Eikö ton boksin nyt vaan voi lyödä piiloon johonki eikä puhua mitään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E85 käyttökokemuksia
Collapse
X
-
Se varmastikin toimisi jos veisi auton toisella konttorille katsastettavaksi ja kärsisi siitä uuden katsastuksen hinnan. Keskeytetyn katsastuksen loppuun vieminen tuolla konttorilla ei vaan maksa mitään joten ehkäpä päädyn sen boxin nyt ottamaan pois, hakemaan leiman ja jättämään seuraavan omistajan päätettäväksi laittaako sen takaisin, kun tuo kulkine nyt joka tapauksessa lähdössä pois.
Comment
-
No laitetaas tänne ensituntumat etanoliboksista ja kasivitosesta. Ongelmia syntyi seuraavasti. Asensin boksin mielestäni ihan ohjeiden mukaan ja seuraavassa vaiheessa piti suorittaa ensimmäinen startti ja tässä vaiheessa tankissa siis normaalia bensaa ja samantien starttauksen jälkeen syttyi cat-valo vilkkumaan? auto kävi hieman samaan tyyliin kuin oireilevan sytkävahvistimen kanssa. Seuraavaksi suoritin boksin opettamisen autoon ja sitten ajoin asemalle hakemaan 30l viinaa melkein tyhjään tankkiin ja tein polttoaineentunnistuksen. Lopputuloksena päivän ajoilla on vilkkuva cat-valo ja nykivää menoa alle 1500rpm kierroksilla ja lievää nuhaisuutta kulussa. Kulutus noussut päivän aikana 10.5-->10.9l/100km mikähän mahtaisi olla pielessä kun tuo cat valo rupesi palamaan jo normi bensallakin?
Comment
-
Logitin huvikseni vakio osilla ja vanhalla E85 softalla, mittarissa 307tkm:ä. 6520rpm tuli 155,06g/s eli rajoitinta vasten. Joten 40tkm:n moottorihuuhtelu E85:lla ei näyttäisi rikkoneen autoa. 15tkm:n ajan lisäksi kevyesti paineistettu.
Comment
-
Kokemuksena talvi E85:llä takana ja auto toimii kuin bensalla.
(Muunnoksena siis huijausboxit ruiskutus +24% ja ennakkoa lisää 8°)
Kaupunkipainotteisessa (80%vs20%) ajossa pidemmän ajan keskikulutus on ollut 13,95. (Bensalla oli 11,15 eli lisäystä 25%).
Puolilämpimällä koneella tuntuisi potkua olemman enemmän, kuin lämpimällä. Ehkä lambda anturi kaipaisi uusimista(?). En tiedä onko koska/koskaan vaihdettu ja AEB koneinen on -98, jolla ajettu 318tkm.
Ei tuo kuitenkaan minua haittaa, joten en ruvenne toimivaa korjaamaan.
Comment
-
Ennakkoa sain asentamalla Puolasta tilaamani boxin, joka huijaa ECUlle menevää kampiakselin asentotietoa (kts. manuaali).
Vaikutus vääntöön ja "kaasun" terävyyteen tuntui selvästi.
Törmäsin eilen (la 17.5) tulppia vaihtaessani ensimmäiseen E85:n aiheuttamaan ongelmaan tai vikaantumiseen.
Venttiilikopan tiiviste on alkanut päästää öljyä vuotamaan syviin putkiin, jossa (1.8T) AEB koneen tulpat ovat.
Kaikissa syvennyksissä oli öljyä parin sentin verran. Putsasin ja kuivasin paikat ja seuraan tilannetta, kunnes kerkiän vaihtaa uudet tiivisteet.
Last Edit:Kova ja sileä tiiviste vaihdettu (ties kuinka vanha). Nokat ja nostajat näytti hyviltä ja melko karstattomilta.
Noin 10tkm 80/20 kaupunkipainotteista ajoa ja öljyssä vahva "viinan" tuoksu. Vaihdon aika niilläkin.Viimeksi muokannut Motoman; 27.5.2014, 12:32.
Comment
-
Onko muilla ilmaantunu "siirappia/töhnää" suuttimiin? Mulla ollu täs viimeaikoina pahoja seosongelmia, toki ne alkas jo pitemmältä ajalta kun oli imu-vuotoja, loppuunajettua lambdaa yms, mutta ne on nyt uusittu ja silti menee laihalle. Bensapesulla sain ruutat vähän aika toimiin kunnolla, mutta reilun tunnin uitolla ei ne kauaa skulaa, liekkö lähteny jotain paskaa liikkeelle niiden sisällä. Olisko jotain kunnon elvytyskeinoja? Ajaa tankillinen 98:lla?
