Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.8 Hörähtää TAAS PELAA

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja pptalo Näytä viesti
    Koodata? Tarkoitatko tota numerosarjaa joka on meistattu tohon lappuun? (ohjelmallinen?)
    Ei nyt oikein selvästi näkynyt kuvasta noita koodeja, mutta manuaalissa ainakin koodina oli vain ykkösiä ja nollia. Noilla eculle selvitetään onko esim. automaatti ja onko esim. EGR eli ne pitäisi aina olla oikein. Ecu voi olla koodattu vaikka automaatille eikä se nyt saa yhteyttä automaatin boksiin. Väärä ecun koodaus oli ainakin manuaalissa(driveability complaints table) laitettu yhdeksi mahdollisuudeksi, jos auto ei lähde käyntiin, itsellä ei mitään tietoa tuosta.
    Kun ecuun yrittää yhteyttä , hyppääkö muka suoraan lämppäriin , eikö tule näkyviin softanumeroa yms.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
      Kun ecuun yrittää yhteyttä , hyppääkö muka suoraan lämppäriin , eikö tule näkyviin softanumeroa yms.
      Jos tekee Auto-Scan eli testaa kaikki testi / yritys kestää muutaman minuutin ja testin loppuvaiheessa lämppäri naksuu ja loppu"rapostissa" on vain lämppärin koodit.
      Select:n alta löytyy Engine sen jos valitsee ilmoittaa lähes heti ettei löydä ko. yksikköä.
      Kokeiltiin 2 boxia.

      Comment


      • #33
        Tuohan kuulostaa siltä kuin ecun ja diagnostiikkaliittimen välinen johto on viallinen. Noissa kai menee piuhat liittimeltä suoraan eri controllereille- esim ilmastoinnille. Pitäisi katsoa tuon koneen ecun pinnijärjestys josta näkisi mikä pinni pitäisi olla yhteydessä tuohon diagnostiikaliittimeen- itselläni 2,6 kone aivan eri eculla eli ei ole suoraa tietoa miten nuo menee.
        Hakusanoiksi googleen audi V6 MPI SSP niin voisi löytyä (saksaksi) tiedot tuosta ruiskusta. SSP:hän on audin opiskeluohjelma joilla mekaanikkoja on koulutettu noita huoltamaan.

        Comment


        • #34
          Hitachi V6 ohjainyksiköt on vähän kenkkuja. Sellaisesta tässä nyt kai on kyse jos otsikon vehkeestä edelleen puhutaan. Ei todellakaan suostu juttelemaan kaikkien diagnostiikkavehkeiden kanssa.
          Jos lämppäriin pääsee, k-linja ei oo blokattuna esim radiolla.

          Comment


          • #35
            Luulin että ne Hellan valmistamat yksiköt on ne vaikeat- eli juuri ne kolme jotka minulla on (2,6 V6 vm 93) Niihin en ole oikein millään päässyt kiinni, paitsi Bosch-centerin testerillä jolla aina ehti yhden arvon katsomaan ennenkuin yhteys katkesi. Sitten tuohon dieseliin ei ole mitään ongelmia saada yhteyksiä -eli piuhat ja ohjelmat ja ehkä jopa maybe kenties taidot riittävällä tasolla.
            Tuossa kuitenkin kuvattuna tuo sinun koneen ruisku ja moottoriohjaus:
            http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF

            Jos ei ecun pinnien c12 ja c13 ja diagnostiikkaliittimen välillä ole suoraa sähköistä yhteyttä niin ei tuohon voikaan saada yhteyttä- on kai helppo tarkistaa ihan yleismittarilla.
            Kun tuon nopeasti selasi läpi tuli kuitenkin mieleen että nuo pyörimisnopeuden ja koneen asennon tunnistimet vois olla syypää- ECU testaa niiden toiminnan 5 sekuntia startin aloittamisesta ja ei suostu käynnistämään konetta jos ei signaali ole järkevä ( oletan tässä että ECU ei ohjaa suuttimia jos ei nämä arvot ole ojennuksessa)

