Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 perässä häikkää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 perässä häikkää

    Eli kun kääntää jyrkästi niin sisempi taka rengas alkaa sutimaan.
    Vika koodeja ei pitäs löytyä ku pörhöllä sanottiin että pitäs palaa joku merkkivalo että löytys vika koodi eikä mikään merkkivalo pala.
    hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

  • #2
    Jos se sutaisee, se ei kestä tiessä ja pito loppuu. Jousien/iskarien kunto?
    Aika kovasti saa kyllä kantata, että saa etupään luistamaan ja takatassun sutaisemaan.

    ESP:tä ei ilmeisesti ole? Sen kun pitäisi kai tarjoilla jarrua sisäkurvin pyörälle, jotta taittuu paremmin mutkaan, eikä perä pakene tangentin suuntaan.

    Comment


    • #3
      siis ei tarvi ajaa lujasti ku ihan vaikka kävely vauhtia ajaa ja kääntää jyrkästi niin sillon alkaa sutimaan sisempi taka rengas. ja on esp

      Comment


      • #4
        Ettei nyt vaan olisi niin, että ESP nimenomaan jarruttaa sitä rengasta. Oman olen kerran saanut hiekkatiellä pöristelyn jälkeen sekoamaan. ESP rohisteli ihan omiaan ja tokeni virtojen katkaisulla. Seuraavan käynnistyksen jälkeen ei ole ollut mitään. Jos jää pysyvämmäksi, aloittaisin vian haun ABS-kehien suunnalta, saattavat olla poikki tai vain likaiset, jolloin anturi lukee omiaan.

        Comment


        • #5
          ei pitäs siitä esp jarruttelusta olla kiinni ku se nimen omaan aina välillä vetäsee sutia se sisempi rengas. ihan niinku ois perä lukossa koko ajan tai jotain sinnepäin. ja tekee sitä aina ku ajaa vaikka jyrkästi ympyrää..

          Comment


          • #6
            Perään öljynvaihto ja metallihileen jälkeen perän metsästykseen?

            Muistaakseni näitä on muutama täältä voorumilta löytynyt, että on takaa tasauspyörästö vetässyt itsensä rikkijumiin.

            Comment


            • #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=88232

              Comment


              • #8
                oljyt vaihdettu noin 20 000km sitte että ei kovin huonossa kunnossa pitäs olla.. paitsi jos ovat pörhollä väärät öljyt myyneet. mutta pitää yrittää jospa se öljyjen vaihdolla paranis.

                Comment


                • #9
                  vetopyörästön ja haldexin öljyt vaihdettu mutta vika ei loppunut eikä ollut metallihilettä öljyn seassa. Nii ja vikakoodeja ei löytynyt. Mutta vika loppuu kun ABS/ESP:n sulakkeen ottaa irti. Eli Perässä ei taida mekaanista vikaa olla? Saattaa sittenki ehkä johtua jotenki noista abs antureista tai esp:tä.
                  Viimeksi muokannut Temeko; 18.9.2010, 14:36.

                  Comment


                  • #10
                    osaisko joku sanoa että voiko jonkun muun merkin tai mallin perä sopia ku ei löydy purkaamoilta tota a3 perää? löysin yhen skodan perän mikä on samalla vaihteisto tunnuksella ja samalla moottorilla ja tuo valmistuskoodi melkeen sama. skodan perä 02D525010K oman audin perä 02D525010AF että jos joku osais sanoa että käykö tuo?

                    Comment


                    • #11
                      Tuota -AF loppuista näkyy käytettäneen myös Sotkassa (perhealbumin mukaan), joten luulisi käyvän. Joku viksumpi varmistanee vielä..

                      Comment


                      • #12
                        tämmöset perät löytyy 02D 525 554K
                        02D 525 544k
                        02D 525 554J
                        02D 525 010AE
                        02D 525 010AG

                        omassa audissa 02D 525 010AF osaisko joku kertoa että sopiiko joku noista?

                        Comment


                        • #13
                          joo nyt palattiin taas tuonne sähkövian puolelle. otin haldex pumpusta johdon irti ja perä ei sen jälkeen oireillut millään tavalla niin ei ilmeisesti ole silloin vetopyörästö vika. nyt sitte pitäs vaan tietää mikä sähkölaite reistailee ku kaikki abs anturit mitattu ja kunnossa pitäs pörhön mukaan olla. että oisko vika tuossa haldex ohjaus yksikössä. sekin vaan maksaa niin paljon että ei viittis ihan mutu tuntumalla alkaa vaihteleen. niin ja kerrotaan nyt vielä se että abs ja esp sulakkeen irroittamisella vika ei lopu että jääkö enää muuta mahdollisuutta ku tuo haldex ohjain yksikkö?

