Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T moottorin lämpötila-anturi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B5 1.8T moottorin lämpötila-anturi?

Mistä päin konehuonetta löytyy moottorin lämpötila-anturi?

Lämpötila putoaa usein ajon aikana 60 asteeseen ja jatkaa taas nousuaan 90 asteeseen ja voi välillä olla pitkänkin aikaa 60-70 tienoilla. Ajonopeus ei tunnu vaikuttavan asiaan.

Pysäytin bussipysäkille lämpöjen ollessa 60 astetta ja sammutin moottorin, jonka jälkeen käynnistin välittömästi uudelleen, jolloin mittari näyttä 90 astetta.

Eikö anturi melko varmasti ole tuolloin sökönä? Termostaatti näyttäisi siis ainakin toimivan.

lämpötila-anturi

Anturi on siellä etupellin edessä koneen päästä lähtee "oksa",siinä se 4-napainen on oikea.varo kun iirroitat jos kone kuuma nesteet tulee silmille paineen vaikutuksesta:Vedä sokka siitä sivusta katkomatta sitä,varaa vag.lta varalle uusi sokka ennen purkamista.Minulla olisi käytetty anturi:minun samalaisessa autossa temppusi ja temppuaa edelleen lämpömittari.Vika on minulla termarissa.Anturissa ei ollut vikaa,koska vaiva ei poistunut anturin vaihdolla.Saat 20 eur sen osan vag veloittaa 40eur.

Minun auton vian toteaminen ja tunnistaminen termariin;Ajan esim.10km reilulla kierroksilla,mittarin näyttö 60c ajossa.Auto parkkiin 5min ja virrat päälle>lämpömittarin neula nousee 90c.joten vika on varmuudella termarissa ,koska kun kone ei käynnissä niin myös veden kierto poikki ja lohkossa jälkilämpö nostaa veden lämpötilan sinne 90 c lähelle.Lähdettäessä ajamaan mittarin näyttö putoo taas sinne 60c,joten termari vaihtoon tällä viikolla.

Comment

Täsmälleen samat oireet oli mullakin ja syylliseksi paljastui termari. Lämpömittarin anturi vaihdettiin kerran turhaan. Eivät muuten VAG-huollossa älynneet vaihtaa termaria vaan tarjosivat tietenkin lämpömittarin anturia vaihdettavaksi. Kerran se vaihdettiinkin, ja seuraavaksi olisivat alkaneet korjaamaan koko mittaristoa...

Comment

Lämpötila putoaa usein ajon aikana 60 asteeseen ja jatkaa taas nousuaan 90 asteeseen ja voi välillä olla pitkänkin aikaa 60-70 tienoilla. Ajonopeus ei tunnu vaikuttavan asiaan.

Pysäytin bussipysäkille lämpöjen ollessa 60 astetta ja sammutin moottorin, jonka jälkeen käynnistin välittömästi uudelleen, jolloin mittari näyttä 90 astetta.

Eikö anturi melko varmasti ole tuolloin sökönä? Termostaatti näyttäisi siis ainakin toimivan.
        Tiedoksi nyt tännekin:

Kuten veikkasin, lämpötila-anturi oli rikki. Vaihdatin merkkihuollossa, osineen 40 euroa ja ongelma hävivi tyystin.

Comment

Olikos tässä 1.8t koneessa usempi anturi lämpötilalle? Jos on niin kumpi antaa tietoa eculle?
          Viimeksi muokannut Killeri; 27.8.2023, 09:52. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

Comment

Working...
          X