Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 torsen sopivuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 torsen sopivuus

    Omasta porsi torsen ja tartteis uuden tilalle.

    Korvaaja on löytyny mutta automaatti laatikolla olevasta urs4:sta. Itsellä 5 vaihteinen manuaali.

    Eli käykö automaatin torsen noin vaan vai onko eroja?

    #2
    Vaikea varmistaa ilman, että on automaatin torsen käsissä, kun ei ETKA anna osanumeroa tomaatin torsenille. 01E409751F on 01E laatikon torsen.

    Comment


      #3
      Pitäiskö siitä kuoresta jostain löytyä osanumero mistä voi jotain päätellä? Vai selviääkö jos otan huomenna päivänvalossa kuvia siitä?

      Minä olen siis elimenluovuttajana tässä tapauksessa...

      Comment


        #4
        No kahdella eri rakenteella noita on manuaaliversioissa käytetty, silloin eron näkee kasaustavasta, automaatin torsenia ei ole ikinä tullut nähtyä. Sehän majailee vähän erilailla siellä vaihteiston perässä kuin manuaalissa.

        Comment


          #5
          Tuollainen pötkylä mulla on tarjolla.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Selvitystä.

            Totesin nelipiste nostimella että takarenkaat ei pyöriny eikä kardaani. Ja torsenin päästä kuului selvää "kilinää".

            Mutta puolituttu kertoi että ei välttämättä oo rikki kun renkaat ilmassa testattu. Pitäneekö paikkaansa? Huomenna käyn kyllä soralla testaamassa vetääkö kaikilla.

            Comment


              #7
              pre-facelift urssi kun on renkaat ilmassa yksipyörävetoinen...

              jusaberg, tuoltahan se torsen sisältä löytyy joo, tuo on tosiaan automaattilaatikon "transferbox", manuaalissa täysin toisen näköinen ja rakenne eri. Manuaalissa kun eturenkaiden veto syötetään laatikon läpi takaisin toisen akselin sisällä, automaatissa tuodaan veto eteen laatikon sivusta.
              Viimeksi muokannut gedu; 5.9.2010, 18:24.

              Comment


                #8
                Onko urssin automaattilaatikossa mitään edes torseniin viittaavaa rakennetta? Eikös jakolaatikko -nimityksellä kulkevassa systeemissä voiman välitys mene ihan täysin eri periaatteella?

                Comment


                  #9
                  Kyllä siellä torseni on sisällä. "Transfer box" on Elsasta lainattu nimitus tuolle murkulalle. Tokihan siellä on sitten vähän muutakin rojua torsenin seurana tuon murkulan sisällä.

                  Comment


                    #10
                    Mihin tämä tieto perustuu? Ainakin ensimmäisissä nelivetoautomaateissa (eli siis V8 3.6) on planeettapyörästö keskellä. Missä vaiheessa torsen on tullut automaattilaatikon jatkoksi?

                    Comment


                      #11
                      Aika erinäköinen tuo vaihteiston "häntä" ainakin on, se on toki ihan luonnollistakin. Tuosta kun narauttaa ruuvit auki niin sittenpähän sen näkee oliko siellä torspo vai jotain muuta.

                      Comment


                        #12
                        C4 korin alta kun olen noita automaatin voimansiirtotapoja kaivellut, niin kyllä se ELSA väittää sieltä torsenin löytyvän sisältä. V8:ssa on toki planeettapyörästö, sen tiedän, mutta eipä tunnu muista oikein löytyvän.

                        Ja hyvin torsenmainen vedonsiirtyminen etu ja taka-akselin välillä on havaittavissa liukkaalla tuossa omassa automaatti quattrossa.

                        Comment


                        • #13
                          V8 ja ensimmäisissä A8 on tuo aktiivinen planeetta väliperä, näissä veto eteen viedään laatikon ulkopuolisella akselilla (lootan tyyppi 4HP 24A) ja uudemmissa on normaali PAT-torsen keskellä. Vaihdos torseniin tullut viisilovisiin eli 5HP laatikoihin.

                          Comment


                            #14
                            Isoimmassa korissa kyllä, C4 taas vaikuttaa olevan ainakin 4HP18 laatikoilla (nelipykäläistä) torsenilla heti alusta.

                            C4 S6 V8 koneella näyttää saaneen tuon aktiivisen planeettakeskiön. Oma elsa ei ainakaan tunnusta, että C4 S4 V8:a olisi automaattina edes tehty :S

                            Edit: turbourssin automaatin jakolaatikon huolto-ohjeet matkaan.
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut gedu; 6.9.2010, 20:10.

                            Comment


                            • #15
                              Elikkäs kaikesta keskustelusta päätellen eroa manuaalin ja automaatin välillä on. Eli manuaalin torsen ostoon.

                              OT: Mitä laatikko öljyä suosittelette?

                              Comment

                              Working...
                              X