielä oli, mutta ainakin jotkut eivät enää tilaa lisää kun tankit ovat tyhjiä :(
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E85 käyttökokemuksia
Collapse
X
-
Kyllä ne viinan jämät paloi ihan hienosti radalla pois eli ei ongelmaa :) Kieltämättä aika yllärifiilis, kun kesken tankkauksen loppuu asemalta menovesi ja alkaa laskemaan kilometrejä, riittääkö kakku takaisin tukikohtaan, jossa olisi vielä kannu täynnä menovettä.
Comment
-
Missä haarukassa ECU pystyy säätämään sytytysennakkoa, jos/kun flexfuel boksi käytössä (ilman muita muutoksia / lastuja)? Esimerkkinä Audi A6 2.7 biturbo.
Comment
-
Joissakin boxeissa kuulemma pystyy huijaaman asentotunnistinta niin, että saa sillä lisää ennakkoa. Itsellä tehon lisääminen on vain pienentänyt kulutusta matka-ajossa. Nyt menee n.11l/100km E85:lla. Reilu 2 litraa enemmän meni vaparina ja yli 200hv löysempänä. Lambda 1 on käytössä tuolla alueella.
Comment
-
flexfuel boksi näyttää suuttimien käyttöasteen maksimissaan olevan n. 50% e85:lla, eikös siinä olisi vielä "tilaa" koodaukselle ilman suuttimien vaihtoa, vai kui s..tanasti hörppää lastulla (joo riippuu lastusta tietty)? Kaikkialla suositellaan suuttimien vaihtoa heti, kun mennään vakiosta (kaiketi "S4 tehoista") ylöspäin .. Autona edelleen 230 hp versio A6 bit.
Jos siis koodailisi 98:lla kireäksi ja flex hoitelee sitten viinalla ajot. Vai kui?
Comment
-
-
Reilu vuosi taas vierähtänyt A6 1.8T AEB koneisella, jossa PT-E85 boxi polttoaineelle (Starttirikastus 120%, kylmäkäyntirikastus 40% 3 minuuttia ja 25% rikastus sen jälkeen, kun lambda jo ohjailee sopeutuksen) ja Stag-Tap-01 boxi sytytys-ennakolle (+8 astetta 4000rpm saakka ja +5 astetta sen yli).
Eipä tuossa mitään ongelmaa ole ollut ja pelkällä E85:llä ajettu reilun 70 tkm 2013 keväästä. Lähtee käyntiin ilman lohkolämmitintä -20 kelissä. Silloinkin toisella 3-5 sek startilla, kuten aina alle +10 asteen. Se on joku boxiin liittyvä asia, jota aluksi yritin poistaa, kunnes hyväksyin ominaisuudeksi.
Kulutus ( linkki ) 11,5 paikkeilla, joka eurojen kautta E95 muutettuna olisi n. 7,7 litraa/100km. Pidän kohtuullisena "joustavan" ajotapani huomioiden.
p.s. Poikkeus E85 ennakkoluuloisesta julkisuudesta - kokeilemalla: https://www.youtube.com/watch?v=-GGMVRE36M8
( etanoliboksi tosin on huijannut ajotietokoneen lisäksi myös toimittajaa kulutuksen "vähenemisessä" )
Comment
-
Vieras
-
A4 B7 1.8t quattro ja E85
Kiinnostaisi muuntaa A4 B7 1.8t E85:lle. Pakko ei ole ajaa täydellä etanolilla, eli sekoituksellakin voi hyvin mennä. Tällä hetkellä olen ajanut välillä 1/3 E85 tankissa ilman mitään ongelmia. Olen ymmärtänyt, että 1/2 tai enemmän etanolia tankissa alkaa ongelmat jos ei ole suurempia suuttimia ja E85 boksia.
Onko täällä kellään kokemuksia? Onko kenelläkään 1.8t konetta E85 sopivana?
Comment
-
Täälä on yksi Johnin viinoittama 1.8t ja ajettu ilman ongelmia jo useampi vuosi (kun saatiin alkukankeudet pois alta, kun oli ollut lastuttamaton vakioauto, niin oli pieniä ilmavuotoja aluksi...) Kilometrejäkin kertynyt ihan kivasti myös. Tosiaankin suuttimet kannattaa aina vaihtaa suuremmiksi ihan oman mielenrauhan takia, ettei softassa tarvi niitä vetää tappiin.
Katselin vanhoja datoja, niin 2013 näyttäisi olleen tuon muutoksen vuosi.
