Alkuperäinen kirjoittaja ola
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E85 käyttökokemuksia
Collapse
X
-
Eihän sitä uittaa tarvitse, vaan vain sen verran, että käynnistyy. Pakkohan ne rajat on jotenkin hakea, jos ei valmiita arvoja ole. Voihan sieltä nefmotosta imaista, jonkun e85 softan ja verrata niitä rikastuksia omaan ohjelmaan. Toki ovat erilaiselle kokoonpanolle tehty, mutta ainakin on mihin verrata.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viestiStarttiennakkoa? Meinaatko ajoitusta vai rikastusta?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viestiWarmuppi nollan alapuolella noin 30-35% enemmän kuin bensalla.
Comment
-
Comment
-
Vieras
-
-
Ne pysyvät kirkkaina huomattavan kauan ja moottorin käydessä avattaessa öljykorkki, tuntuu korkissa lievä alipaine ja tuolta ei tule painetta tai roiskeita lähes ollenkaan.Viimeksi muokannut mjkorhonen; 13.3.2013, 22:21.
Comment
-
Kyselin tuosta eberspächerin sopivuudesta E85:lle, ainakin paikallisessa huollossa sanovat että ei tarviis säädellä.
Ainut mitä sanovat niin polttoaineletku kuulemma ei kestä etanolia, putki menee kuulemma tukkoon jos etanoli seisoo pidempään.
Itsellä on ainakin tän talven eberi moitteettomasti toiminu E85:llä.
Comment
-
Mulla on uusi 5kW "bensa" eberi joka on täysin hyväksytty E85 käyttöön eikä tarvi säätöjä. Vain polttoaineletku tankilta piti tilata erikseen eberin jälleenmyyjältä tietyllä osanumerolla, versio joka on tarkoitettu etanolille. On tässä pari kuukautta tullut ahkerasti käytettyä (pelkällä E85) ja on toiminut moitteettomasti. Tehosta sen verran että yleensä normipakkasilla n. 15-20min lämmitysaika riittänyt siihen että jäähdytysnesteen lämpötila ylittää 30C ja sisätilojen lämmitys alkaa. 30-45min lämmityksellä on jo auton sisälläkin selvästi mukavammat olosuhteet lähteä liikkeelle.
Comment
-
Nyt hankittu täälläkin kokemusta tuosta 85:ta. Kylmäkäynnistys onnistuu jo aika hyvin. -25 tänä aamuna ja auto jäi kolmannen startin jälkeen käymään. Autoa ei siis lämmitetty etukäteen. -15 astetta käynnistyykin jo aika hyvin. Bensaan verrattuna oikeinkin mukavan tuntuinen aine virikoneessa. Tuollaisessa 500hv:n koneessa ei vaan enää Bosch:n 044:n pumppu riitä kuin noin 1 bar:n ahdoille, sit loppuu kakku kesken. Pitänee laittaa toinen pumppu kaveriksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viestiTuollaisessa 500hv:n koneessa ei vaan enää Bosch:n 044:n pumppu riitä kuin noin 1 bar:n ahdoille, sit loppuu kakku kesken. Pitänee laittaa toinen pumppu kaveriksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viestiTuollaisessa 500hv:n koneessa ei vaan enää Bosch:n 044:n pumppu riitä kuin noin 1 bar:n ahdoille, sit loppuu kakku kesken. Pitänee laittaa toinen pumppu kaveriksi.
Comment
-
Virransyöttö ja bensalinjat vielä orkkiskuosissa. Aika rikkailla seoksilla oon menny. Täys kaasulla lamda 0.70. Tuon 1bar:n jälkeen alkaa lamda nousta aika pian sinna 0.95:n korville. Rikastaminen ei enää auta mitään, vaikka vetäis kartan tappiin. PA-suodattimen vaihdoin, niin pikkuisen pidemmälle rittää nyt tuo kakku.
Comment
-
Bensapumpun loppumisen yhteydessä lambda-arvo nousee piikkimäisesti hetkessä. Nyt ei vaikuta kyse olevan siitä. Suuttimet tapissa vaan?
Ihan pöljää tuollainen 0.7 -tiskaus. Laita johonkin 0.85-0.9 tienoille. Määrällisesti sitä laitetaan kuitenkin enemmän kuin bensaa samalla lambdalla eli jäähdytysominaisuus esim tulee jo vähän ikäänkuin luonnostaan ilman reilua rikastusta.
Pumput voi laittaa myös sarjaan niin että toinen syöttää toista. Olisko helpompi koittaa ensin näin? En silti usko, että sulla nyt pumppu loppuu.
Comment
-
Onko kenelläkään kokemuksia tästä: http://www.bioboxi.fi/
Kiinnostaisi ostaa jostain valmis bolt on-sarja, jolla saisi tuon AAN-koneen käymään E85-polttoaineella.
Onko näitä ehtoja täyttävää laitetta edes olemassa ja mahtaako tuo linkissä mainittu suoriutua tehtävästä?
Kilsoja tulee nyt sen verran, että tuo lähes 70 sentin ero / litra olisi mukava, vaikka ainetta enemmän kuluukin.
Comment
Comment