Venakoppien tiivisteiden vaihto ja tulppamonttujen putsaus ja kaikkien moottorissa olevien (mihin sormet yletti ) anturipistokkeiden crc:eellä läpikäynti pienenti nykimistä huomattavasti ja parantui myös käyntiin lähtö ja kiihtyvyys.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8 30v ja kevyt pätkiminen tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla KORJATTU
Collapse
X
-
Ilmeni eilen uusi ominaisuus eli "nypyttää" tyhjäkäynnillä ja nykii kiihdyttäessä 1500-n.2000 rpm. Vikakoodin antoi 1651- PO130-35-10. Korjaukset tietenkin tapissaan, kun vika päällä. No, onneksi pika-analyysi paljasti viaksi ilmavuodon suuttimen ja imusarjan väliin. Tietenkin se 5-suutin, johon se ylempi O-rengas on jo vaihdettu. Nyt on sitten alempikin vaihdettu ja rokkaa normaalisti. Pitäisiköhän pistää elämä lopultakin risaiseksi ja vaihtaa kaikki nuo O-renkaat uusiksi tai ainakin juhannukseksi vanhat suuttimet reissulle mukaan :-).
Comment
-
Itse kokeilin aikoinani STP-merkkistä litkua. Vähän skeptinen olen tuon vaikutuksen suhteen, kun n.60:neen litraan kaadetaan 250ml:aa myrkkyä. Paremmin varmaan toimisi tuossa toisessa ketjussa linkittämäni tuubi-videon tyyliin. Joskus muinoin muistan lukeneeni, että näissä V6:ssa menisi nuo suuttimet "tukkoon", kun paljon kaupungissa körötellään vitosella pienillä kierroksilla. Liekö mitään perää tarinassa ja uskaltaako kukaan tunnustaa ajaneensa niin? Itsellä tuossa koneessa on ilmennyt tyhjäkäynnillä tärinää toisinaan. Aina on ollut moottori lämmin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen oire ilmenee. "Vian" ollessa päällä, nostin tyhjäkäynnin 680rpm:stä 820:iin, mutta oire säilyi.
Comment
-
Huolto käsittää siis ultraäänipesun, sihtikupin ja o-renkaiden vaihdon sekä asiaankuuluvat mittaukset ennen ja jälkeen. En muista varmaksi oliko vaihdettavia osia sihtikupin lisäksi muitakin.
Sikäli tuon kanssa kävi vähän huonompi tuuri, että suuttimet alkoivat vuotaa huollon jälkeen. Liike lupasi toki hyvittää ainakin osan hinnasta, mutta tästä on keskustelu vielä vähän vaiheessa. Lopulta päädyin ostamaan eBayn kautta jenkeistä huolletut suuttimet vuoden toimintatakuulla, itseasiassa niiden hinta jäi alle tuon huollon hinnan...
Innostuin sitten ostamaan myös foorumilla myynnissä olleet 2.7T:n suuttimet E85-kokeiluja varten, eli suutinhuollon voidaan sanoa lähteneen vähän käsistä ;)
Comment
-
Juu, itsellä toi 2.8 30v ACK-moottori ja samaa pätkimistä esiintyy.
Piti 17 vuotta rassata autoja ennenkuin tajusi mihin tarvitaan Bilteman työkalua "sytytystulpan hattupihdit "
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pihdit-191420/
Nappasepa tuosta 2.8 30v koneesta käsin se sytytystulpanjohto tulpan päästä niin käteenhän se jää. Kumiosa repeää siitä päästä kun ei kestä nykäisyä. Noilla pihdeillä lähtee ehjänä.Miten se on voitu tehdä tuollai että tarvii väkisin työkalua sen tulpanjohdon irroittamiseen ?
Uusi setti tulpanjohtoja tilattu, jospa se nykiminen ja putkessa paukkuminen sit helpottaisi.Viimeksi muokannut Coupevesqu; 28.8.2012, 21:54.
Comment
-
Taitaa olla monen tekijän summa nämä nykimisongelmat monesti, minullakin auttoi jonkun verran se johtojen vaihto. Ennen johtojen vaihtoa auto saattoi alkaa käymään vajaalla, ja kadonnut sylinteri löytyi vasta seuraavan käynnistyksen myötä.
Sen olen huomannut, että vieläkin saattaa nytkähdellä tietyissä olosuhteissa; kylmä kone, kostea/viiileä aamu. Tuskinpa tuolle mitään voi...
Comment
-
Ei toi 2.8 30v ACK hirveästi eroa ymmärtääkseni 2.8 30v APR:stä.Viisaammat korjatkoon.
Tässäkin ketjussa mukavasti molemmista koneista ja niiden nykimisistä juttua :-)
No joo, mutta elämäni kalleimmat uudet tulpanjohdot tuli vaihdettua ja kyllä oli joka euron arvoista. Ei mitään nykimistä enään. Aikaisemmin nypytti varsinkin pienillä kierroksilla jurrattaessa ja siitä jos lähti kiihdyttämään niin putkessa alkoi paukkumaan.
