Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

E85 käyttökokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eikö ton boksin nyt vaan voi lyödä piiloon johonki eikä puhua mitään?

    Comment


    • Se varmastikin toimisi jos veisi auton toisella konttorille katsastettavaksi ja kärsisi siitä uuden katsastuksen hinnan. Keskeytetyn katsastuksen loppuun vieminen tuolla konttorilla ei vaan maksa mitään joten ehkäpä päädyn sen boxin nyt ottamaan pois, hakemaan leiman ja jättämään seuraavan omistajan päätettäväksi laittaako sen takaisin, kun tuo kulkine nyt joka tapauksessa lähdössä pois.

      Comment


      • No laitetaas tänne ensituntumat etanoliboksista ja kasivitosesta. Ongelmia syntyi seuraavasti. Asensin boksin mielestäni ihan ohjeiden mukaan ja seuraavassa vaiheessa piti suorittaa ensimmäinen startti ja tässä vaiheessa tankissa siis normaalia bensaa ja samantien starttauksen jälkeen syttyi cat-valo vilkkumaan? auto kävi hieman samaan tyyliin kuin oireilevan sytkävahvistimen kanssa. Seuraavaksi suoritin boksin opettamisen autoon ja sitten ajoin asemalle hakemaan 30l viinaa melkein tyhjään tankkiin ja tein polttoaineentunnistuksen. Lopputuloksena päivän ajoilla on vilkkuva cat-valo ja nykivää menoa alle 1500rpm kierroksilla ja lievää nuhaisuutta kulussa. Kulutus noussut päivän aikana 10.5-->10.9l/100km mikähän mahtaisi olla pielessä kun tuo cat valo rupesi palamaan jo normi bensallakin?

        Comment


          Vikakoodien luvulla pääset alkuun.

          Comment


          • Joo täytyy varmaan kiikuttaa auto johonkii piuhan päähän. Ensin pakko tarkistaa kytkennät kun Se taitaa olla todennäköisin syy tai Sitte boksi särki jotain autosta.

            Comment


            • johot tsekattu ja pimeessä saa näköjään yhen ev1 liittimen väärinpäin. Valo sammui ja auto pelaa.

              Comment


              • Logitin huvikseni vakio osilla ja vanhalla E85 softalla, mittarissa 307tkm:ä. 6520rpm tuli 155,06g/s eli rajoitinta vasten. Joten 40tkm:n moottorihuuhtelu E85:lla ei näyttäisi rikkoneen autoa. 15tkm:n ajan lisäksi kevyesti paineistettu.
                Viimeksi muokannut Kilu7; 9.5.2014, 17:03. Perustelu: Uusi veto

                Comment


                • Kokemuksena talvi E85:llä takana ja auto toimii kuin bensalla.
                  (Muunnoksena siis huijausboxit ruiskutus +24% ja ennakkoa lisää 8°)
                  Kaupunkipainotteisessa (80%vs20%) ajossa pidemmän ajan keskikulutus on ollut 13,95. (Bensalla oli 11,15 eli lisäystä 25%).
                  Puolilämpimällä koneella tuntuisi potkua olemman enemmän, kuin lämpimällä. Ehkä lambda anturi kaipaisi uusimista(?). En tiedä onko koska/koskaan vaihdettu ja AEB koneinen on -98, jolla ajettu 318tkm.
                  Ei tuo kuitenkaan minua haittaa, joten en ruvenne toimivaa korjaamaan.

                  Comment


                  • Eikös -98 A6 ole Motronic 3.2? Kuinka siihen saat ennakkoa 8 astetta huijausboxilla? Esim. Unisett. ennakko ei muutu oikeasti ME7.1:llä, vaikka ohjelma niin näyttää.

                    Comment


                    • Ennakkoa sain asentamalla Puolasta tilaamani boxin, joka huijaa ECUlle menevää kampiakselin asentotietoa (kts. manuaali).
                      Vaikutus vääntöön ja "kaasun" terävyyteen tuntui selvästi.

