Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 ja erikoinen kytkin ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 ja erikoinen kytkin ongelma

    Olen lueskellut muutaman illan foorumia etsiskellen kytkin ongelmaan ratkaisua, mutta samanlaista ongelmaa ei ole tullut vastaan,
    Eli kytkin irroittaa välillä ja välillä ei.

    Esimerkiksi näin:
    Autoa maalatessa pienessä tallissa kytkin ei irroittanut, kun piti siirtää autoa. Viikon kuluttua ilman että kytkimeen oli koskettu, se alkoi toimimaan taas.

    Työsylinteri tarkastettiin, eikä mitään vikaa siinä havaittu.
    Ja tässä vaiheessa kytkin pelitti normaalisti
    3 viikkoa ajeltuani totesin liikenteessä että kytkin ei enään irroita, olin noin kilometri ennen havaintoa ollut liikenne valoissa joissa kytkin vielä toimi.

    Kytkintä on ilmattu useaan kertaan nyt toimimisen loputtua, mutta ei apua.

    Nestettä ei vuoda.
    Tutkittiin tänään vielä kytkinletku/putki veden alla laittamalla letkuun painetta eikä ainakaan havaittu että olis vuotanu mistään.

    Autossa on Sachs race asetelma, sintteri levy, Alconin pääsylinteri ja Ojennuksen vauhtipyörä.



    Tosiaan auto on mikapetterin joka topikin teki, jta näköjään kävi vähän puukottamassa topikkia.
    Viimeksi muokannut Hammu; 15.9.2010, 09:48.

    #2
    Kestääkö kiihdyttää kytkin pohjassa? Levy voi vaan takerrella boorilla ja näin ei täysin irroita, mutta ei pitäisi myöskään kestää kiihdyttää koska asetelmapuoli on poljin lattiassa kuitenkin irti levystä.

    Comment


    • #3
      Omassa oli tuo muoviglunssi murtunut työsylinterin akselin päästä ja voisi mahdollisesti myös aiheuttaa kuvailtua ongelmaa. Jos menee jotenkin väliin niin että kuitenkin joskus irrottaa, "tutkimattomat ovat herran tiet". Omassa ei irrottanut lainkaan ja aiheutti kerpeleenmoisia murheita kaikkine laatikkojumppineen kun oli vielä väärää sylkkyä ja väärää levyä käsillä.

      Comment


      • #4
        Hammu näköjään sai mun kirjoittaman viestin :D

        Se työsylinterin päässä oleva palikka oli kyllä paikoillaan, kun sylinteri irti käytettiin.

        Tuota Porkkiksen hommaan en tiedä kun ei oikein kehtaa lähteä kokeilemaan. enkä osanut miettiä tuollaista kun auton tallille ajoin kytkimen alettua vihoittelemaan viimeisimmän kerran.

        Vaihdan tänään uuden pääsylinterin, niin katsotaan olisiko siinä ollut vikaa.

        Comment


          #5
          Tosiaan auto on mikapetterin joka topikin teki, jta näköjään kävi vähän puukottamassa topikkia.
          Jaa sorry, mikähän kämmi mulla on käynyt, mielestäni oli kaksi peräkkäistä viestiä samalta tunnarilta ja ne luontevasti toisiaan täydensivät...

          Työsylkän ilmaaminen on aikas hankala rasti, ja ainakin yhdessä laitteessa vähän samanlaista teki (eli toimi aina pari viikkoa).

          Comment


            #6
            Edellisessä autossa (ei Audi) pääsylkkä aiheutti juuri tuota vaivaa. Ensin muutaman kerran ei irrottanut ja kohta alkoi pelaamaan oikein. Pari viikkoa ajelin tyytyväisenä ja liikennevaloissa petti kokonaan.

            Comment


            • #7
              Itse vaihdoin työsylinterin tuossa taannoin (audi 100) ja meinasi ilmaamisen kanssa loppua usko kesken, välillä otti, sitten ei, taas tuli ilmaa eikä ottanut.. lisää ilmausta, manausta ja lopuksi parin tunnin päästä alkoi pelittää niikun ennemmin, tiedä mistä sitä ilmaa sinne riitti ja olihan jostain syystä vaikea saada pois.