Comment
-
Laitetaas itsekin tänne. Marraskuussa vaihdettiin ehjä BDV (l. 2.4 v6 bensa) nokalle ja samalla heitin eflexfuelin sarjan kiinni. Pällihelppo asentaa ja tuntunut toimivan hienosti. Kerran olen n. -5 asteessa käynnistänyt ilman pientä webastohehkua alla ja sillon kävi alkuun hiukan niin ja näin, mutta eipä tuo boksi toisaalta ole mitään arvoja semmoselle lämpötilalle saanut aiemmin tallennettuakaan, kun tosiaan on yleensä ollut webasto päällä edes hiukan. Ja kun ennusteet lupasi -10 ja yli pakkasia, niin lisäsin reilusti bensan määrää. Viimeksi olen tankannut pelkkää viinaa, taisi näyttää jotain 73% luokkaa mittari. Nätisti kulkee ja käy. Tai kulki, pari viikkoa seissyt pihassa vetonivelvammasena. Alkuperäisen lukkopultin sovitekappale hukassa, ei saa rengasta irti prkl. Mutta se ei liittynyt aiheeseen.
Miinuspuolena tolla eflexfuelin sarjalla on se, että muutoskatsastettua saa vain, jos on todistus asennuksesta valtuutettussa asennuspisteessä. Mikä tahansa paja ei käy, eikä varsinkaan itse asentaen. Eipä sillä nyt sinänsä merkitystä ole, kun ei sillä ainakaan päästöveroa saa alennettua. Toki jos tuo palaa, niin voi olla heikosti korvauksia saannissa.
Comment
-
urS4 RE85:lle bensapumppu
olis tarkoituksena vaihtaa urs4 bensapumppu, millainen olisi siihen käypäinen pumppu joka soveltuisi myöhemmässä käytössä myös re85 polttoaineelle ja sellainen, että pienen piristyksen tehdessä ei heti tarvitsisi olla vaihtamassa uudestaan tehokkaampaan, tankin sisälle tulevaa ois hakusessa
Comment
-
Ihan hirveesti ei tankin sisäisiä ratkaisuja(ilman rajua modaamista) taida löytyä jotka päihittäis 044:sen, ehkä tämä: http://www.finjector.com/verkkokaupp...e-p-531461-21/
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juuso he Näytä viestiei riitä tuollainen 044 bosch nii turha laittaa
Comment
-
Mites walbro 450? Ainakin b5:seen on drop in, tarvii vaan muutaman o-renkaan läskiinnyttämään sitä.
Audizineltä kuva: http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...f06fb1040e.jpg
Sorry jos ei pätee yhtään urssiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Garbox Näytä viestiMiinuspuolena tolla eflexfuelin sarjalla on se, että muutoskatsastettua saa vain, jos on todistus asennuksesta valtuutettussa asennuspisteessä. Mikä tahansa paja ei käy, eikä varsinkaan itse asentaen. Eipä sillä nyt sinänsä merkitystä ole, kun ei sillä ainakaan päästöveroa saa alennettua. Toki jos tuo palaa, niin voi olla heikosti korvauksia saannissa.
Comment
-
Noniin nyt on noin 10tkm tehty tuttavuutta tuon A4 kanssa ja pitkän harkinnan myötä olisi aika kysellä hieman kyseisen auton muutoksesta E85lle. Jotain kirjotuksia vuodelta 2012 löysin, silloin ainakin "porkkis" tehnyt jotain softamuutoksia.
Auto:
Audi, A4 avant, vm.2004 eli B6, matkaa takana tällä hetkellä 201tkm
Tekniikkana tuo 1.8T BFB moottori 6v askilla oleva quattro. Autosta löytyy ABTn joku ?harvinaisempi? lastu, lupailtu tehoa 220hv (tästä TÜV-laput). Samaan syssyyn laitettu ABT:n putkistoa (ainakin takavaimentimet), erittäin järeä kytkin (huhut kertovat että ABTn/S2n joku yhdistelmä?), melko varmasti myös suuttimet vaihdettu samaan syssyyn (BFBssä kun nuo tuppaavat olemaan alikokoiset, varmistan suuttimet kun kerkeän)
LL-ohjelma on autossa jo lopetettu aikaa sitten, ja öljypohja/öljysihti tarkistettu LL-öljyjen käytön vuoksi lyhyehkön ajan sisään jossa todettu öljysihdin vaihdon olevan tarpeeton (eli öljypohja sekä öljysihti olivat siistit)
Elikkä homma pähkinänkuoressa: mitä tarvitsisi vaihtaa, sekä mistä kannattaisi lähteä kyselemään kyseistä softaa. Unelma tilanne olisi että autossa voisi käyttää E85 sekä bensiiniä, ja että auto soveltuisi mahdollista jatkojalostusta varten (tarkoitus siis ainakin päivittää ahdinta/pakosarjaa)
Comment
Comment