                      Törmäsin eilen (la 17.5) tulppia vaihtaessani ensimmäiseen E85:n aiheuttamaan ongelmaan tai vikaantumiseen.
                      Venttiilikopan tiiviste on alkanut päästää öljyä vuotamaan syviin putkiin, jossa (1.8T) AEB koneen tulpat ovat.
                      Kaikissa syvennyksissä oli öljyä parin sentin verran. Putsasin ja kuivasin paikat ja seuraan tilannetta, kunnes kerkiän vaihtaa uudet tiivisteet.
                      Last Edit:Kova ja sileä tiiviste vaihdettu (ties kuinka vanha). Nokat ja nostajat näytti hyviltä ja melko karstattomilta.
                      Noin 10tkm 80/20 kaupunkipainotteista ajoa ja öljyssä vahva "viinan" tuoksu. Vaihdon aika niilläkin.
                      Viimeksi muokannut Motoman; 27.5.2014, 12:32.

                      Comment


                        Onko muilla ilmaantunu "siirappia/töhnää" suuttimiin? Mulla ollu täs viimeaikoina pahoja seosongelmia, toki ne alkas jo pitemmältä ajalta kun oli imu-vuotoja, loppuunajettua lambdaa yms, mutta ne on nyt uusittu ja silti menee laihalle. Bensapesulla sain ruutat vähän aika toimiin kunnolla, mutta reilun tunnin uitolla ei ne kauaa skulaa, liekkö lähteny jotain paskaa liikkeelle niiden sisällä. Olisko jotain kunnon elvytyskeinoja? Ajaa tankillinen 98:lla?

                        Onko jollain käsitystä tuon mähnän syntyprosessista ja millä sitä voisi estää?

                        Comment


                        • Laitahan kuva möhnästä, voisi auttaa asiaa?

                          Comment


                            Ei ole enää oikein mahdollista kuin se on poistunu jo suutinten kärjistä, epäilys vain on, että sitä olisi vielä jäänyt sisuksiin jonnekkin.

                            Comment


                              Mulla oli bensasuodatin täynnä sellasta siirapin olosta töhnää, oli tankista lähtenyt paskat liikkeelle.

                              Comment


                              • Ilmaantui alle 1000km aikana viime syksynä tommosta mustaa "siirappia/töhnää" suuttimen kärjen - venttiililautasen välille kun uutta (e85)moottoria sisäänajoin/testailin. Huomasin sattumalta kun imusarjaa käytin pois paikaltaan.
                                Bensalla ja jarrucleanerilla liukeni pois. Suuttimiakaan en sen kummemmin pessyt muutakuin liotin bensassa.

                                Tuon jälkeen olen käyttänyt Red Linen SI-Alcohol lisäainetta polttoaineen seassa. En kylläkään ole nyt katsonut onko mähmää vielä muodostunut.

                                jcarlson on aiheesta tämmöistä aiemmin kertonut:
                                Ja joo, etanolin palamisesta ei karstaa muodostu, sen sijaan 15% bensaosuuden sisältämä lisäaineistus saattaa aiheuttaa ongelmia koska toimii sotkevana puhdistavan sijasta pienillä pitoisuuksilla. Joten pätkäajossa saattaa suuttimien ulkopuolelle karstoittua liimamaista tervaa tukkimaan. Riippuu bensaosuuden koostumuksesta, tavoite on tietenkin että tuota lisäainetta ei siellä olisi, mutta näyttää asemakohtaisesti alueellisesti olevan eroja siinä miten "hyvää" bensaa siellä on seassa. Esim. Kokkolassa tuntuu olevan huonoa koska useita tukkotapauksia on siellä tullut esiin. Korjaava toimenpide on ajaa silloin tällöin tankillinen puhdasta bensaa jolloin tuo töhnä liukenee. Lähtee bensalla pesemällä irtaallaankin toki jos suuttimet ottaa esiin. Oireilu alkaa yleensä huonontuvilla käynnistyksillä ja kylmäkäynnillä (verrattuna siihen mitä pitäisi olla ko. säädöillä, oikein säädettynä ei nikottele eikä vikuroi missään lämpötilassa E85:lla).
                                edit: Ja lisäyksenä että olen tankannut ainoastaan Shell/St1-asemilta.
                                Viimeksi muokannut eske; 8.7.2014, 22:22.