              Comment


              • #8
                Pääsylinteri tuli vaihdettua eikä ollut apua tästä.

                Pitää ottaa sellainen päivän ilmaus homma, niin voi olla ainakin varma ettei sitä ilmaa siellä ole.

                Comment


                  #9
                  Desin lääkeruiskulla ilmasin edellisestä. Alapäästä pukkasi nestettä niin ilmaantui melko helposti. Ässästä ilmasin painestamalla säiliön ja välillä polkemalla, tässä meni 3 miehen voimin 2 tuntia.

                  Comment


                    #10
                    Lääkeruiskua mika tais kokeillakkin jo.

                    Alipainevehkeillä koitettiin varmaan tunnin verran ruukata ilmoja pois, ei lähteny silläkertaa ainakaan.

                    Comment


                    • #11
                      Jaahas, liitytään joukkoon.
                      Kytkin irrottaa välillä ja välillä ei. Jotain pitää alkaa purkamaan ja vaihtamaan, mutta mitä?
                      Onko ensin helpompi kokeilla toi jalkotilassa oleva sylinteri pistää uusiks? Jos ei auta niin sitten se toinen, joka on laatikon puolella?

                      Comment


                      • #12
                        Tosiaan toi mun ongelma katosi sillä että motonetin alipainenilmaushärpättimellä ilmailin rauhallisesti muutaman tunnin, jonka jälkeen alkoi toimimaan.

                        Toimi muutaman päivän :D

                        Ilmaus uusiksi niin nyt on toiminut tähän päivään saakka ongelmitta.

                        En kyllä ymmärrä mistä sitä ilmaa oikein tuli, koska tuskin siellä mitään vuotojakaan on kun nyt toimii.

                        Comment


                          #13
                          Vois kannattaa aloittaa vilkasemalla pääsylinterin käyttötankoa.

                          Comment


                          • #14
                            Tuossa pihassa tuota nyt vähän ihmettelin. Ei irrota enää ollenkaan. Poljin narisee, niin kuin olisi kuiva. Nestettä ei ole ihan ylärajalle. 5mm alle.

                            Selkä ei vaan nyt anna periksi mennä tuota ropaamaan.

                            Onko miten ahdasta ässässä tuon työsylinterin vaihtaminen? Mitä pitää purkaa pois edestä?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä siihen käsiksi pääsee purkamatta mitään, mutta ahdasta on.

                              Comment


                              • #16
                                Sen verran tuota nyt pääsin testailemaan, että kyllä se välillä edelleen irrottaa. Ei kokonaan mutta sen verran, että auton saa käyntiin. Yrittää kyllä lähteä ryömimään.

                                Laahaa siis koko ajan. Muuten kytkin tuntuu toimivan normaalisti. Poljin tuntuu ihan normaalille ja säiliö ei vaju.

                                Pääseekö tuota tutkimaan mitään kautta, että onko levy / asetelma järjissään? Muuten kuin askin ottamalla pois.

                                Kumpi muuten raadin mielestä on helpompi tapa, kone pois vai alakautta aski pois?
                                Tilat on tuommoiset normi talliolot. Ei nosturia tms.

                                Kai sitä on tartuttava työkaluihin ja alkaa jostainpäin purkamaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Katsoitko että työsylinterin tappi on ok?

                                  Aski pois tarvittaessa ja onnistuu ihan kotitallissa pukeilla tunkin ja kaverin kanssa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pääseekö polkimen sylinteri täysin "taka" asentoon niin että saa kunnolla nestettä säiliöstä ? Kaksi autoa ollut sellaista että poljin jää hieman roikkumaan ja sylinteri ei saa nestettä, seurauksena kytkimen huono irroittaminen, paineella ilmaus auttoi pienen hetken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kytkinpoljin kyllä liikkuu ihan ok. himpun se välitanko muljahtaa siinä, kun kytkintä painaa. Heti liikkeen alussa se tanko menee sillee vinoks.

