Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lambdan vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Dremeliin löytyy niitä hieman isompia katkaisulaikkoja.
    Eikö kiintoavain mahdu sinne? Jos sen lenkkipään laittaisi lambdan ympäri ja vasaralla auttaisi vähän aukaisua.
    Jos on asetyleeni tai induktiolämmitin käytössä, niin lambda punaiseksi ja kun väri hävinnyt, niin yrittää auki, toimii ainakin pultteihin hyvin.

Comment

Tää on AAH-kone (V6), ei sinne oikein mahdu millään. Ja 22mm kiintolenkit on aika pitkiä. Lyhyt lyöntiavain olis muuten hyvä mutta eipä siellä mahdu lyömään. Jopa se lambdahylsy on aika vaikee saada paikalleen ja joutuu menemään jarruputkien välistä jne.

Lämpö varmaan olisi toimiva jutt, mutta letkua ja piuhaa aika paljon ympärillä. Induktiovehkeitä mulla ei ole. Ajoin pakosarjat kuumiksi ja sitten pistin jäätävää irrotusöljyä mutta ei se minun mielestäni ollut tossa pelkääjän puolella päässyt kierteille asti. Mutta, suurin ongelma on siis vääntäminen. Pitäisi saada se normi pitkä hylsy paikalleen ja siksi lambdaa pitää lyhentää.

Dremeli löytyy, täytyypä kattella mimmosia laikkoja tuolla on. Lambdan runkohan on vain ohutta peltiä ja sisällä helposti mureneva keraaminen eriste tms. eli ei siitä tarttis saada kuin se pintapelti rikki niin sitten jollain hohtimilla varmaan sais yläkautta sen väännettyä poikki.

Comment

Biturbossa oli samantyyppisiä ongelmia. Sain 250mm pitkillä päätyleikkureilla (http://www.motonet.fi/fi/tuote/76330...eikkurit-250mm) leikattua lambdan johdon poikki (http://bindibox.net/ul/2016/10/06/57f661d4c202f.png), mutta sitä tynkää jäi sen verran ettei pitkä 22mm hylsy mennyt paikoilleen.

Piti siis tehdä oma:
        http://bindibox.net/ul/2016/10/13/57ff5b350f46c.png http://bindibox.net/ul/2016/10/13/57fedb0505986.png

ja sen sai mahtumaan lambdan + johdontyngän päälle. Asennus oli kovin tarkkaa että sai kierteille tuonne väliin, kaveri tähtäsi pitkällä jatkovarrella ja minä käskin mihin suuntaan laittaa, että on kohtisuorassa.
        On muuten ärsyttävän lyhyt bahcon lambdahylsy, kaapeli haluaa työntää lambdan siitä hylsystä pois. Meinasin sitäkin jatkaa itse pidemmäksi, mutta ei tarvinnut..

Toivottavasti pätee jotenkin AAH koneeseen.

Comment

Jos lambdahylsy meinaa avautua, niin siihenhän voisi sorvata holkin, joka menee hylsyn ympärille. Tai pätkä sopivan halkaisijaista putkee...

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
          Viimeksi muokannut Vieras; 18.10.2016, 06:50. Perustelu: Tapatalk allekirjoitus poistettu. Poista se laitteestasi, ne ovat kielletty. Jatkossa poistuu koko viesti.

Comment

Mulla ei ole metallintyöstömahiksia omasta takaa. Ja toi kuskinpuoli on niin ahdas, että lambdahylsykin ottaa miltei siinä kannen ympäri menevään putkeen kiinni. Yläpuolella kaikenmoista kamaa, jota ei viittis irrottaa - mm. pääsyltty ja jarruputket (putkien välistä mahtuu justjust vääntämään) + konepellin kaasujousi jne.

Yksi kaveri just ehdotti, että ota kaksi niitä pitkiä 22mm hylsyjä, toisesta kanta veks ja hitsaa toinen jatkoksi. Se vois justjust himakamoilla onnistua. Mutta, jos keksisi millä pätkäisee sen lambdan puolesta välistä, jos ei mahdu vääntelemään pihdeillä 2 suuntaan, niin se olis helpoin tapa.

Pelkääjän puolella siis tosiaan mahtui nitkuttelemaan ja sain lambdan rungon poikki. Otin eka sen johtoliitoksen hatun pois mutta ei siltikään ylettänyt. Sitten lukkopihdeillä ja voimalla eestaas ja avot.

