Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Normaalit öljyt longlifen tilalle?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Normaalit öljyt longlifen tilalle?

Tästä varmaa puhuttu foorumilla miljoona kertaa, mutta en haulla löytänyt suoraa vastausta. Eli moottori on [COLOR=#0000ff]BFB[/COLOR] 120 kW 1.8T 20v ja auto A4 -06. Mittarissa 130tkm ja aina tehty LL-huolto.

Eli voinko vaihtaa lennosta normaaleihin öljyihin, vai onko kone "tottunut" näihin LL-öljyihin ja siitä aiheutuisi jotain harmia? Onnistuisi itse vaihtaa öljyt ja suodatin sekä nollata huoltovalo itse kiinteälle huoltovälille. Näistä tulisi niin paljon vaan säästöä, että rupesi mietityttämään. Ja voisi panostaa parempaan normaaliöljyynkin :)

Voi tietysti laitta linkin mistä löytyy suora vastauskin :)

Vaihtoa vaan, varmista että uusi öljy vastaa luokitukseltaan ko. moottoriin vaadittua.

Comment

Se LL-öljy on itse asiassa erittäin hyvää, eikä ongelmia synny, KUNHAN öljyt vaihdetaan vaikka 15 000 kilometrin välein. Itse käytän Castrolin LL-öljyä, mutta vaihdan öljyt keväisin ja syksyisin. Öljy tietysti on vähän kalliimpi kuin tavallinen, mutta eipä tuosta vuodessa ihan oikeasti kovin isoa kuluerää pääse syntymään.

Mitään estettä tavalliseen öljyyn siirtymiselle ei toki ole.

Haulla löytyy runsaasti lisää keskustelua ja mielipiteitä suuntaan ja toiseen.

Comment

Olen lyhyen vaihtovälin kannalla varsinkin naku moottoreissa.
        Omaani 170tkm ajettuun LL 2.0tdi kiukaaseen piti edellis öljynvaihdossa vaihdella myös nokka-akseli sekä kupit.
        Se kuluminen on jotain mitä en ole koskaan missään moottorissa nähnyt, ja nyt olen nähnyt jo muitakin (pahempia) vastaavia.
        Nokasta puuttuu malmia kuin rälläkällä olis sipastu ja nostin kupit pahimmillaan lähes puhki!
        Ongelma muodostuu yhtä salaa kuin näissä V6 tdi moottoreissa... ei juuri oireita ja normaali ajossa ei huomaa tehon alenemaakaan.

Siinä ei öljykalvo ole liikaa liukuparia liukastanut.

Comment

Working...
        X