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti

              Jos ei ecun pinnien c12 ja c13 ja diagnostiikkaliittimen välillä ole suoraa sähköistä yhteyttä niin ei tuohon voikaan saada yhteyttä- on kai helppo tarkistaa ihan yleismittarilla.
              Kun tuon nopeasti selasi läpi tuli kuitenkin mieleen että nuo pyörimisnopeuden ja koneen asennon tunnistimet vois olla syypää- ECU testaa niiden toiminnan 5 sekuntia startin aloittamisesta ja ei suostu käynnistämään konetta jos ei signaali ole järkevä ( oletan tässä että ECU ei ohjaa suuttimia jos ei nämä arvot ole ojennuksessa)
              Kuvassa näyttää että olisi suora yhteys, johtojen väri on kummassakin päässä sama, mutta paksuus aivan eri. Eikä suoraa yhteyttä ole kummassakaan johdossa. Olisiko alettava ihan seuraamaan piuhoja että näkee mitä siellä on välissä. Nopeus anturi on uusi, johto poxille on ehjä ja jotain tulee yleismittarilla mitattuna. Kampikulmaanturi on ehjä silti laitoin kokeeksi vanhan nopeusanturin, johto poxille on ehjä ja antaa yleismittarilla mitatuna jotain.
              Minua ihmetyttää kun kipinä tulee hyvin ja oikeaan aikaan jos anturitieto ei tulisi poxille ymmärrettävässä muodossa ei mielestäni kuuluisi tulla kipinääkään.
              Uudemmissa ajonesto kaiketi katkaisee juurikin bensan, eihän tässä vaan ole jotain esivalmiutta minkä jomppii on nyt jostain irti/poikki.

              Comment


              • #37
                Itselläni kun ajonesto iski päälle (vaimo ajoi auton pihaan, sammutti sen ja jätti avaimet lukkoon- aamulla oli sitten ajonesto päällä) niin ei kyllä hörähtänytkään.
                Noista Audin manuaaleista ei mielestäni ilmene katkooko ECU sytkää vaiko ruiskutusta kun on virhetilanne päällä. Mulla tuossa yhdessä tapauksessa missä oli heti toisen katin jälkeen pakoputki tukossa ECU lopetti aina antamasta ohjaussignaalia toisen puolen suuttimille (nakutuksen vuoksi), kipinä tuli kyllä ihan niin kuin pitikin. Mystisiä vehkeitä ja itseäni harmittaa ihan kybällä kun en saa yhteyttä ecuun, tälläkin hetkellä tyhjäkäynnin säädössä omituisuuksia - vikakoodit olisi kiva apu selvittelyyn.

                Comment


                • #38
                  Hetkeksi iski taas inspis rassata. Otin mittariston irti ja katselin olisiko sen takana mitään omituista, ei ollut. Seuraavaksi aloin seuraamaan vikakoodin luenta johtoja ja omituisuutta löytyi heti. Pistokkeen jälkeen ei ole paksumpaa johtoa kuin 5 cm. ja sulakerasiasssa on pultit johon nu menee ja siintä jatkuu ohuemmalla.
                  Mutta minulla nämä pistokkeelta lähtevät johdot meni saman pultin alle ja näin ei varmaankaan kuulu olla. Lisäksi saman pultin alta lähti 1 ohut johto ja viereisen pultin alta lähti kaksi ohutta, mutta eri väristä keskenään.
                  Mutu tunteella laitoin kaikki samanväriset samaan pulttiin 1 paksu ja 2 ohutta ja toiseen samanväriset 1 paksu ja 1 ohut.
                  Eipä vikakoodien luku onnistunut silti. Huomenna täytyy mitata poxilta onko nyt suora yhteys liittimeen.
                  Voisiko joku katsoa vielä omasta miten sillä ko. piuhat menee. Näkyy helposti sulakerasian etuosassa.

                  Comment


                  • #39
                    Jotain edistystä. Nyt johdot mitattu boxilta> testipistokkeelle ja nyt on yhteys. Vikakoodin luku onnistuu nyt noilla boxella jotka ei ole tämän auton omia "vissiin" omaan ei saa yhteyttä. Kummallakin tulee samat vikakoodit 00609 00610 00611 eli sytytysvahvistin, esiöpiiri 3 eli vahvistin tai johtosarja. Kumma juttu kun kipinä kuitenkin tulee.

                    Pääteaste Motonetissakin 100 eur. Täytyy vissiin tutkia vielä sen johtoja.

                    Comment


                    • #40
                      Johdot kellotettu ja ehjiä on. Kävin hakemassa kaverin autosta pääteasteen lainaan, heti hörähti ja jäi käymään. Tuntuu tosi oudolta kun kipinä tuli kuitenkin koko ajan, ihan sama nyt kuitenkin toimii.

                      PS: Kivan killerin joku joskus tehnyt kun oli sekoittanut koodien luku johdot. Tää auto on seisonut vuoden ja käynyt sinä aikana useammassa paikassa rassattavana. Jos johdot olisi ollut oikein vika olisi selvinnyt heti.

                      Comment


                      • #41
                        Hyvä, että tuli kuntoon!

                        On tosi hankalia korjattavia tuollaiset rävelletyt yksilöt. Ei tule ihan ensimmäisenä mieleen, että joku on käynyt arpomassa johdot uuteen järjestykseen. Minäkin jätin sen kirjoittamatta, että toki boksin jännitteiden lisäksi pitää tietysti testipistokkeeseen tulevien johtojen olla kunnossa boksin ja pistokkeen väliltä.
                        Mutta ne nyt 99.9 prosenttisella varmuudella vanhemmassa autossa on kunnossa, kun mikä ne rikkoisi, niin ei tuollaista pidä kovinkaan todennäköisenä vikana.

