Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.8 Hörähtää TAAS PELAA

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.8 Hörähtää TAAS PELAA

    Sori että alotan uuden aiheen, mutta kun kaikki helpot on kokeiltu moneen kertaan eikä apua tunnu löytyvän. Hakua käytetty.

    Kerrotaas taustaa ensin. Tuttu tapaus ennen pelasi hyvin ja seuraavana aamuna vain hörähti eikä jäänyt käyntiin, audin tie meni johonkin korjaamolle mutta sieltä ei toivottavaa apua saanut, seuraavaksi muutamaksi kuukaudeksi aikuiskoulutuskeskukseen eikä apua.

    Tänää meille ja pientä tutkintaa. Nokan anturi näyttää uudelta, kampiakseli asentotunnistin ja kierroslukutunnistin 870 - 1000 ohmia. Minkä vaan näistä irroittaa ei edes hörähä. Virtalukon ympäriltä en löytänyt ajonesto rengasta. Lämpötila anturi näyttää oikein, jos se on se koneen takana putkessa? Pensapumpun rele OK. Kipinä tulee, moottori käy jos antaa apu polttoainetta. Pensapumppu ja suuttimet lakkaa saamasta jännitettä vasta kun auto on jo sammunut, eli poxi hoitaa sammutuksen. Auton mukana tuli 3 poxia enkä tiedä mikä niistä on tämän auton (kaikilla käyttäytyy kuitenkin samalla tavalla). Auton tiedot 100 2.8 Quattro manuaali -91

    poxien kuvia eka numerosarja kaikissa sama paitsi A ja AA



    PS: Koodeja en saanut luettua enkä tiedä onko vika autossa vai mun Wag-com:issa
    Viimeksi muokannut pptalo; 9.10.2010, 14:55. Perustelu: Vika selvisi

  • #2
    Älkää nyt hajottako koko autoa, ilmeisesti bensapumppu on hajonnut, ihan tyyppivika.

    Comment


    • #3
      Sairastuin syysflunssaa niin en ole päässyt tarkastamaan pensanpaineita, pumppu kuitenkin pyörii normaalisti.
      Autoon oli vaihdettu jakopää juuri ennen hajoamista, miten ajoitus katsotaan? Onko selvät merkit?
      Tuli tässä potiessa mieleen josko olisi mennyt jokin pieleen ja hihna hypännyt pykälän tai kaksi sammuttaessa.

      Onko AAH moottorille nostajien tyhjentyminen tyypillistä, pitää melkoista raksutusta aina kun hörähtää. Nyt siis vuoden seisomisen jälkeen.

      Comment


      • #4
        Meinasin mitata bensanpaineet, mutta ei löytynyt sopivaa adapteria jonka olisi saanut väliin. Hyvin kuitenkin ruiski välistä kun jätti vähän löysälle.
        Jako on luultavasti kohdallaan. Kampiakselilla merkissä ja nokkien ovaalilevyjen isommat reiät sojoitti toisiaan kohti.

        Mistähän etsisi vikaa?????

        Comment


        • #5
          Niin ja noita mukana tulleita boxeja kun vertailin niin noitten A määrän mukana muuttuu toi MMS lukukin, mitähän se tarkoittaa?
          Jollain virolaisella sivulla oli jotain tarinaa vaihteistosta auto/ manuaali autolla taisi olla AB boxi jos oikein ymmärsin.

          4A0 906 266 MMS-100
          4A0 906 266 A MMS-101
          4A0 906 266 AA MMS-201

          Comment


          • #6
            Kaikki Ohjainlaitteet on "sama" värkki, eli
            ensin oli tuo Ohjausyksikkö 4A0 906 266,
            jonka korvasi 31/12/1991 Ohjausyksikkö 4A0 906 266 A,
            jonka korvasi taas 31/12/1991 Ohjausyksikkö 4A0 906 266 AA,
            jonka korvasi lopulta 30/09/1995 Ohjausyksikkö 4A0 906 266 AB, joka on edelleen (?) voimassa.

            Eli tämän perusteella olettaisin että kaikki nuo käyvät ristiin keskenään. Tuosta en tosin laita henkeäni pantiksi, mutta näin ymmärtäisin mitä tuosta varaosaraamatusta katsoin.
            Menikö sekavaksi? No yritinpäs ainakin.
            Viimeksi muokannut Mehtala; 15.9.2010, 20:53.

