Autossa (2.5 TDI AEL 6-vaihteinen) tuntuu edelleen kovassa kiihdytyksessä (= suuri vääntömomentti pienillä kierroksilla) tärinää vaihdekepissä ja ratissa. Tärinä häviää, kun kierrokset menevät yli 3000. Vetoakselit ja eturipistukset on tarkastettu ja niissä ei pitäisi olla sanomista.
Onko autossa 2-massainen vauhtipyörä ?
Olen keskusteluja seuraamalla havainnut, että tuo vauhtipyörä saattaisi olla tärinän syy, ainakin joissakin bensamalleissa. Paikallisessa VW/Audi-pajassa eivät varmaksi voineet sanoa tuon vauhtipyörän rakennetta. Hinnan (yli 1600 e) perusteella arvioivat, että pyörä olisi 2-massainen.
Entä voisiko tärinän syynä olla moottorin tukikumit ?? Niihin menee piuha. Voisiko joku selvittää, miten ko. aparaatit toimivat ja miten niiden toiminnan voisi testata ???
Onko autossa 2-massainen vauhtipyörä ?
Olen keskusteluja seuraamalla havainnut, että tuo vauhtipyörä saattaisi olla tärinän syy, ainakin joissakin bensamalleissa. Paikallisessa VW/Audi-pajassa eivät varmaksi voineet sanoa tuon vauhtipyörän rakennetta. Hinnan (yli 1600 e) perusteella arvioivat, että pyörä olisi 2-massainen.
Entä voisiko tärinän syynä olla moottorin tukikumit ?? Niihin menee piuha. Voisiko joku selvittää, miten ko. aparaatit toimivat ja miten niiden toiminnan voisi testata ???
Comment