Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

E85 käyttökokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mites tämmönen e85 toimii webaston/eberin kanssa ?

    Comment


      Onko vieläkään pks nurkilla ketään e85 taitajaa vai pitääkö keväällä ajella lpr.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
        mites tämmönen e85 toimii webaston/eberin kanssa ?
        Kyllähän se toimii, pitää vaan säätää puhallin niin, että käy oikealla seoksella. On niitä webastoja ja ebereitä ihan re85 speksattunakin. Helsingin taitajista en tiedä, mutta eipä toi ollu paha rasti ajella Turusta Lappeenrantaan säätöön. Hesastahan on enää kiven heitto Lemiin ;)

        Comment


        • Aiempaan B6 tuli asennettua uusi Eberspächer Hydronic 5WS, valmistaja sallii käytön E85:lla kunhan tilaa E85 yhteensopivan polttoaineletkusarjan (+31e vuonna 2012). Mitään säätöjä ei tarvinnut tehdä, mutta teho laskee 5kW->4kW E85 käytössä. Toimi kuitenkin ongelmitta ja lämmitystehokin riitti.

          Comment


            Mikäs oireilu mulla nyt on 0-+10 lämmöissä kun käyntiin lähteminen on erittäin aneemista. Joku pytty yrittää syttyä mutta ei jaksa ilman starttia pyöriä mutta välillä saattaa parikymmentä sekkaa kituuttaa ja sit lähtee kaikki pytyt tai sammuu. Onko toi oire liian rikkaasta vai laihasta?

            Läppärin akku pimahti niin hankala lokittaa mutta koitin lyödä sisään multimapille eri krkte asetuksia joilla ainakaan rikkaampaan päin ei ollut positiivista vaikutusta. Nyt löin sitten reilusti laihempaa mutta en ole vielä päässyt koittamaan. Lisäsin myös 0- +10c alueelle starttiin (stt?) samat mitä nolla alla oli muttei auttanut. Toi vois viitata liian rikkaaseen? Binääri on sama mikä edellisellä koneella toimi hyvin mutta en muista tuliko juuri noita himpun plussalla olleita startteja. Pakkasilla aiemmin ainakin lähti laakista.

            Muutenkin tuo kylmä lokitus voi olla haasteellista kun tais olla viiveitä ennenkuin lambdat alkaa näyttämään mitään ja laajakaistaa ei ole kiinni ja nekin tuppaa hajoamaan jos päästää kuumaksi ennen käynnistystä jolloin tulee kylmäkylpy.

            Edit: oli liian rikkaalla ja lähti heti pienemmällä viinamäärällä. Erikoista on se että kyllähän sen pitäis toi määrä sytyttää sitten kun kovat pakkaset tulee joten mitäs sitten käy? Tai sitten näillä keleillä osa viinasta vilä syttyy vaikka väittävät että ei syttyis. Tai sitten ovat jo st1:llä tuupannet bensaa huolella sekaan.
            Viimeksi muokannut ola; 30.11.2015, 18:14.

            Comment


              Mulla kylmäkäynnistys siistiytyi huomattavasti uusilla puolilla. Tykkäs myös lähteä käyntiin vajailla pytyillä. Olin ajatellut, että se johtuu takaiskuventtiilin puutteesta polttoinepumpussa, mutta kyllä ne puolat vaan oli loppu. Säädössä alkoi joku puola kiukutella ja sitten lainattiin puolat säätäjän autosta. Kotiin ajelin omilla ja tässä nurkissa niillä on menty pari viikkoa, kunnes posti sai viimeinkin toimitettua uudet Boschin puolat. Uusillä lähti heti nätisti käymään.

              Comment


                Mulla on ollut jo pidempään puolakonversio ja Aki ne vielä juotti ja asensi. Lisäksi multispark, tosin en tiedä lähteekö se vielä startatessa päälle mutta jos käynnistyy niin sit pääsee jo heti ajamaan.

                Comment


                  OT: Mikäs tuo multispark on?

                  Comment


                    Oisko kyseessä Briskin ybertulpat?

                    Comment


                      Ei vaan sytkän koodaus sellaiseksi että alakierroksilla antaa useamman kipinän kerrallaan. Vähän niinkuin noi msd:n sytkäboksit vanhempiin autoihin.

                      Comment


                      • Kellään AKL-koneella E85 käytössä olevaa Audia. Vai onko se audisteille liian pieni...

                        Comment


                        • Moottoriohjaus on Simos 2.0, joten taitaa olla boxihommia. Eiköhän motti, muuten toimisi ongelmitta.

                          Comment


                            Paitsi AKL koneeseen sai ennen ihan marmorilta valmiin muutossarjan ostettua.

                            Comment


                              Ruotsissa e85:nen on pian kallein polttoaine. http://www.nyteknik.se/tekniknyheter/article3950189.ece

                              Comment


                                Eiköhän meillä seurata kohta perässä :(

                                Comment


                                • Sitä mukaa kun käyttö yleistyy ja valtio huomaa että bensan verotuotto pienenee, niin tottakai 85:n verotus kovenee.