                          Comment


                          • #14
                            Äkkiä kuvittelisi, että jos kerran haldex-purkkiin saa yhteyden, eikä vikakoodeja ole, se olisi ehjä. Voisiko pumpussa olla kuitenkin vikaa? Jos ohjainyksiiköä alkaa vaihtaa, kannattanee suoraan tilata Ruotsista 'päivitysboksi'. Ei harmita niin paljon, jos se vika löytyy jostain muualta.. =)

                            Comment


                            • #15
                              kiitos vinkistä mutta pitää nyt koittaa ensimmäisenä puhdistaa se boksi jos sattus sillä parantumaan ku välillä sillon ku niitä öljyjä vaihtelin nii tarpeeksi ku pääsi lämpenemään nii toimi päivän verran muuta seuraavana aamuna oli taas vika päällä että oisko kosteutta päässy sinne boksin sisään.?

                              Comment


                              • #16
                                Eihän se huonoa tee putsailla liitimiä. Hyvä jos sillä tokenee.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos vetopyörästö on kunnossa niin silloinhan se sisempi pyörä ei sudikkaan vaan ilmeisesti jarruttaa käännettäessä. Jos edelleen sutii silloin kun haldex kytkee vedon niin jotain on jumissa tasauspyörästössä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    vetopyörästön pitäisi toimia ihan oikeen ku se testailtu auton renkaita pyörittelemällä. että sillon ku haldex on päälle kytkettunä ja toista takarengasta pyörittää niin molemmat renkat pyörii vastakkaiseen suuntaan. ja jos haldex ei ole kytkettynä niin molemmat renkaat pääsee vapaasti pyörimään.. ja sitte ku se haldex oli taas kytkettynä niin toista taka rengasta ei saanut pyörimään jos ei joko molemmat takarenkaat ollu ilmassa tai sitten toinen taka rengas ja toinen etu rengas ilmassa yhtä aikaa. mutta eikö ton haldexkytkimen pitäis vapautua sillon ku auton sammuttaa? ku se ei vapautunu vaikka auto oli sammuksissa ja toinen juttu että jos nyt oon tosta englannin kielisestä itseopiskelu oppaasta oikeen ymmärtäny niin ton haldexin pitäs vissiin vapautua sillonki ku jarrua painaa mutta kovasti auto eteenpäin pyrkii ku etu renkaat ilmassa jarru päällä kytkintä löysää.

                                    ja sekin vielä että eihän koko perän pitäisi edes alkaa vetämään ennenku etupää alkaa sutimaan ja kytkee koko ajan niitä vetoja sinne perälle ainakin sillon ympyrää ajettaessa.

                                    nii ja kyllä se sutia vetää eikä jarruta ympyrää ajettaessa kokeiltu ja katsottu monta kertaa.
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 13.10.2010, 10:22. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Omasta -00 vuosimallin S3 ainakin kytkee etu- ja takapään erilleen, kun sammuttaa autosta virrat. Pystyy hinaileen sammuneena miten sattuu ja ajaan rullilla myös, kunhan on vaan virrat pois. Sähkösestihän tuo haldex on kerran ohjattu...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kestääkö Haldex-vehkeet nelivetodynamometrillä koestamista? Eli sellaisella, joka pyörittää toista rengasta eteenpäin ja toista taaksepäin samaan aikaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuohon en kyllä osaa vastata. Itse oon vaan käsin pyörittelemällä testaillut tota omaa autoa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mistä noita "päivitysbokseja" saa tilattua? En ainakaan äkkiseltään haldexin sivuilta löytänyt.

                                            Comment


                                            • #23
                                              esim. http://www.ace-competition.com/

                                              Muitakin on, esim. TT-shop. Google antaa lisä vaihtoehtoja haulla haldex controller upgrade.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitos kaikille vastanneille eipä tuo auta ku alkaa kokeilemalla selvittään tuota vikaa että jos sitte tilais ton "päivitysboksin".

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko kellään käytännön kokemuksia tuosta haldexin gen 2 performance-boksista? Millainen vaikutus ajotuntumaan?

                                                  Valuuttakurssit taas sellaisia, että meren takaa reiluun 700 euroon rahteineen + alvit ja tullit päälle, ja briteistä 850 euroon + rahti. Lisää tuotteen kiinnostavuutta samassa suhteessa kun vähentää kirvellystä perstaskussa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    nyt taas toimii neliveto niinku pitää. Eli haldex ohjain oli jotenki viallinen. nyt vaan harmittaa kun ei uskoltanut omaan vika arvioon luottaa ja tuli tilattua koko perä romuttamolta. että ois tietysti nyt voinutkin tilata sen "päivitysboksin"

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X