Onko jollain käsitystä tuon mähnän syntyprosessista ja millä sitä voisi estää?
Comment
-
Ei ole enää oikein mahdollista kuin se on poistunu jo suutinten kärjistä, epäilys vain on, että sitä olisi vielä jäänyt sisuksiin jonnekkin.
Comment
-
Ilmaantui alle 1000km aikana viime syksynä tommosta mustaa "siirappia/töhnää" suuttimen kärjen - venttiililautasen välille kun uutta (e85)moottoria sisäänajoin/testailin. Huomasin sattumalta kun imusarjaa käytin pois paikaltaan.
Bensalla ja jarrucleanerilla liukeni pois. Suuttimiakaan en sen kummemmin pessyt muutakuin liotin bensassa.
Tuon jälkeen olen käyttänyt Red Linen SI-Alcohol lisäainetta polttoaineen seassa. En kylläkään ole nyt katsonut onko mähmää vielä muodostunut.
jcarlson on aiheesta tämmöistä aiemmin kertonut:
Ja joo, etanolin palamisesta ei karstaa muodostu, sen sijaan 15% bensaosuuden sisältämä lisäaineistus saattaa aiheuttaa ongelmia koska toimii sotkevana puhdistavan sijasta pienillä pitoisuuksilla. Joten pätkäajossa saattaa suuttimien ulkopuolelle karstoittua liimamaista tervaa tukkimaan. Riippuu bensaosuuden koostumuksesta, tavoite on tietenkin että tuota lisäainetta ei siellä olisi, mutta näyttää asemakohtaisesti alueellisesti olevan eroja siinä miten "hyvää" bensaa siellä on seassa. Esim. Kokkolassa tuntuu olevan huonoa koska useita tukkotapauksia on siellä tullut esiin. Korjaava toimenpide on ajaa silloin tällöin tankillinen puhdasta bensaa jolloin tuo töhnä liukenee. Lähtee bensalla pesemällä irtaallaankin toki jos suuttimet ottaa esiin. Oireilu alkaa yleensä huonontuvilla käynnistyksillä ja kylmäkäynnillä (verrattuna siihen mitä pitäisi olla ko. säädöillä, oikein säädettynä ei nikottele eikä vikuroi missään lämpötilassa E85:lla).Viimeksi muokannut eske; 8.7.2014, 22:22.
Comment
-
ABC viinalla tuli mullakin tuota töhnää imukanaviin. Sittemmin vaihtanut Shellin E85 ja nyt on kanavat puhtaat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiOnko muilla ilmaantunu "siirappia/töhnää" suuttimiin?
Comment
-
Suutinhuljuuttelu auttoi hieman, mutta vielä on satunnaista hoikallemenoa. Laitoin 25l pensselinpesuvettä tankkiin, jos tuo auttais, kun menee paineen alaisena suuttimista/järjestelmästä läpi. Sais edes jollail lailla rokkaavan vehkeen jurvaan alle. Bensafilsu menee vaihtolistalle seuraavassa huollossa.
Comment
-
Nyt on RiSalla vuosi ajeltu viinalla ja tänään käytiin penkissä. Kyl se tuntuu potkua antavan kun irtosi 532hv ja 650nm, kuitenkin orkkis ahtimilla ja ahdot luokkaa 1.6. Lämpökin oli helteisenä päivänä ihan riittävästi ja imulämmöt pyöri siellä 50 asteessa, vaikka wagnerit on mut ei näytä penkissä riittävän.
Comment
-
Imulämpö oli vedon alussa alimmillaan 30C ja lopussa 54-57C. 25 taisi olla kopissakin lämpöä eikä paljon alle sen ulkonakaan.
http://erikoismoottori.fi/rs4dyno1.jpg
E85 on kyllä oikea aine noihin sahapukkeihin :)
Comment
-
Itse tehty ja 13,5 litraa on aika tyypillinen matka-ajon todellinen kulutus tällä Allroadilla. Bensalla oli kympin tienoilla vastaava ajo. Kulutuksen litramääräinen nousu siis 30-35%.
Kulkupuoli on ihan toiselta planeetalta ja tuskinpa kaukana noista porkkiksen linkkaaman penkkilapun luvuista ollaan, ahtoja vain hieman vähemmän vääntöalueella orkkiskankia säälien.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja ittnah Näytä viestiItse kun tekee niin saa mitä haluaa. 044:sta loppu hööga kesken mulla aineskin jo. Jotenka takaisin bensalle siksi aikaa että saa linjat ja keruusäiliön kyhättyä.
Comment
Comment