mites tämmönen e85 toimii webaston/eberin kanssa ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E85 käyttökokemuksia
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viestimites tämmönen e85 toimii webaston/eberin kanssa ?
Comment
-
Aiempaan B6 tuli asennettua uusi Eberspächer Hydronic 5WS, valmistaja sallii käytön E85:lla kunhan tilaa E85 yhteensopivan polttoaineletkusarjan (+31e vuonna 2012). Mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä, mutta teho laskee 5kW->4kW E85 käytössä. Toimi kuitenkin ongelmitta ja lämmitystehokin riitti.
Comment
-
Mikäs oireilu mulla nyt on 0-+10 lämmöissä kun käyntiin lähteminen on erittäin aneemista. Joku pytty yrittää syttyä mutta ei jaksa ilman starttia pyöriä mutta välillä saattaa parikymmentä sekkaa kituuttaa ja sit lähtee kaikki pytyt tai sammuu. Onko toi oire liian rikkaasta vai laihasta?
Läppärin akku pimahti niin hankala lokittaa mutta koitin lyödä sisään multimapille eri krkte asetuksia joilla ainakaan rikkaampaan päin ei ollut positiivista vaikutusta. Nyt löin sitten reilusti laihempaa mutta en ole vielä päässyt koittamaan. Lisäsin myös 0- +10c alueelle starttiin (stt?) samat mitä nolla alla oli muttei auttanut. Toi vois viitata liian rikkaaseen? Binääri on sama mikä edellisellä koneella toimi hyvin mutta en muista tuliko juuri noita himpun plussalla olleita startteja. Pakkasilla aiemmin ainakin lähti laakista.
Muutenkin tuo kylmä lokitus voi olla haasteellista kun tais olla viiveitä ennenkuin lambdat alkaa näyttämään mitään ja laajakaistaa ei ole kiinni ja nekin tuppaa hajoamaan jos päästää kuumaksi ennen käynnistystä jolloin tulee kylmäkylpy.
Edit: oli liian rikkaalla ja lähti heti pienemmällä viinamäärällä. Erikoista on se että kyllähän sen pitäis toi määrä sytyttää sitten kun kovat pakkaset tulee joten mitäs sitten käy? Tai sitten näillä keleillä osa viinasta vilä syttyy vaikka väittävät että ei syttyis. Tai sitten ovat jo st1:llä tuupannet bensaa huolella sekaan.Viimeksi muokannut ola; 30.11.2015, 18:14.
Comment
-
Mulla kylmäkäynnistys siistiytyi huomattavasti uusilla puolilla. Tykkäs myös lähteä käyntiin vajailla pytyillä. Olin ajatellut, että se johtuu takaiskuventtiilin puutteesta polttoinepumpussa, mutta kyllä ne puolat vaan oli loppu. Säädössä alkoi joku puola kiukutella ja sitten lainattiin puolat säätäjän autosta. Kotiin ajelin omilla ja tässä nurkissa niillä on menty pari viikkoa, kunnes posti sai viimeinkin toimitettua uudet Boschin puolat. Uusillä lähti heti nätisti käymään.
Comment
-
Ruotsissa e85:nen on pian kallein polttoaine. http://www.nyteknik.se/tekniknyheter/article3950189.ece
Comment
-
Ilmeisesti myös Saksassa E85:n litrahinta tulee nousemaan valtion tuen päättymisen myötä tässä vuodenvaihteessa normaalin 95:n tasolle.
Suomessa on sen verran harva jakeluverkko, kankea viranomaismenettely ja kalliit FF-ajoneuvot, etten usko RE85:n lyövän itseään tämän paremmin läpi ilman jotain merkittäviä muutoksia. Eiköhän ST1:llä ja päättäjillä lopu kohta usko aiheeseen ja täälläkin nostetaan merkittävästi hintaa tai lopetetaan koko touhu. Tai keksitään jotain mukavaa käyttövoimaveroa muistuttavaa lisähintalappua viinalla ajaville.
Comment
-
Eka kovan pakkasen startti yritetty. Ei lähtenyt. Pakkasta -19c. Lupas pari kertaa, mutta ei toivoakaan käyntiin lähtemisestä. Vartti roikassa ja lupaili jo enemmän. Kattotaan nyt, paljonko tuo vaatii lämmitystä, että lähtee.n
Edit:
Tunti roikan nokassa ja sitten sai sahattua käyntiin. Ei lähteny nätisti, mutta lähti…Viimeksi muokannut JM; 5.1.2016, 15:23.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Huoppi Näytä viestiMiulla on huomenna testi mite lähtee käyntiin. Lupas kyl yli -20 mut luotto on kova et lähtee.
Comment
-
Piti itsekkin koeponnistaa uudella koneella toi kylmäkäynnistys ja lähti ekalla eilen illalla -20C. Tänään oli aamulla jo -23C mut eberi hoiti homman. Aika tahmeeta toi liikkuminen näin kylmällä on mutta valkopilveen ei hirveesti mulla pakkanen vaikuta. Kakkosen yrmäytyksellä saa kyllä reippaan katoamissavuverhon.
Comment
-
-35 aamulla pakkasta ja niin se vain b6 1.8t e85 lähti käyntiin. 4h roikassa(300w öljypohjan lämmitin) ja saman aikaa akkulaturi kiinni.
Noin 10 starttausta vaati että jäi käyntiin. Joka startilla kyllä hörähtää ja käy erinäisen ajan. Vääntöä ei ole aluksi yhtään ja esimerkiksi kytkimen nostaminen vapaalla sai auton sammumaan.
Comment
-
Urssi käyntiin eilen lisävirralla, pakkasta 23-25. Puolakonversion jälkeen(siis jo bensalla teki tätä) on tullut feature, että vaikka jaksaa pyörittää konetta, ei matalalla jännitteellä hörähdä.
Lisävirralla kyllä lähti, mutta vaati sahaamista. Tiedä sitten vaikuttiko, kun oli jo pyörittänyt ilman syttyjä ensi alkuun :(
Rouvakin totesi yksi päivä, ettei siun perässä näe ajaa, kun risteyksestä polkaisin liikkeelle :D
Comment
Comment