                                      Työsyltyn ruuvin sain auki, mutta en saa sitä kammettua pois reiästään. On muutaman sentin tullu, mutta ottaa vaihdevivustoon kiinni. Onko joku suositeltava vaihde, jonka pitäisi olla silmässä? Ihanan tilavaa tonkia. Onko se putki otettava irti, että sen pään nylonin saa näkyviin? Siihen on aika mielenkiintoista saada avain taivuteltua paikalleen.

                                      Selkäki on vielä sökönä, niin ei ihan mielettömästi kiihota tuo auton alla pyöriminen.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei sen tangon tarviis kyllä siinä hyvin paljon muljahdella. Sen voi hitsata jäykäksi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Oisko jollaki heittää kuvaa tuosta työsylinterin kiinnityksestä? Itselläni alkoi syömään jarrunestettä ja työsylkän tyköä märkä joten varmaan sama vaihtaa koko sylinteri. Ihme kyllä toimii aikalailla oikein.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei oo kuvaa pistää, mutta yhdellä pultilla on kiinni. Käsiksi pääsee kuskinpuolelta kun renkaan ottaa pois. Siitä vetarin vierestä pitkällä jatkolla saa sen auki.

                                            Aika vmäinen paikka. Lampun kans kun katselet, niin kyllä se sieltä löytyy. Askin ylälaidassa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eiköhän tuo tuolta tule. Tekis vielä källit ja ilmais kun sylkkä irrallaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Röttelöä on tutkailtu. Tappihan sieltä oli murtunut, kuten arveltua.
                                                Levy oli ihan ok ja asetelmakin.

                                                Vaihtoon lähti yksintein kytkinpaketti kaikkine hiluineen, työsylinteri ja stefoja. Jakopään rojut meni kans samalla vaihtoon.

                                                Halvemmallakin ois vissiin selvinny, mutta nyt se kestänee taas tovin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Auto on paketissa, mutta jonnekin katosi nopeus-signaali tieturilta. Kulutukset näyttää siten mitä sattuu. Varmaan vaan sattui samaan syssyyn joku mittaridilemma.

                                                  Kytkin on uudella setillä paljon kevyempi polkea kuin ennen, vaikka on periaatteessa stydimpi setti.

                                                  Tietääkö kukaan mitä reittiä tuo signaali kulkee? Mittari toimii ok, mutta kanava 17 näyttää ilmastoinnissa nollaa. Mittariston piikkiin itse laittaisin, mutta en ole guru, joka tietää mitä reittiä data vaeltaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Reittiä en varmasti tiedä mutta omassani pätkii kanssa mittaristo ja ilmastointi näyttää samaan aikaan nollaa ku mittaristokin. Mittaristoa koputtelee niin taas alkaa nopeus näkymään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Joo kyllähän sen sylkyn alakautta vaihtaa. Vaihdevivustot mäkeen ja kiroilua niin 3 tuntiin vaihtu. Vanhassa sylkyssä muoviholkki kadonnut ja se tappi jumissa. Kun vähän käänsi niin sekin meni juuresta poikki. Stefa vuotanut sen kumijouston täyteen nestettä.

                                                      Kummasti parani tuntuma uudella orggis sylinterillä. Vanha oli siis vielä kaikenlisäksi tarvike.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sama muovitappi oli RS2:ssakin mennyt toissatalvena kun lakkasi kytkin irrottamasta. Jos tuon olisi heti tajunnut ei olisi tullut turhaan laitettua uutta kytkinpakettia mutta onhan siinä tietysti pitokin nyt parempi. Vielä kun sain pari kertaa vääriä osia niin oli vähän suurempi projekti kestoltaan ja parhaat talvikelit joutui lipsuttelemaan takavetoisella.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuo irrotti vielä kohtuu hyvin. Otti vaan kiinni millon missäkin kohtaa ja vuoti nestettä melko reilusti.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X