Kylmäkäynnistyksen pitäisi toimia riittävällä rikastuksella, mutta mielestäni valitettavasti ja turhaan moni siirtyy talveksi käyttämään bensiiniä kulutuksen lisääntyessä. Imuilman (ja poltoaineen?) esilämmitys voisi muuttaa tilannetta, kun mm. omassa AEB koneisessa ei ole sellaista (tietysti bensalla) katsottu enää lainkaan tarpeelliseksi.
Arkiajossa 1500-3500 rpm väännön mukavuutta ja taloudellisuutta arvostaa kyllä yleensä enemmän, kuin huipputehoa. Pelkällä ruiskutuksen huijausboxilla kuiskutteli oma "perstuntuma" ja kulutuskirjanpito lisäennakkoa. Ja koska palstoille tyypiliset omat säätämiset ovat yleensä ns. yläkierros-virittämistä, niin tutkielma on minustakin hyvin antoisa, pitäisihän E85:n tarjota myös hyvää vääntöä "kohilleen" säädettynä.
[size=1]p.s."Rapakon takana" E85 on "pop" ja Holleyn E85 kaasareita tilaavalle "3$/gal for E85 is something else than 10$/gal of racing mix", kuten moni korkeaoktaanista-fanittava 1960's-1980's muskeliauto-harrastaja kirjoittaa.[/size]
Arkiajossa 1500-3500 rpm väännön mukavuutta ja taloudellisuutta arvostaa kyllä yleensä enemmän, kuin huipputehoa. Pelkällä ruiskutuksen huijausboxilla kuiskutteli oma "perstuntuma" ja kulutuskirjanpito lisäennakkoa. Ja koska palstoille tyypiliset omat säätämiset ovat yleensä ns. yläkierros-virittämistä, niin tutkielma on minustakin hyvin antoisa, pitäisihän E85:n tarjota myös hyvää vääntöä "kohilleen" säädettynä.
[size=1]p.s."Rapakon takana" E85 on "pop" ja Holleyn E85 kaasareita tilaavalle "3$/gal for E85 is something else than 10$/gal of racing mix", kuten moni korkeaoktaanista-fanittava 1960's-1980's muskeliauto-harrastaja kirjoittaa.[/size]
Comment