Comment
-
Jos ketjun aloittaja kertoo aloitusviestissään vaihtaneensa tulpanjohdot ja tulpat ja vika on helpottanut, mutta jatkuu edelleen, niin eipä tule itselle mieleen ehdottaa viallisia tulpanjohtoja. Ja viesteissä mainitaan vian poistuneen suutinhuollon jälkeen.
Alpi: Pätkiminen oli aiemmin rajumpaa (oire oli jo kun auton ostin), tulpanjohtojen uusiminen auttoi tähän huomattavasti. Ennen johtojen uusimista sytkä saattoi "kyykähtää" kun painoi reilummin kaasua pienehköillä kierroksilla, eli pyttyjä tippui pois pelistä/alkoi jurraamaan. Tämän jälkeen auto saattoi nykiä tyhjäkäynnillä hyvin voimakkaasti, ja taas seuraavan kerran käynnistettäessä käydä paremmin?
Seuraavat osat on uusittu:- Tulpat (Bosch FGR7DQE+)
- Tulpanjohdot
- Lambdat (Group 32 näyttää kummallekin Bankille sopeutukseksi 0%, eli ei ilmavuotojakaan?)
- Kokeiltu ilman MAFia, ei eroa
Comment
-
Huoh,
En mielestäni missään vaiheessa esittänyt että ketjun aloittajan pitäisi vaihtaa tulpanjohdot jos luit viestini. En suunnannut viestiäni nimenomaan ketjun aloittajalle vaan kerroin ainoastaan yleisellä tasolla omakohtaisen kokemuksen nykimisen poistosta 2.8 30v koneessa näin lisäten painoarvoa myös niihin muihin viesteihin jossa apua oli saatu tulpanjohtojen vaihdosta. Tässä ketjussa on kuitenkin jakanut kokemuksiaan moni muukin ja vielä useampi tulee tätä lukemaan kun etsii oman autonsa nykimisongelmiin ratkaisua.
Olen pahoillani jos tämä haittaa, täytyy jatkossa yrittää olla tarkempi omien kokemusten jakamisessa.
Comment
-
Kaverilla 2.8 koneisessa pasuunassa myös nykimis ongelmaa. (en muista moottorikoodia) Kaveri kuvaili nykimistä todella "repiväksi" hyvä kuulemma ettei niskat oo menny :D Väittää itse että johtuis kytkimestä, mutta eiköhän kytkin sitten mene kokonaan jos on mennäkseen. Eikä toimisi välillä aivan normaalisti. Näin ainakin omien kokemusten perusteella.
Oma veikkaus oli noissa tulpanjohdoissa, kun tuskin koskaan vaihdettu ja autolla nyt ajettu jo yli 300tkm. Joskus kuullut sellaista, että johdoista näkee pimeässä jos lyö jossain läpi? Olisi helppo tapa tarkastaa jos pitää paikkansa. Huvikseen ei viittis noita ostaa, kun ovat aika suolasen hintaiset. Vag-comistakaan ei taida olla apua, kun ei taida ymmärtää jos joltain pytyltä jää kipinä väliin.
Tosiaan vikakoodit luettu useaan otteeseen eikä anna tällä hetkellä kuin satunnaista matalaa akku jännitettä ja ajoneston herjaa. Noita vikoja kyseinen auto on heitellyt jo parin vuoden ajan.
Pätkimis ongelma alkoi vasta nyt alku syksystä. Autoon on vaihdettu noin 2kk sitten molemmat katit, kun oliva sisuskalut irronneet, samassa yhteydessä myös molemmat lambdat. Nykiminen hävisi hetkeksi tuolla kattien uusinnalla mutta nyt siis taas oireillut enemmän.
Comment
-
Jatketaas lainaten ketjua kun noi nykimiset palautuivat taas omalla kohdalla. Tulpanjohdot, venttiilikopan tiivisteet, tulpat on vaihdettu ja jakopään remontti teetetty liikkeessä.Bilteman alipaineletkuja ei muuten sitten kannata käyttää, kesti n.2kk ennenkuin murtui.
Erikoista tuosta tekee se että ns.kylmällä koneella nykii enemmän mutta
n. 50km maantieajon jälkeen oireet häviää lähes kokonaan.Kone kyllä näillä +30 asteen keleillä lämpenee sinne normaalilämpötilaansa jo 5min jälkeen mutta oireet jatkuu sen jälkeen vielä pitkään. Nykii itse asiassa riippumatta kierroksista eli jos ajaa 80km nopeutta 3, 4, tai 5 vaihteella niin tilanne ei muutu miksikään vaikka 3:lla on kierroksia jo 3500rpm.
Viittaisiko toi nyt kuitenkin enemmän sytytyspuoleen ?Eli olisko puola menossa.
Puolalla näyttäisi olevan ainakin valmistajia/pakkaajia :
http://www.findpart.org/part/aud-078905104
onko valmista tietoa mistä noita saa halvimmillaan vai pitääkö alkaa googlettaan.
Comment
Comment