Iltaa,
ja pahoittelut taas uudesta nykimistä koskevasta viestiketjusta. Koitin lukea nuo kymmenet aikaisemmat ketjut läpi, mutta en niiden perusteella osaa poistaa tullutta vikaa.
Tarinaa:
Monen kuukauden tauon jälkeen pääsin taas oman auton rattiin ja päätin sitten tehdä tarkistuksia koneelle. Vikakoodina antoi maffi-vian, arvot oli alle rajan. Tutkin johtosarjat ja puhdistin maffin, mutta vika säilyi. Auto kuitenkin toimi niinkuin pitää, ilman nykimistä, puutumista, röpötystä tai mitään muutakaan huomattavaa vikaa. Ostin kuitenkin uuden marmoritiski-maffin ja siitähän se riemu alkoi...
Nyt kone ei käy oikeastaan muuta kuin tyhjäkäyntiä ja erittäin kevyttä osakaasu-käyntiä. Jos kaasuläpän asento lähenee 10%, alkaa nykiminen ja röpötys. Yli 10% asennolla nykiminen jatkuu aina 100% asti. Lämpötilalla ei merkitystä asiaan.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Maffin irrottamalla auto toimii kuin pitääkin. Ahtaa niinkuin pitää, vetää ja toimii.
Mistä tässä pitäs lähteä liikkeelle? Koitin etsiä tietoa ecun sopeutusarvojen nollauksesta ja kaasuläpän sopeutuksesta, mutta en oikein löytänyt mieleistäni ohjetta. Vag-com on käytössä, mutta vain rajattuna versiona.
Niin ja autona on tuo A3 1.8tq, motti on AQA.
Kiitos vinkeistä näin jo etukäteen.
ja pahoittelut taas uudesta nykimistä koskevasta viestiketjusta. Koitin lukea nuo kymmenet aikaisemmat ketjut läpi, mutta en niiden perusteella osaa poistaa tullutta vikaa.
Tarinaa:
Monen kuukauden tauon jälkeen pääsin taas oman auton rattiin ja päätin sitten tehdä tarkistuksia koneelle. Vikakoodina antoi maffi-vian, arvot oli alle rajan. Tutkin johtosarjat ja puhdistin maffin, mutta vika säilyi. Auto kuitenkin toimi niinkuin pitää, ilman nykimistä, puutumista, röpötystä tai mitään muutakaan huomattavaa vikaa. Ostin kuitenkin uuden marmoritiski-maffin ja siitähän se riemu alkoi...
Nyt kone ei käy oikeastaan muuta kuin tyhjäkäyntiä ja erittäin kevyttä osakaasu-käyntiä. Jos kaasuläpän asento lähenee 10%, alkaa nykiminen ja röpötys. Yli 10% asennolla nykiminen jatkuu aina 100% asti. Lämpötilalla ei merkitystä asiaan.
Mitään vikakoodeja ei tule.
Maffin irrottamalla auto toimii kuin pitääkin. Ahtaa niinkuin pitää, vetää ja toimii.
Mistä tässä pitäs lähteä liikkeelle? Koitin etsiä tietoa ecun sopeutusarvojen nollauksesta ja kaasuläpän sopeutuksesta, mutta en oikein löytänyt mieleistäni ohjetta. Vag-com on käytössä, mutta vain rajattuna versiona.
Niin ja autona on tuo A3 1.8tq, motti on AQA.
Kiitos vinkeistä näin jo etukäteen.
Comment