Sytytti vikavalon ja luin vag-comilla heitti koodin:17584. Ilmeisesti lambda anturissa häikkää mutta kummas vai onko jotain muuta?? Laitoin pistokkeen autoon kiinni ja ajamaan:measuring block 6:ssa näkyvä lambda arvo ei muutu vaan näyttää kokoajan -1.6%. Pienen ajolenkin(20km) ei sytyttänyt vielä valoa uudestaan nollauksen jälkeen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
koodi 17584
Collapse
X
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P1176/004470. Takimmainen lambda.
Bankit ja O1/O2 taitaa mennä seuraavasti:
Bank 1 = ykköspytyn puoli = Audeissa apparin puoli ?
Bank 2 = toinen puoli :)
Toinen puoli löytyy v-koneista, rivikoneissa luonnollisesti vain bank 1 olemassa :)
O1 = ennen kattia
O2 = katin jälkeen
Voin olla kyllä väärässä.
-
Mitä nyt vähän tarkemmin luin manuaalista , tuo vikakoodi kaiketi tarkoittaa takalambdan säätörajan ylitystä. Vika voi periaatteessa olla myös etulambdassa + nuo muut ross-techissa mainitut mahdolliset viat. Manuaalin mukaan takalambda siis tekee pientä korjausta , käymällä etulambdan säätörajoilla tietyn ajan ja se ohittaa tärkeydessä( is superior ) etulambdan, mutta korjausmäärä on pieni. Boschin kirjankin mukaa täydellinen closed loop saadaan vasta , kun kätettävissä on etu-ja takalambda.
Takalambdan toiminnan tarkistus on vähän ongelmallinen ja vaatii ilmeisesti oskiloskooppia. Nyt kuitenkin ensimmäisenä vaihtaisin takalambdan.
Lisätään vielä, että kanava 032 on lambdan opitut arvot, siinä lukeman pitäisi pysyä arvoissa +/- 7%. Arvon ollessa reilusti miinuksella, tarkoittaa se todennäköisesti ahtovuotoa eli ilmaa on tullut koneeseen Maffin laskemaa määrää vähemmän.Viimeksi muokannut vepek; 12.9.2010, 22:27.
Comment
Comment