Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 seokset sekaisin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 seokset sekaisin?

    Lähtökohdat:
    - Alle 2 vuotta vanha lambda
    - FMI:n isompi kapeakasta mittari
    - Mittari kytketty boksin rinnalle, eli luuppi näkyy tasakaasulla.

    Ongelmana siis täyskaasulla ajoittainen mahdollinen laiha seos. Normaalisti täyskaasulla palaa mittarista 3-4 vihreää lediä, loppupäässä eniten, kuten pitääkin. Mutta silloin tällöin mittari jämähtää koko vedon ajaksi viimeseen keltaseen, tai ekaan vihreään, eli aivan liian laihalle. Vedossa ei kuitenkaan tunnu mitään nykimisiä, joten onkohan kyse lambdan oikuttelusta? Yleensä tämmöisen laihastelun jälkeen lambda luuppikin on vähintään omituinen. Eli normaalisti valot seilaa punaisten alkupäästä keltaisten loppupäähän, niin tämäpä tekee jopa sellaista että ainoastaan punaiset valot ja korkeintaan muutama keltainen valo seilaa edes takas. Eli sini aalto säilyy amplitudiltaan samana, mutta se siirtyy "alemmas". Ymmärsittekö mita selitin?:D

    Mainittakoon vielä että maffi on uusi ja vuotoja ei ole. Omaan nenään tuo haiskahtaa eletroniikan vialta, kun että olisi polttoaineen saannissa onglemaa. Lambda arvo jämähtää niin nätisti paikalleen, että en oikein usko että polttoaineen annostelu semmosta tekis. Kerran asiaan auttoi että auto ainoastaan pyöri pakallaan 10min, ja toisen kerran nyppäsin lambdan johdon irti ja takas.

    Ja tuo kapeakaista ei kerro absoluuttista totuutta, tiedetään. Mutta suuntaa antava on kuitenkin.

    Any ideas?

    #2
    Mulla ois vähän ajettu Lambda-anturi kokeiltavaksi.

    Comment


    • #3
      Ensimmäisenä tulee mieleen, että kapeakaista menee ulos alueelta, jolloin mittari saattaa ihan yhtähyvin näyttää järjettömän laihaa tai rikasta seosta. Ennenkuin enempää hakkaa päätä seinään, niin kannattaa laittaa ylimääräinen lambdapaikka ja käydä katsomassa laajakaistan kanssa.

      Lisäksi täyskaasulla lambda ei säädä seosta.

      Comment


      • #4
        Juu ei säädä täyskaasulla, siksi epäilenkin että on vaan informatiivinen häsminki. Pitää kokeilla vanhalla lambdalla(toimiva) ajella muutama päivä, ja katsoa tekeekö samoja temppuja. Laajakaistaa ei ole tähän hätään tarjolla. Pitäs lauantaina mennä lappeenrantaan kentälle vetäsee, ni ois kiva saada joku varmuus että kone ei sula sinne.

        Comment


        • #5
          Joo kapeakaistalla saat varmuuden vain, jos näyttää tyyliin ylirikkaalla. Muulla infolla en lähtisi kentälle virivehkeillä.

          Comment


          • #6
            Voipikos vag-comilla seurata täys kaasulla lambdaa?

            Comment


            • #7
              Bi-turbossa ainakin sanoo täyskaasulla lambda kohdaassa, että pois päältä. Joku logittaja velho sen varmaan jostain kaivaa. Usein kuitenkin täyskaasulla ollaan sen verran paksulla, että kapeakaista on ulkona alueelta.

              Comment


              • #8
                Kävin tossa hieman tunnustelemassa motarilla. Eipä taas missään vaiheessa palanu ku eka vihreä. Jos ei huomenna lambdan vaihdolla tämä selviä, niin oisko lähialueella kellään heittää laajakaistaa päiväks lainaan?

                Comment


                • #9
                  Eipä muuttunu toisella lambdalla sen fiksummaks. Pari reipasta vetoa toimi ja sen jälkeen olevinaan laihalla ja lamda säätö sekaisin. Pitää kokeilla toista kapeakaista mittaria vielä. Laajakaistan tilasin mut menee ens viikkoon.

                  Comment


                  • #10
                    Toinen mittari kertoo ihan samaa. Eli taitaa oikeasti vetää laihalle. Onkelma siis alkanut esiintymään kuluneen kesän aikana, aluksi oli satunnaista, nyt satunnaista on että toimisi normaalisti.
                    B-pumppu? Paineensäädin? Suuttimet?

                    Comment


                      #11
                      yksi ehdokas lisää, eli pakosarja tai muuten pakopuoli vuotaa ennen lamdaa.

                      Comment


                      • #12
                        Päälisin puolin ei näy mitään eikä röpise.

                        Comment


                        • #13
                          B-pumppu ja/tai suodatin ei ole huono veikkaus.

                          Comment


                          • #14
                            Molemmat alta 2v-vanhoja. Onko noissa 044 pumpuissa ollut temppuilua? Noh pitänee varata aika suodattimen vaihtoon, lienee halvin konsti kokeilla tässä vaiheessa.

                            Comment


                              #15
                              Mites näissä oli merkitystä tps-sensorin tiedolla täyskaasulla? Mapin letkussa vuoto boksilla? Ihan parissa kaljassa heitettyä arvailua..

                              Comment


                              • #16
                                Ei taida "tps" tehdä muuta ku ahtopyyntöä. Koojeteissä mikrokytkin täyskaasurikastukselle. Boksin avasin ja ehjä johto oli siellä paikallaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Joutaa heittää noilla kapeakaistoilla vesilintua. Penkissä tänään käytiin ja seokset täyskaasulla ok, vaikka mittari jomotti paikoillaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mitäs Villellä näytti seokset kentällä? Vetikö rikkaalle?

                                    Comment


                                    • #19
                                      No kapeakaistaa en edes viittinyt vilkuilla, ku näyttää mitä sattuu. Penkissä tehon huipussa 11.5, sit vetää rikkaalle(~10.6) ja meno hyytyy. Eka vedon vedin kentällä liikaa kierrättäen, tokan vaihdot tein aikaisemmin ja vauhti kasvo paremmin, mut jotain hämminkiä tuli kun kutosella meno puutu kesken kaiken, oisko nakuttanu ja ennakot pudonnu.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X