Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2.0FSI -05 coolant merkkivalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 2.0FSI -05 coolant merkkivalo

    Terve

    Mikäköhän mahtaa audia vaivata kun tuo em. jäähdytysjärjestelmän vikailmoitus syttyy aina lähdettäessä liikkeelle kylmällä koneella muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Lämpömittari ei nouse ollenkaan ja flekti lähtee pyörimään. Valo sammuu jonkun matkaa ajettua ja lämmöt nousee normaaliin 90 asteeseen. Muuten auto toimii ihan normaalisti. Jäähdytysnesteet on kunnossa, eikä syö nesteitä.

    Olisiko vika ihan lämpötila-anturissa vai voisiko joku muu aiheuttaa sen?

  • #2
    Sama vika ilmeni A4 1.8TQ -05.sessa. Tallista lähdettäessä valosyttyi ja auto kävi hetken pihalla niin sammui. Voiko kosteus olla syynä?

    Comment


    • #3
      Toivottavasti vika ei ole sama kuin minulla: mittaristo viallinen. Se jätti ainakin mun autossa myös sellaisen vikakoodin kuin instrument cluster data bus no signal intermittent tai jotain sinne päin.

      Comment


      • #4
        Täällä löyty vika. Ulkoa kylmänä lähdettäessä valo ei syttynyt kun nesteet eivät ilmeisesti heti kierrä. Tallista lämpimänä lähtiessä valo sytty melkein heti. Vika: Paisunta säiliön pohjalla noin 2cm nestettä :) nesti vuoti ilmeisesti ilmausruuvista (Konehuoneen suojamuovin oikealla puolella poikittain menevän putken "tapista")

        Comment


        • #5
          Minulla ilmeni nyt sama vika, kylmällä käynnistäessä hetken ajon jälkeen herjaa "coolant" ja flekti "huutaa". Pari minuuttia herjaa jonka jälkeen herja loppuu ja lämmöt nousee pikaisesti kylmästä 75 asteeseen ja siitä pikkuhiljaa ylöspäin.. Muuten auto pelittää normaalisti. Onko kukaan löytänyt ratkaisua?

          Comment


          • #6
            Vika korjaantui mulla paisarin vaihtamalla. Lämpötila-anturihan on tossa paisarissa kiinni, eikä pysty ilmeisesti vaihtamaan erikseen.

            Comment


            • #7
              Siis paisarissa lämpöanturi?. Tuntuis todennäköisemmältä että siel on pintakytkin että paisarissa on ainetta, näin se on yleensä ollu.

              Omasta ex FSI-stä ei tullu tuohon perehdyttyä, mut satkussa jos nesteet oli sopivasti vähissä niin kylmänä herjasi nesteiden vähyydestä, ja kun kone hieman lämpeni (=jäähdytysneste lämpölaajenee) ei herjaa enää tullut.

              Comment


              • #8
                Joo en itsekkään asiaan kauheesti perehtynyt, kun korjasivat liikkeessä virhevastuuna. Saattaa olla että mulla meni anturit sekasin. Paisarin antureineen kuitenkin mun kohdalla vaihtoivat ja vika korjaantui sillä.

                Comment


                  #9
                  yleensä nuo paisarin anturit on saanu elvytettyä ruuvarin kärjellä raaputtamalla paska/oksidikerroksen pois. Myös johdotuksen tarkistus kannattaa tehä.

                  Comment

                  Working...
                  X