Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-02 AKEn termostaatin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -02 AKEn termostaatin vaihto

    Eli onko aivan mahdoton homma tehdä itte? Pitääkö purkaa miten paljo?

    #2
    Eihän se mahdoton ole, jos vain harrastus henkeä löytyy ;)
    Ohje aika on sellainen vaatimaton ~5h, joten joutuu siinä "hieman" sitä keulaa raottamaan.

    Comment


      #3
      nokka huoltoasentoon suosiolla,jakoremmiä ei tarvi purkaa (vaikka meinas kyllä usko loppua)

      Comment


        #4
        Voi perkeles. Aattelin ku siskon miehen autoon pitäs vähä nesteitä vaihdella niin ois voinu samalla vaihtaa termostaatin ku ei oo tietoa koska on vaihdettu. Noh, olkoot paikallaan ku vielä pelaa. AEL:ään olis viides tunnis vaihtanu aika monta kertaa termostaatin :)

        Comment


        • #5
          Tota vaihdoin ittelleni viime talvena, meni n.45min. Saa vaihdettua ilman keulaa huoltoasentoon, eikä tartte koskea jakopäähän. Kun tietää mitä tekee, niin pikku taiteilulla menee, kuhan ei tiputa pultteja sinne jakopäähän:)

          Comment


            #6
            Nuo tiedot kiinnostais nyt hyvinki paljo :)

            Comment


              #7
              Saa vaihdettua ilman keulaa huoltoasentoon, eikä tartte koskea jakopäähän. Kun tietää mitä tekee, niin pikku taiteilulla menee, kuhan ei tiputa pultteja sinne jakopäähän:)
              Mies on ihan selvästi kotikynekologi :)
              En epäile yhtään etteikö sitä onnistuisi vaihtamaan ilman keulan purkua, mutta siinä kohtaan kyllä pääse ärräpäitä kun pultti tipahtaa jakopääkopan sisään.
              Taitaa omalla tavalla olla 50/60 kumpi on järkevämpi tyyli, suosiolla keula purkuun vai ottaako "riskin" että tarvii kesken hommaa ruveta availemaan keulaa.

              Comment


              • #8
                Mulla oli siinä liinoja alla ja magneetti käytössa jos saattus pultti tipahtaa jonnekkin.

                Comment


                • #9
                  Lyhyesti ohjeet.

                  kotelot pois koneen päältä ja repsikan puoleinen remmikotelo pois.
                  kotelon takimmainen osa irti koneesta ja kääntää se pystyyn.
                  (joutuu käyttämään voimaa melkoisesti, eikä kannata kylmää koppaa lujasti vääntää ettei halkea)Itse lämmitin vähän kuumailmapuhalt.
                  sitten jo näkyy pultit jolla termarinkoppa on kiinni.
                  dieselissä oli kolmas pultti lähellä letkulähtöä.
                  koppaa saa vedettyä sen verran sivulle että uuden termarin saa hihnan välistä vaihdettua.(hihnaa joutuu aika paljon taivuttaa)
                  ps. varo tiputtamasta pultteja hihnan väliin.

                  Comment


                    #10
                    Miksi alkaa taistelemaan jos ei mitään vikaa? Odottelee suosiolla seuraavaan jakohihnan vaihtoon.

                    Comment


                    • #11
                      juu ei järkee jos lämmöt pelaa normaalisti, talvella sen sit kyl huomaa jos termari jumittaa.

                      Comment

                      Working...
                      X