                                  Comment


                                    Ton artikkelin mukaan kulutus on tippunu ruotsissa 06-07 vuosien tasolle. Ilmeisesti ainoa uus etanolia syövä auto markkinoilla on enää Golf.

                                    Comment


                                    • Ilmeisesti myös Saksassa E85:n litrahinta tulee nousemaan valtion tuen päättymisen myötä tässä vuodenvaihteessa normaalin 95:n tasolle.

                                      Suomessa on sen verran harva jakeluverkko, kankea viranomaismenettely ja kalliit FF-ajoneuvot, etten usko RE85:n lyövän itseään tämän paremmin läpi ilman jotain merkittäviä muutoksia. Eiköhän ST1:llä ja päättäjillä lopu kohta usko aiheeseen ja täälläkin nostetaan merkittävästi hintaa tai lopetetaan koko touhu. Tai keksitään jotain mukavaa käyttövoimaveroa muistuttavaa lisähintalappua viinalla ajaville.

                                      Comment


                                        Joo. Mäkin olin omaani jo muutoskatsastamassa, mutta taidan katsella rauhassa, miten tilanne kehittyy. Kuitenkin tulee joku raippavero selkään, kun saa rekisteriotteeseen käyttövoimaksi etanolin. No naatiskellaan niin kauan kun tätä on tarjolla.

                                        Comment


                                          Eka kovan pakkasen startti yritetty. Ei lähtenyt. Pakkasta -19c. Lupas pari kertaa, mutta ei toivoakaan käyntiin lähtemisestä. Vartti roikassa ja lupaili jo enemmän. Kattotaan nyt, paljonko tuo vaatii lämmitystä, että lähtee.n

                                          Edit:
                                          Tunti roikan nokassa ja sitten sai sahattua käyntiin. Ei lähteny nätisti, mutta lähti…
                                          Viimeksi muokannut JM; 5.1.2016, 15:23.

                                          Comment


                                          • Miulla on huomenna testi mite lähtee käyntiin. Lupas kyl yli -20 mut luotto on kova et lähtee.

                                            Comment


                                            • Sama homma. Muistelen kyllä, että ois aiemminkin lähtenyt.

                                              Comment


                                              • Mulla lähtee laakista kylmänäkin yli -20c pakkasilla ja muutenkin on toiminut ongelmitta. Mukavat pilvet kyllä tulee putkista, kun kylmänä kiihdyttää.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Huoppi Näytä viesti
                                                  Miulla on huomenna testi mite lähtee käyntiin. Lupas kyl yli -20 mut luotto on kova et lähtee.
                                                  Noniin -23 aamulla pakkasta ja lähtee kyllä heti tulille mut sammuu samantein. Joku 20 startti ni jakso jäädä käymään.

                                                  Comment


                                                    Onko Markolla päivittäin kuin pitkää ajoa, ilmeisesti kone ehtii lämmetä kunnolla aina? Vois kuvitella et tämmöset pakkaset vaatii jo ihan järjettömät rikastukset ja jos vähäkään on pätkäajoa niin öljymäärä kyllä äkkiä lisääntyy.

                                                    Comment


                                                      Piti itsekkin koeponnistaa uudella koneella toi kylmäkäynnistys ja lähti ekalla eilen illalla -20C. Tänään oli aamulla jo -23C mut eberi hoiti homman. Aika tahmeeta toi liikkuminen näin kylmällä on mutta valkopilveen ei hirveesti mulla pakkanen vaikuta. Kakkosen yrmäytyksellä saa kyllä reippaan katoamissavuverhon.

                                                      Comment


                                                      • Kyllä se moottori lämpenee aina normaaliin lämpöön lyhkäisessäkin ajossa. Aina pidän lämppärissä, kuin on vain mahdollista. Tikusta seuraamalla ei ole öljy lisääntynyt, niin oletettavasti pahimmat etanolit pääsee haihtumaan.

                                                        Comment


                                                          Ok, juu tarkoitin just et jos on niin lyhkäistä ajoa ettei ehdi öljyt lämmetä kunnolla.

                                                          Comment


                                                          • -35 aamulla pakkasta ja niin se vain b6 1.8t e85 lähti käyntiin. 4h roikassa(300w öljypohjan lämmitin) ja saman aikaa akkulaturi kiinni.
                                                            Noin 10 starttausta vaati että jäi käyntiin. Joka startilla kyllä hörähtää ja käy erinäisen ajan. Vääntöä ei ole aluksi yhtään ja esimerkiksi kytkimen nostaminen vapaalla sai auton sammumaan.

                                                            Comment


                                                            • Urssi käyntiin eilen lisävirralla, pakkasta 23-25. Puolakonversion jälkeen(siis jo bensalla teki tätä) on tullut feature, että vaikka jaksaa pyörittää konetta, ei matalalla jännitteellä hörähdä.
                                                              Lisävirralla kyllä lähti, mutta vaati sahaamista. Tiedä sitten vaikuttiko, kun oli jo pyörittänyt ilman syttyjä ensi alkuun :(
                                                              Rouvakin totesi yksi päivä, ettei siun perässä näe ajaa, kun risteyksestä polkaisin liikkeelle :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X