Comment

Jos tässä kyseessä tuo profiilin C5, niin kyllä mulla ainakin oli siellä sen verran tilaa, että ylhäältäpäin pääsi tuon lambdahylsyn sinne laittamaan ja nivelen kanssa saa väännettyä ihan normaalilla lambda-hylsyllä. Tosin oli -99 mallinen ja APR-kone.

Esim. tällasella nivelellä... http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...12-2000034736/

Sitten siihen hylsyn avautumiseen auttaa myös Kemppiliima. Pieni pala jotain väliin, niin ei aukene... ;-)

Comment

Jos tässä kyseessä tuo profiilin C5
                Profiilissa on '95 eli C4. Ja kyllä sinne pääsee vääntämään, tosin hiton ahtaasti mutta kuitenkin. Kyse on siitä, että lambdahylsy pyörähtää (trust me, kokeiltu on jo) ja pitäis saada normihylsy siihen niinkauan kuin anturissa on vielä kulmia jäljellä, kuten toisellakin puolella.

Nämä ovat olleet paikallaan 21 vuotta ja himppasen tiukassa.

Hitto, kun löytäis jostain tommosen hylsyn (puolituumaisena) niin ei tarttis anturia katkaista: klik
                Vähän vastaavia löysin jo montakin mutta ovat kaikki halkaistuja, tuo on umpinainen.

Comment

Eikös tommosen saa, kun ottaa pitkän 22mm hylsyn, katkaisee sen kahteen osaan ja hitsaa palat vierekkäin yhteen? Tai sitten siitä lambdahylsystä samalla metodilla.

Comment

Mulla on tuollainen, taisi tulla paikallisesta Fixuksesta, vaikka onkin 3/8 vääntimelle niin toistaiseksi kaikki on auenneet:
                    http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...22+matala/2325

Comment

Minulla oli samanlainen (ja merkkinenkin jos tuo on BGS) mutta puolen tuuman vääntiöllä. Narahti halki vaikken vielä ehtinyt hampaat irvessä vääntääkään. Ja se lambda muuten oli tiukassa!

Comment

Koitin eka vääntää pelkääjän puolen anturia irti 3/8" kamoilla. Jatkot taipuivat kuin jouset varmaan 30-40° ennen kuin annoin periksi eikä mihinkään. Puolituumaisilla irtosi, vaikka kyllä nekin jousti.

Comment

Jatkot puolituumaisena ja viimeiseksi sovitinkappale. Se ei jousta, hajoaa kyllä kun raja tulee vastaan.

Comment

Tuota kokeilin eilen vikaksi mutta en voinut enää laittaa vääntöön voimaa juuri ollenkaan, lambdahylsy lienee venynyt jo pysyvästi - se luistaa heti.

Ps. kaikki vinkit ovat tervetulleita ja varmasti auttavat "tulevia polvia". Mun tapauksessa olishan se jo irti jos mulla vaan olis ollut aikaa jumpata sen kanssa enempi. Kyllähän se sieltä jollain hajoaa, kun hommaan rupeaa - ja pakkokin. ;-) Dremel ja hohtimet tällä hetkellä parhaat kandidaatit. Mulla ei tosiaan nyt onnistu noi metallityöt eli "katkaise hylsy ja hitsaa" -ratkaisut, vaikka varmasti toimisivat ne eivät ole nyt mahdollisia. Täytyy kattoa, josko ehdin huomenna ruveta hommaan, jos en niin menee viikolla eteenpäin ennekuin on seuraava mahis.
                            Viimeksi muokannut ToniH; 17.10.2016, 18:31.

Comment

Onko sinulla siis tuollainen linkittämäni hylsy käytössä? Se ei veny mihinkään vaan katkeaa.

Ellei sillä onnistu niin putki pois autosta.

Comment

Pitäisi vaihtaa molemmat lambda-anturit sekä nokka-akselin asentotunnistin, niin pitääkö vikakoodit kuittauttaa pois ennen vaihtoo vai sen jälkeen?

Meinasin ite vaihtaa ne ja sitten viedä vikakoodien poistoon.

https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...146#post710146
                                Viimeksi muokannut okkim; 30.10.2020, 09:31. Perustelu: Lue ja SISÄISTÄ forumin ohjeet ennen seuraavaa viestiä!

Comment

Miksi olet vaihtamassa niitä osia? Onko varma että vika on osissa eikä johdotuksissa? On suositeltava että vikakoodit poistetaan vikaantunen osan vaihdon jälkeen.

Comment

Working...
                                  X