Kyseessä A6 C5 vm. 2000 APR -moottorilla. Pätkiminen oli aiemmin rajumpaa (oire oli jo kun auton ostin), tulpanjohtojen uusiminen auttoi tähän huomattavasti. Ennen johtojen uusimista sytkä saattoi "kyykähtää" kun painoi reilummin kaasua pienehköillä kierroksilla, eli pyttyjä tippui pois pelistä/alkoi jurraamaan. Tämän jälkeen auto saattoi nykiä tyhjäkäynnillä hyvin voimakkaasti, ja taas seuraavan kerran käynnistettäessä käydä paremmin?
Kun auton käynnistää kylmänä, se käy jonkun aikaa siististi (korotettua) tyhjäkäyntiä, samoin kun auton pysäyttää ajosta vaikkapa valoihin tyhjäkäynnille, on käynti siistiä hetken (ehkä 5-15 sek.) ennen kuin pätkiminen alkaa. Tähän tuntuu vaikuttavan se, kuinka kovasta ajosta pysähdytään. Eli jos pysäytän maantieajosta, käy auto siististi hetken pidempään. Pätkiminen on luonteeltaan melko rauhallista, tutinan auton korissa kuitenkin tuntee ja kierroslukumittarin viisari hieman hytkyy. Samoin alhaisilla kierroksilla kiihdyttäessä on havaittavissa lievää tutinaa/aaltoilua. Äkillinen kaasunpainallus saattaa aiheuttaa lyhyen "miettimishetken", varsinkin kylmällä koneella.
Seuraavat osat on uusittu:
Voisiko vika olla puolayksikössä, tai lähinnä siihen integroidussa sytytyksenvahvistimessa? Muuta itselleni ei tule mieleen.
PS. Jos jollakulla olisi lainata kokeiltavaksi tuollainen 2.8 -koneen puolayksikkö, saa ottaa yhteyttä ;)
Kun auton käynnistää kylmänä, se käy jonkun aikaa siististi (korotettua) tyhjäkäyntiä, samoin kun auton pysäyttää ajosta vaikkapa valoihin tyhjäkäynnille, on käynti siistiä hetken (ehkä 5-15 sek.) ennen kuin pätkiminen alkaa. Tähän tuntuu vaikuttavan se, kuinka kovasta ajosta pysähdytään. Eli jos pysäytän maantieajosta, käy auto siististi hetken pidempään. Pätkiminen on luonteeltaan melko rauhallista, tutinan auton korissa kuitenkin tuntee ja kierroslukumittarin viisari hieman hytkyy. Samoin alhaisilla kierroksilla kiihdyttäessä on havaittavissa lievää tutinaa/aaltoilua. Äkillinen kaasunpainallus saattaa aiheuttaa lyhyen "miettimishetken", varsinkin kylmällä koneella.
Seuraavat osat on uusittu:
- Tulpat (Bosch FGR7DQE+)
- Tulpanjohdot
- Lambdat (Group 32 näyttää kummallekin Bankille sopeutukseksi 0%, eli ei ilmavuotojakaan?)
- Kokeiltu ilman MAFia, ei eroa
Voisiko vika olla puolayksikössä, tai lähinnä siihen integroidussa sytytyksenvahvistimessa? Muuta itselleni ei tule mieleen.
PS. Jos jollakulla olisi lainata kokeiltavaksi tuollainen 2.8 -koneen puolayksikkö, saa ottaa yhteyttä ;)
Comment