Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI, nokiset putkenpäät ja röpöttely

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI, nokiset putkenpäät ja röpöttely

    Ajoin tässä päivänä kauniina B6 koppasen 1.8T kulkineen perässä ja hämmästyin kuinka kiiltävät putkenpäät siinä sattui olemaan verrattuna omaan kiesiin, missä putkenpäät nokeentuvat hyvin pian pesun jälkeen. No onhan pellin alla eri voimanlähde. 1.8T:ssä putkien metallipinta näkyi jopa pakoputken sisäpuolelta kun minun 2.0TFSI:ssä putkien sisäpinta on totaalisesti nokeentuneet ja kuten todettu, päältäkin se putken suu nokeentuu pian pesun jälkeen. Onko tämä ominaisuus vai oire jostain viasta? Kulussa tai käynnissä ei ole ongelmia. Röpöttävään ääneen auton ulkopuolella olen kiinnittänyt huomion tuossa kesällä kun parempi puolisko ajoi tällä pelillä (moottori lämmin). Pistää vain miettimään että onko röpötys ja nokeaminen oire jostain piilevästä?

  • #2
    Omassa 2.0 TFSI A3:ssa ihan sama juttu. Ulkomaisia foorumeita kahlanneena on kaikilla samanlaista nokeamista, nää käy ilmeisesti vähän rikkaalla ja siksi mustat putken päät.

    Comment


    • #3
      Sama juttu täällä, putken päät aivan nokiset pian pesun jälkeen.
      En olisi huolissani.

      Comment


      • #4
        Sama homma täälläkin. :)

        Comment


        • #5
          Hyvin mustuu täälläkin.

          Comment


          • #6
            Vanha B7 2.0TFSI nokesi putken ja uusi 2.0TFSI TT nokeaa? mistähän mahtaa johtua?

            Comment


            • #7
              Eikös tämä johdu juurikin siitä nerokkaasta pakokaasun takaisinkierrätyksestä, vai olenko ihan hakoteillä?

              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=karsta
              Viimeksi muokannut Mika; 1.9.2010, 15:53.

              Comment


                #8
                Ajoin viikonloppuna uuden A3 1.4 tsin perässä ja älytön mustasavu tunki putkesta. Ilmeisesti normaalia?
                Viimeksi muokannut RS2; 2.9.2010, 00:14. Perustelu: 1.4

                Comment


                • #9
                  Saksalainen insinööri on tämän asian ratkaissut asentamalla autooni mustat pakoputkenpäät jo tehtaalla.. :)

                  Comment


                  • #10
                    Joo ittellä on tällanen A6 2.4-05 ja samalla tavalla putkenpäiden alapuoliskot nokeentuu aikas nopeaan pesun jälkeen. Öljyäkin syö tollaset 1.5l/10000km, tiedä sitten vaikuttaako asiaan?

                    Comment

                    Working...
                    X