                                Comment


                                  ABC viinalla tuli mullakin tuota töhnää imukanaviin. Sittemmin vaihtanut Shellin E85 ja nyt on kanavat puhtaat.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                                    Onko muilla ilmaantunu "siirappia/töhnää" suuttimiin?
                                    Viime talven jälkeen oli myös omissa uusissa suuttimissa tuota tervamaista töhnää. Lähti vaivattomasti 98:ssa huljuttelemalla. Aiemmin tuota töhnää ei ole näkynyt. Ei aiheuttanut mitään ongelmaa käynnistymisessä tai muutenkaan. Suuttimilla oli ajettu silloin vajaat 10tkm:ä. Imusarjassa ja ahtimessa ei ollut mitään töhnää.

                                    Comment


                                      Suutinhuljuuttelu auttoi hieman, mutta vielä on satunnaista hoikallemenoa. Laitoin 25l pensselinpesuvettä tankkiin, jos tuo auttais, kun menee paineen alaisena suuttimista/järjestelmästä läpi. Sais edes jollail lailla rokkaavan vehkeen jurvaan alle. Bensafilsu menee vaihtolistalle seuraavassa huollossa.

                                      Comment


                                        Nyt on RiSalla vuosi ajeltu viinalla ja tänään käytiin penkissä. Kyl se tuntuu potkua antavan kun irtosi 532hv ja 650nm, kuitenkin orkkis ahtimilla ja ahdot luokkaa 1.6. Lämpökin oli helteisenä päivänä ihan riittävästi ja imulämmöt pyöri siellä 50 asteessa, vaikka wagnerit on mut ei näytä penkissä riittävän.

                                        Comment


                                          Imulämpö oli vedon alussa alimmillaan 30C ja lopussa 54-57C. 25 taisi olla kopissakin lämpöä eikä paljon alle sen ulkonakaan.

                                          http://erikoismoottori.fi/rs4dyno1.jpg

                                          E85 on kyllä oikea aine noihin sahapukkeihin :)

                                          Comment


                                            Kyllä ne hyvin E85:lla pelaa :)

                                            Comment


                                              Minkäslaisella kulutuksella on viinalla menny ässät? Itellä kaupunki ajossa hörppää 15l/100km. Ohjelma on kylläkin vielä .

                                              Comment


                                                Ja kenen tekemiä tenu- ohjelmia teillä on bit- koneissa?

                                                Comment


                                                • Itse tehty ja 13,5 litraa on aika tyypillinen matka-ajon todellinen kulutus tällä Allroadilla. Bensalla oli kympin tienoilla vastaava ajo. Kulutuksen litramääräinen nousu siis 30-35%.
                                                  Kulkupuoli on ihan toiselta planeetalta ja tuskinpa kaukana noista porkkiksen linkkaaman penkkilapun luvuista ollaan, ahtoja vain hieman vähemmän vääntöalueella orkkiskankia säälien.

                                                  Comment


                                                  • Vertailun vuoksi 1.8t hörppää matka-ajossa alle 11 litraa ja sekalaisessa noin 12, itse tehdyllä softalla myös.

                                                    Comment


                                                    • Jeps, 1.8t 6spd BEX:n olen myös viinakonvertoinut ja siinä kulutus oli hieman reilut 10 litraa E85:sta matka-ajossa. Bensalla meni vastaavasti n. 7,5l sadalle.

                                                      Comment


                                                        Itse kun tekee niin saa mitä haluaa. 044:sta loppu hööga kesken mulla aineskin jo. Jotenka takaisin bensalle siksi aikaa että saa linjat ja keruusäiliön kyhättyä.

                                                        Comment


                                                        • Eikö menis vaan walbron 400:lla? Onko kellään muuten ko pumpusta kokemuksia?

                                                          Comment


                                                          • Omassa biturbossa Walbro 400lph käytössä toistaiseksi hyvin kokemuksin. Hyllystä löytyy muutama tkm ajettu ylimääräinen AEM 320lph E85 pumppu jonka vaihdoin turhaan kun pätkimisen syy olikin sytkäpääteasteessa.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja ittnah Näytä viesti
                                                              Itse kun tekee niin saa mitä haluaa. 044:sta loppu hööga kesken mulla aineskin jo. Jotenka takaisin bensalle siksi aikaa että saa linjat ja keruusäiliön kyhättyä.
                                                              Mitkäs ahtimet sulla on kun täytyy alkaa jo keruusäiliötä väkertään?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X