            Comment


            • #7
              OK eli kaikilla pitäisi pelata. Muutama näppäilyvirhe sulle kyllä tuli ;)

              Comment


              • #8
                Miten niin!? ei voi pitää paikkaansa.. no voi :) muutama sata vuotta sinne taikka tänne.

                Eikös noita suuttimia ohjata maadoittamalla? Näin ainakin muistelisin jostain lukeneeni. Eli ecu maadoittelis noita suuttimia, voi toki olla että oot jo tämän testannut näin, mutta en ole sitä tekstistäsi ymmärtänyt lukea (luen sanan & edellisen unohdan).

                Comment


                • #9
                  ihan mutuna...koitas ihan täyteen,ladatulla akulla.....vaikka uudella akulla.

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä oli käyntiinlähtövaikeuksia jotka johtuivat suurella todennäköisyydellä tukkoisten hydraulinostinten aiheuttamasta venttiilien kantamisesta. Pyöriikö moottori startatessa ikään kuin turhan helpon oloisesti?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja pptalo Näytä viesti
                      ...Hyvin kuitenkin ruiski välistä kun jätti vähän löysälle.
                      Ilman vastapainetta ruiskii huonompikin pumppu. Suosittelisin kuitenkin varmistamaan pumpun toimivuuden mittaamalla järjestelmäpaineen.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                        Ilman vastapainetta ruiskii huonompikin pumppu. Suosittelisin kuitenkin varmistamaan pumpun toimivuuden mittaamalla järjestelmäpaineen.
                        Nyt on paineet mitattu 4.2 bar. joten pitäisi riittää.

                        Mittailin vielä boxilta johtojen ehjyyttä. Kaasuläppä ok kampiakselin anturit ok. Mutta nopeusanturin ohmit kuitenkin 822 eli ei oikeastaan mahdu tohon noin 1000 ohmia haarukkaan.
                        Mikä säätö siinä anturissa on? Jossain kuvassa näin että olisi kahdella pultilla kiinni ja soikeat reiät.

                        Niin ja virtaa on, startti apuri ollut kiinni.
                        Niin ja suuttimia ohjataan juurikin maadoittamalla eli jännite tulee 1 napaan kokoajan ja boxi pätkii maadotusta. Jostain syystä boxi heittää hanskat tiskiin ennenkuin ollaan kunnolla päästy alkuu.
                        V8:hin olen joutunut kumpaakin ostamaan ko. anturin, mutta ne on ollut vielä pienemmillä ohmeilla. Josko tämä on hieman tarkempi.

                        Comment


                        • #13
                          Motonet myy kampiakselin YKK anturia.
                          V8:ssa ja 3B moottorissa kampikulma ja kirrosluku anturi oli keskenään samanlainen paitsi moninapaliittimen väri oli eri. Mitenhän AAH moottorissa?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja pptalo Näytä viesti
                            Motonet myy kampiakselin YKK anturia.
                            V8:ssa ja 3B moottorissa kampikulma ja kirrosluku anturi oli keskenään samanlainen paitsi moninapaliittimen väri oli eri. Mitenhän AAH moottorissa?
                            Anturi tuli ja oli samanlainen Ykk / kierrosluku. Vaan eipä apua. Mittailin vielä boxille tylevat virrat 2kpl. OK
                            Maat taisi olla 5 kpl. OK
                            Suuttimien vastus kaikissa sama.
                            Laitoin pienen lampun suuttimen rinnalle ja starttasin 2 tai 3 kertaa välähtää eikä sen jälkeen vaikka sahaisi kuinka.
                            Irto tulpalla tarkistin kipinän tulee kokoajan.
                            Nyt alkaa olee konstit vähissä.

                            Ai niin kokeilin vielä Irroittaa Tyhjäkäyntiventtiilin ja IMM johdon jos niistä menisi joku vaikka maihin ja kyykyttäisi koko systeemin, ei apua.

                            Hyviä vinkkejä?????

                            Olisiko Kouvolan lähellä jollain VAG COM joka tulisi katsomaan koodit. Selviäisi onko vika autossa vai mun ohjelmassa / johdoissa kun ei pelaa

                            Comment


                            • #15
                              Eikös tuo ole aika outoa, että kipinä tulee, mutta suuttimet eivät herää?
                              Ymmärtääkseni niillä on sama pyörintänopeustieto?

