Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko jollain parempaa tietoa ko suodattimesta. Marmorilla kehaistiin hinnaksi vaatimattomat450?...? Onko tämä oikeasti niin arvokas ja tuleeko vaihtaa kuinka usein.
Auto -06 ja multi 7-portainen.
Aikoinaan kun oli tuollaisia -troniceja niin ymmärsin ettei sitä suodatinta tarvitse vaihtaa, vain pelkät öljyt...
Sitten lienee tilanne toinen jos vaihteisto on "syönyt" liikaa rautajauhoa, mutta sitten taidetaan vaihtaa jo muutakin...
En nyt muuten muista sitä hintaa kuin että huimaamaan alkoi sen kuullessa, sitten helpotti kun edeskäypä huomautti että perin harva sitä on vaatinut vaihdettavaksi, se kun ei kuulu huolto-ohjelmaan...
Olisiko jollain kokemuksia Tampereen alueela multitronicin öljynvaihdosta? Mieluiten tietysti hyviä, ja joitain suosituksia / hintahaarukkaa millä moista projektia kantsis lähteä toimeksiantamaan.
No, ei sitä nyt oikein voi projektiksikaan nimittää kun ei se kummoinen tapahtuma liene. Korvienväli arkiston mukaan se maksoi n. 100€ kieppeillä lisää hintaa normaalihuoltoon, eli lähinnä sen öljyn hinnan.
Jostain keskustelusta on jäänyt mieleen kaikumaan etteivät yleensä ole muualla kuin merkkiliikkeellä halukkaita sitä tekemäänkään.
Itse olen suosinut merkkaria etenkin sen vuoksi kun jos jotain tyrivät niin luotan siihen että myös hoitavat homman kuntoon ilman enempiä käräjöintejä.
Rohkeesti vain soitat tai käväiset Laakkoslandiassa niin ne kertoo ihan kiltisti mitä homma maksaisi...
Öljynvaihto onnistuu myös normaalimieheltä itsekin tehden. Tosin auto olisi hyvä saada nosturille siten, että renkaiden on mahdollista pyöriä vapaasti. Tämä sen takia, että kun laatikko on täytetty öljyllä, niin autoa pitää käyttää D- ja R-asennoissa jotta öljymäärä laatikossa tasaantuu. Tarvittaessa öljyä lisätään niin paljon, että täyttöreiästä alkaa valumaan öljyä ulos. BTDT.
Laakkoslandiaan sitä kaiten täytyy pyörät kääntää. Sen verta arvokas on tuo loota ettei viitti antaa nyrkkipajojen räpelöidä sitä kuralle -saati sitten itse alkaisin öljyjä siihen vaihtelemaan.
Nöyrin mielin lakki päästä ja lompakkoa raottaan marmorille.. Ja jos satasella tuosta hommasta laakkosella selviän, niin lupaan tarjota pullakahveet koko porukalle :)
Laakkoslandiaan sitä kaiten täytyy pyörät kääntää. Sen verta arvokas on tuo loota ettei viitti antaa nyrkkipajojen räpelöidä sitä kuralle -saati sitten itse alkaisin öljyjä siihen vaihtelemaan.
Nöyrin mielin lakki päästä ja lompakkoa raottaan marmorille.. Ja jos satasella tuosta hommasta laakkosella selviän, niin lupaan tarjota pullakahveet koko porukalle :)
Et selviä satasella, 170 euroa on lähempänä totuutta.
No, olkoon sitten niin, mulla se ei kuitenkaan maksanut 100 enempää lisää normaaliin huoltoon mutta jos joku on maksanut enemmän niin en pane vastaan...
Nyt olis aika varattuna Treen Laakkoselle. 200€ kuulemma, sis. vaihtotyön ja öljyn. Lienee siis noin 1,5h työtä plus öljyä n. 5 litraa. Parinkympin tienoillahan tuo litrahinta kieppuu.
Vertailukohtana vastaava hinta olis ollut huolto+ liikkeessä n. 170€ plus öljyt, noin satasen - eli kohtuu hinta marmorilla ko. operaatiosta.
Sitähän kannattaa täältä ruuhkasuomesta ajella Poriin öljynvaihtoon, jos noin halvalla saa. Johan sitä satasen hintaerolla ostaa jo bensaakin tankillisen ja jää vielä tähteeksikin.
Kannattaa nyt huomata että työvarauksessa ensin tulee se sisäänottohinta, ellei autolle tehdä mitään muuta kuin vaihteiston öljynvaihto niin se "tuumailutunti" nostaa hintaa, vai luuleeko joku että siihen öljynvaihtoon menee 1,5 tuntia?
Hinta ei ollut Porissa vaan Kuopiossa ja muun huollon lisätyönä joten sitä "tuumaustuntia" ei siihen sisällytetty, kai se öljy osaa valua itsekseenkin pois ilman vieressä vartiointia, eikä siinä monta minuuttia varmaan mene uutta sisään laskiessa kun auto jo muutenkin on nosturilla...
Hinnathan on neuvottelukysymyksiä, mutta ehkä ei kannata sen vuoksi ajella mainitsemaasi suuntaan...
Mulle ainakin sanottiin Treen Laakkosella ettei B7:n multitronicissa ei ole suodatinta olleskaan. Samalla Huolto+ hatanpäällä yritti tuputtaa suodattimenvaihtoa osaks omaa huoltotarjoustaan. Tässä tapauksessa luotan Laakkosen sanaan.
Comment