Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kone käy neljällä ja täristää!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kone käy neljällä ja täristää!

    Ongelma on seuraavanlainen:
    Ajoin 2 km ja auto kävi ihan OK. Seuraavan kerran startatessa moottori kävi 4 pytyllä ja täristi oikein kunnolla. Auto seisoi 2 päivää ja tänään ajoin 2km matkan jolloin auto kävi taas kunnolla. Vaihdatin tulpat ( jotka oli vielä ihan hyvän näköiset ) ja tulppien vaihdon jälkeen taas auto alkoi käymään huonosti ja täristää konetta ja bensa haisi! Lähdin ajamaan ja kone toimii jokseenkin kunnolla, kun piti kierrokset yli 4 tonnin. Jos laski kierrokset alla 4000 niin kone alkoi käymään huonosti ja tärisemään!

    Kaikki hyvät arvaukset otetaan vastaan. Olen viemässä autoa paikalliseen Audin huoltoon, mutta lisätietoa olisi hyvä saada ettei ne huoltomiehet koko konetta ala vaihtamaan!!!
    Ja konehan on AAN 2,2T

    Lisäys:
    Ajoin vielä iltapäivällä noin 4 km töistä kotiin. Ensimmäiset 2 km auto toimi normaalisti ja sitten taas moottori alkoi täristämään (yksi pytty pois pelistä) ja taas sain auton kotiin, kun piti kierrokset yli neljässä tonnissa. Alle 4000 kierroksen koko auto alkoi vapisemaan!!!

    #2
    Tulpanjohdot?

    Comment


    • #3
      sama vika A4 -95.. tulpanjohdot haurastunut löi läpi..

      Comment


      • #4
        Venttiilinkopan takaosassa oleva kuminen L-muotoinen huohotinletku vuotaa klemmarin alta ?.

        Comment


        • #5
          Voiko huohottimen vuoto aiheuttaa tuota?
          Ihan yhtäkkiseltään aika oudolta...

          Comment


          • #6
            yhden pytyn ruiskusuutin tukossa, itselläni oli coupessa mutta eihän niissä ole edes sama moottori.

            Comment


              #7
              Sytkäboxi, tai mikä vahvistin se on. Just samat oireet oli omassa viime kesänä. Kokeile ensin, mikä pytty on pimeänä ottamalla suutinten piuhoja yks kerrallaan irti. Vaihda sitten boxien johdot keskenään. Jos "vika" hyppää toiseen sylinteriin, niin vika on jommassa kummassa boxissa. Jos vika katoaa, niin tuurilla voi olla, että riittää tuo boxien paikkojen vaihto. Toisessa kun on yksi ylimääräinen piiri, ja jos vika on sopivasti oikeassa paikassa, niin korjautuu noin. SJM:n sivuilla tarkemmat ohjeet testaamiseen. Uusi boxi maksaa n. 150?.

              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...4_Ignition.htm

              Comment


              • #8
                Motonet taannoin minulle vahvisti, että VAG osanumero urssin sytkävahvarille 4A0 905 351 vastaa Motonetin numeroa 10-8019 ja maksaa 98?.

                Comment


                • #9
                  Paras kokemusperäinen veikkaus, yksi puola pimeänä. saa varaosana yksitellen mm. berun maahantuojalta. olikos se kaha tms. maksaa vähän yli satkun siellä, muistaakseni.... aiemmin mainituilla ohjeilla vika löytyy.

                  Comment


                  • #10
                    Allekirjoittaneella on pari ylimääräistä käytettyä puolaa.

                    Comment


                    • #11
                      Joopajoo... Ajoin montusta, ja taas putosi yksi pytty pois pelistä.
                      Outoa tässä on myös se, että kiihdytyksessä saattaa kuulostaa samalta kuin normaalisti, tosin turbo suhisee lujempaa. Paineet jää silti n. 0,2bar alle normaalin.
                      Aikaisemmin koko päivän auto toimi ihan normaalisti.
                      Paljos Jarilla maksaa puola (olettaen että vika paikallistuu puolaan)?

                      Lisäys:
                      Sain kuningasidean, eli menin ulos tarkoituksena nyppiä suuttimien pistokkeita irti => Auto kävi taas normaalisti eli se siitä :-/

                      Comment

                      Working...
                      X