                              Pensapumppu ja suuttimet lakkaa saamasta jännitettä vasta kun auto on jo sammunut, eli poxi hoitaa sammutuksen.
                              Laitoin pienen lampun suuttimen rinnalle ja starttasin 2 tai 3 kertaa välähtää eikä sen jälkeen vaikka sahaisi kuinka.
                              Tarkoittaako tuo, että maa-ohjaus tulee vain 2-3 kertaa ja jännite katkeaa vasta auton sammuttua?

                              Oletko mitannut boksin jännitteet ja maan? Minulle on sellainen nyrkkisääntö opetettu, että jos boksin jännite ja maa ovat kunnossa, eikä siihen saada silti yhteyttä, niin boksi on todennäköisesti rikki. Jos sinulla on kolme boksia, joihin ei saa yhteyttä, niin tulisi ensimmäisenä mieleen, että boksi ei saa jostain syystä jännitettä. Tämä tietysti sillä oletuksella, että itse testeri toimii.

                              Tämä nyt on ihan vain ääneen pähkäilyä, mutta ei taida tuo yksinpuhelukaan kovin antoisaa olla, niin pysyy ainakin keskustelu käynnissä, jos ei muuta apua ole. :)

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                Eikös tuo ole aika outoa, että kipinä tulee, mutta suuttimet eivät herää?
                                Ymmärtääkseni niillä on sama pyörintänopeustieto?
                                :)
                                Outoa on minustakin.


                                Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                Tarkoittaako tuo, että maa-ohjaus tulee vain 2-3 kertaa ja jännite katkeaa vasta auton sammuttua?
                                Jep.
                                Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                Oletko mitannut boksin jännitteet ja maan?
                                Jep. Tarinaa tuossa ylemmässä viestissä. Jatkuva virta, virratpäällä virta ja 5 kpl. maita. Kaikki OK