                        Hankalimpia vikoja korjata on juuri jonkun räveltäjän jälkien korjaaminen auton sähköjärjestelmästä.

                        Comment


                        • #42
                          Maanantaina tilasin pääteasteen Motonettiin ja keskiviikkona hain. Täysin samanlainen tarvike-osa joka oli autossa kiinni (eri näköinen kuin se kaverilta lainassa oleva). Osa kiinni, työkalut kaappiin ja lähtö katastus konttorille. Vaan eipä lähde sama vika taas, vaihdoin kaverin osan takas ja pelaa. Onko Motonetin osa väärä? risoja? vai mikä mättää??
                          Kävin muuten katsastamassa kaverin osalla ja läpi meni ilman minkäänlaista rutinaa. Eikä testannut jarruja kun on quattro, se tuntuu olevan ihan äijästä kiinni.

                          http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=10-8019


                          http://www.autoelian.com/?m=product_view&id=4770
                          Viimeksi muokannut pptalo; 7.10.2010, 18:07. Perustelu: lisätty linkkejä

                          Comment


                          • #43
                            Motonet osa palautettu ja tilattu tarvikkeena samanlainen HUCO kun kaverilta on lainassa. Huomenna pääsee testaamaan.

                            Comment


                            • #44
                              Oliko paljonkin lopulta kalliimpi tuo HUCO kuin motonetin osa?
                              TÄÄLTÄ tapaan tarkistaa osaa hinnoista, vaikka ei tuolta omaa paikallista myyjää löydykkään. Hinnat kuitenkin pitävät suuripiirtein paikkaansa ja näkee mitä on saatavilla, tosin tuollakin vain koivusen osat.

                              Comment


                              • #45
                                Minulta juurikin tuollaisen Hücon saa 88e hintaan, yksi on jopa hyllyssäkin.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viesti
                                  Oliko paljonkin lopulta kalliimpi tuo HUCO kuin motonetin osa?
                                  TÄÄLTÄ tapaan tarkistaa osaa hinnoista, vaikka ei tuolta omaa paikallista myyjää löydykkään. Hinnat kuitenkin pitävät suuripiirtein paikkaansa ja näkee mitä on saatavilla, tosin tuollakin vain koivusen osat.
                                  Motonet 98:- ja HUCO paikalliselta varaosamyyjältä tasan 100 eur.
                                  Nyt HUCO kiinni ja hyvin pelaa.
                                  PS: Motonet otti mukisematta risan osan takaisin, mutta varaosaliike sanoi jo myyntivaiheessa takuun loppuvan kun laitan johdot kiinni. (autossa voi olla vikaa joka polttaa uuden osan) Pyysin myyjää ulos katsomaan kun vaihdan osan pelaavaan autoon, mutta ei tullut.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Takuu ei lopu, vaikka johdot ovat olleet kiinni! Mutta palautusoikeus loppuu, jos vika ei ole ollut myyjässä (myynyt väärän osan). Myyjällä tai ostajalla mennyt käsitteet sekaisin.
                                    Myyjän ei ole pakko ottaa takaisin osaa, jos se ei ole enää jälleenmyyntikelpoinen. Ja sähköosissahan usein on juurikin näin, jos osa on ollut paikoillaan. Miten itse suhtautuisit "uuteen" sähköboksiin josta näkee, että on ollut käytössä? Varsinkin jos vika ei korjaannu?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
                                      Takuu ei lopu, vaikka johdot ovat olleet kiinni! Mutta palautusoikeus loppuu, jos vika ei ole ollut myyjässä (myynyt väärän osan). Myyjällä tai ostajalla mennyt käsitteet sekaisin.
                                      Myyjän ei ole pakko ottaa takaisin osaa, jos se ei ole enää jälleenmyyntikelpoinen. Ja sähköosissahan usein on juurikin näin, jos osa on ollut paikoillaan.
                                      No tota???
                                      Mulle on ihan sama onko loppunut takuu vai palautusoikeus.
                                      Jos Motonet olisi esim. toiminut samalla tavalla kun toi varaosaliike sanoi toimivansa. Motonetissa nimen omaan sanoin että osa oli autossa kiinni eikä toimi.

                                      PS: Risoja osia on niinkuin toi Motonetin osakin oli, miten se muuten testataan kun johdot kiinnittämällä? Meinaan kotioloissa.

                                      Alkuperäinen kirjoittaja joteam1 Näytä viesti
                                      Miten itse suhtautuisit "uuteen" sähköboksiin josta näkee, että on ollut käytössä? Varsinkin jos vika ei korjaannu?
                                      Eikai ne risoja takaisin hyllyyn laita, vissiin?
                                      Viimeksi muokannut pptalo; 13.10.2010, 15:03. Perustelu: lisäys

                                      Comment

                                      Working...
                                      X