                                Mun VAG-COM ei toimi siintä täytyy lähteä,

                                Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                Tämä nyt on ihan vain ääneen pähkäilyä, mutta ei taida tuo yksinpuhelukaan kovin antoisaa olla, niin pysyy ainakin keskustelu käynnissä, jos ei muuta apua ole. :)
                                Kiitos siintä. Jos olisi vain yksi poxi väittäisin sen olevan rikki, mutta nyt en osaa sanoa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja pptalo Näytä viesti
                                  Jep. Tarinaa tuossa ylemmässä viestissä.
                                  No niinhän siinä näytti olevankin. Kahteen kertaan luin ketjun, enkä tuota tietoa aiemmin huomannut. Mutta jännitteet sitten kunnossa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hall-anturi teuras?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                                      Hall-anturi teuras?
                                      Näyttää uudelta, mutta sen voisi kokeilla seuraavaksi.
                                      Jotainhan tässä on tehtävä ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        ääni hall anturille ja toinen vaihto ehto vois olla myös ajonesto pitäs ihan hetken käydä ja sit vasta sammua mut ihmetyttää miksi ei ota yhteyttä boksiin. eikös käynnistyksen esto just katkaise bensan tulon?? omassa 80 meni toi hall anturi ja se muistaakseni hörähteli mut ei jaksanut käyntiin lähteä... viime kesänä leikin moisen kanssa kun jäätiin tien päälle... Iso kiitos myös Ikaalisen laakkosen huollolle ja paikalliselle hinaus firmalle joutu ooppelin hommaamaan ja sillä tulee pois kun kaikki oli täysiä kuupia ja hinauksenkin joutu tilaamaan tampereelta + muutaman yön makailemaan kylpylän hotellilla =). sit tuli mitta täyteen ja eikun corsan ostoon et pääsee pois ja takas toisella audilla ja kyytiin 80 sit vielä pysäyttelivät poliisit jyväskylässä kun olivat niin varmoja et pojilla on liian painava kuorma eivätpäs päässeet sakottelemaan. sorry oftopic....
                                        Viimeksi muokannut Jari T.; 21.9.2010, 19:19.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hall vaihdettu, ei apua. Mittailua tutkintaa pähkäilyä. Kaikki on ehjää. VAG-COM pähkäilyä, sillä ei saa luettua kuin lämppärin koodit, mihinkään muualle ei pääse.
                                          Laitoin kukkasumuttimen täyteen pensaa ja sumutin imuletkusta koneelle, hienosti käy ja lisäilmaluistikin on hengissä säätää tyhjäkäyntiä, pensapumppu pyörii, suuttimilla pysyy jännite, kipinä tulee hyvin. Käytin koneen lämpöiseksi, kaveri samalla heilutteli johtoja jokapuolelta josko löytyisi kosketushäiriö, mutta ei.
                                          Mikä katkaisee suuttimilta ohjauksen, muttei mitään muuta?
                                          Boxi vika tulisi mieleen, muttakun niitä on 3 toisissa vaan on noita A ja AA lisä merkintöjä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vielä tarkekysymys. Vauhtipyörän kierroslukuanturi on uusi ja johdot ehjät - antaako myös pulssia koneen pyöriessä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos noissa nakutusanturit antaa tiedon että nakuttaa eikä sytkän myöhästäminen auta, ecu katkaisee polttoaineen syötön. Itselläni johtui tukossa olevasta katista - tässä voisi olla viallinen nakutusanturi (sijaitsevat imusarjan alla)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Manuaalin mukaan ei lähde käyntiin, jos tieto speed sensorilta G28 puuttuu. Sen etäisyys vauhtipyörästä saisi olla enintään 1,2mm. Ei lähde myöskään käyntiin, jos crankshaft position sensor G4:n tieto puuttuu, sen etäisyys ei saisi olla yli 1,3mm.
                                                Hallin ei pitäisi estää käynnistystä, mutta siitä on vähän ristiriitaista tietoa eri lähteissä.
                                                Omaan 2,8:iin saan parhaiten yhteyden VagCheckerPro:lla, liittimet kiinni, virta päälle , pitää odottaa jonkin aikaa.
                                                Lisätään noista nakutustunnistimista , manuaalissa ei ole mainintaa ettei kone käynnistyisi, mutta voihan niistä ottaa varmuudeksi johdot irti, tällöin sytytystä myöhäistetään 12°.
                                                Viimeksi muokannut vepek; 22.9.2010, 21:12.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                                                  Vielä tarkekysymys. Vauhtipyörän kierroslukuanturi on uusi ja johdot ehjät - antaako myös pulssia koneen pyöriessä?
                                                  En omista Oskilloskooppia, saako pulssin mitattua yleismittarilla?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En osaa vastata, asiantuntijaa kaivataan. Olen analyytikko, en asiantuntija.
                                                    Jos pick up on reed kytkin se antaa pulssia mutta jos se on induktiivinen kuten esim. ABS anturi sieltä tulee muuttuva jännite.
                                                    Pekan ehdotuksissa asiaa jatkoon

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vaihtojännitemittarilla varmaan jotain näkisi.
                                                      Ecu kyllä pitäisi aina auton mukaan koodata , taitaa löytyä ainakin kahdenksan eri versiota. Quattrossa näyttäisi olevan koodissa aina ykkönen alussa . Vähiten autolta vaativa näyttäisi olevan manuaalivaihteilla 1110 eli siitä puuttuu esim. EGR, N80 ja lambdat. Muita koodeja esim. 1010 ja 1111. Lisäksi 300-version ecussa on taas omat koodit.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                                                        Ecu kyllä pitäisi aina auton mukaan koodata , taitaa löytyä ainakin kahdenksan eri versiota. Quattrossa näyttäisi olevan koodissa aina ykkönen alussa . Vähiten autolta vaativa näyttäisi olevan manuaalivaihteilla 1110 eli siitä puuttuu esim. EGR, N80 ja lambdat. Muita koodeja esim. 1010 ja 1111. Lisäksi 300-version ecussa on taas omat koodit.
                                                        Koodata? Tarkoitatko tota numerosarjaa joka on meistattu tohon lappuun? (ohjelmallinen?)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei yhteyttä

                                                          Nyt kävi kaveri korjaamon virallisella ohjelmalla lukemassa koodeja.
                                                          Ei sekään saa yhteyttä muuta kuin lämppäriin.
                                                          Eli "audiq" sanoi jos ei saa yhteyttä boxiin ja sinne tulee virrat on se rikki.
                                                          Onko tämä nyt ainoa vaihtoehto????

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onko tämä nyt ainoa vaihtoehto????
                                                            Ei, boksin liittimessä vielä hyvää vikapotentiaalia.
                                                            Kokeiliko lukea vain yhtä boksia? Olisi ollut hyvää referenssitietoa kokeilla kaikilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X