Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -96 2.6 V6 Tyhjäkäynti täristää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 -96 2.6 V6 Tyhjäkäynti täristää

    Mikä audia vaivaa? Kierrokset siinä 600-700 välillä aika tasaiseen, eli ei aaltoile, mutta tärisee.
    2.8:siin löytyy noita tyhjäkäynti moottorin putsaus ohjeita, mutta kun näyttää olevan aivan erilainen 2.6:ssa. Kylmänä aika ok, siinä 1100rpm paikkeilla eikä tärise. Löytyykö kuvallisia ohjeita jostain?
    Toinenkin juttu olisi... Automaattilaatikko vaihtaa matalilla kierroksilla usein kolmosen aika tökkästen sisään, ei aina eikä yli 5000 jälkeen.
    Perushuolto tehty, eli tulpat ym...

    T. aloitteleva audisti?

  • #2
    omassa oli alkuaikoina samoja oireita tuon moottorin käynnin kanssa. täristi, mutta ei soutanut.
    lääke:
    kaikki alipaineletkut uusix systemaattisesti. vastaan tuli jossain kohtaa 3-haara-liitin, josta 1 letkussa pienen pieni murtuma, josta varasti. joskus NIIN pienestä kiinni.
    mites tulpanjohdot??? ovat aika kuumissa olosuhteissa noitten suojien alla.
    jos ovat alkuperäiset----> heti vaihtoon ;)

    Comment


    • #3
      Miten olisi testerissä käynti ennen muita toimenpiteitä? Lootan toiminta voi olla ihan ok, koska minullakin joskus tekee samaa ( kierroksia en ole katsonut). Käytä kaupunkiajossa vain 3:sta ja yli 80:n km/h vasta D:tä. Koska vaihdettu/ tarkastettu öljyt?

      Comment


      • #4
        Kaverilla on samalla koneella oleva -93 satku.
        Sillä ilmeni tyhjäkäyntioireita nokkahihnan vaihdon jälkeen. Samall aoli vaihdettu tulpat, öljyt sun muuta huoltoa tehty.

        Nokkahihnan vaihdon yhteydesäs vaihdetut tulpat oli olleet kolmekärkiset. Sinänsä kuulemma jonkun taulukon mukaan ihan oikeat vieläpä. Mutta toisessa paikassa olivat tienneet, että sellaiset tulpat on aiheuttaneet monesti ongelmia tämän koneen yhteydessä.

        Se vaihto äskettäin uudet kaksikärkiset tulpat, niin ongelma poistu sen tien.

        Merkkejä en tiedä, mutta kannattaa varmaan kattoa mitkä sulla on ja kysellä sitten vähän eri paikoista, jos vaikkapa jossain olisi tietäväisiä varaosamyyjiä tms. kyseisen asian suhteen.

        Comment


        • #5
          samaa vaivaa omassa AAH:ssa, siihenkin vaihdettiin huollossa Beru 3 kärki tulpat ja auttoi vähän aikaa. Toisen kirjan mukaa laitettiin Berun 4 kärkitulpat, ei muutosta. On kyllä kai tarkka tulpista. Jos joku heti tietää mitkä on ne oikeat niin käyn kaupassa...:-)
          Toi alipaine juttu mietityttää, eivät löytäneet vikaa yhessä paikassa. Se on melkoinen hässäkkä tuo alipaine systeemi. koetettiin itse käynnistys spryan avulla kuulostella jos vuotoja, mikä on oikea tapa havainnoida noita juttuja?
          vaikuttaa vaihtamiseen (automaatti) , kun väännöt heittelee. vaikeeta...
          oon tästä puoli vuotta aina välillä avautunu foorumilla, pitäis kai vaan korjata / korjauttaa eikä hämmästellä...:-)

          Comment


            #6
            Tänään se alkoi jo stumppailemaan itsekseen kun kaasun laskee pois. Tulpissa vika tuskin piilee, koska ongelma ei miksikään niiden vaihdolla muuttunut.
            Vanhat oli kolmikärki NGK:t ja uudet nyt kaksikärkiset Boschit.
            Tutkitaan letkuja lisää :)
            Ei kellään ole tietoa tuosta 2.6:sen tyhjäkäyntimoottorista? Onko se se pieni musta mötikkä kaasuläppärungon kyljessä ja onko sille jotain tehtävissä?

            Comment


              #7
              AAH:n tulpista:

              Itellä AAH:ssa on NGK:n BRUK 6 ET-10, joka on kolme kärkinen ja yksi AKTEn antamista tulppa vaihtoehdoista. AKTE tarjoaa lisäksi BERU 14 FGH-7 DTURX ja BOSH F7LTCR. Näiden tulppien pitäisi käydä myös ABC ja ACZ moottoreihin. Näistä jälkimmäisistä en tiedä minlälaisia ovat, mutta NGK:t ovat ainakin minulla toimineet moitteetta.

              Comment


                #8
                Autossa oli juuri nuo bruk 6 et-10:t ennen ja nyt nuo F7LTCR:t. Eroa ei tullut lainkaan.
                Tänään menee piuhoihin luettavaksi.

                Comment


                • #9
                  Onko sinulla (autom)ilmastointi? Itselläni AAH kone hieman "tärisee" kun ilmastointi on päällä ja käy tyhjäkäynnillä näillä helteillä. Sammuta ja katso mitä käy?

                  Tärinä voi siis tulla kompuran antamasta lisävastuksesta ja koneen automatiikka "nostaa" ruiskutusta vastaavasti joten tuntuu että normaalityhjäkäynnillä tärisee kuin painaisi kaasua.

                  Comment


                    #10
                    Harmi :) ettei ihan noin helppo vika ole, eli ei vaikutusta lisälaitteilla käyntiin tai sen tasaisuuteen.

                    Comment


                      #11
                      Nyt kävi testerissä. Ainoa ilmoitus tuli laihasta seoksesta. Päästöt kuitenkin loistavat katsastuksessa??

                      Comment


                      • #12
                        Miten se "tärinä" ilmenee? Tulpissa ei vikaa ole, koska minulla on myös 2- kärkiset ja kestäneet kohta 30 tkm. Paljonko ajettu? Olisiko mt-kumityynyt tms vaihdon tarpeessa?

                        Comment


                          #13
                          Tärinä ilmenee koko auton tärinänä :) Esim jos avaa oven niin ovi heiluu ihan kunnolla, ja tuntuu takapenkillekin yhtälailla. Auto on ajettu 206tkm.Kumit näyttää ok kuntoisilta. Ei tunnu syövän öljyä eikä myöskään vuoda sitä yhtään. .Onhan tuo tyhjäkäynti hieman liian alhainen jo itsessään, noin 650rpm vag-comin mukaan.
                          Tietääkö kukaan milläinen tyhjäkäynnin säätö mekanismi tuossa 2.6:ssa on? Tai jos jollain olisi räjäytyskuvaa koneesta...Tänään putsailin kaasuläppiäkin ilman mitään tulosta.

                          Comment


                          • #14
                            onko toi kone 12 venttiilinen ABC? jos on, niin hyvä saittilinkki:
                            http://www.12v.org/index.php

                            erilaista audeihin liittyvää materiaalia saa ostaa:

                            https://erwin.audi.com/erWinAudi/doc...ction=infoTour

                            mulla on PDF muodossa kamaa AAH 2.8 koneeseen, sitä en tiedä kuinka paljon noissa koneissa on eroa juuri noilla alueilla (moottorin ohjaus, ruiskutus) ilmoita jos haluat itse selvitellä.

                            näitä juttuja tuntuu olevan , ja melko monimutkaisia selvitellä.
                            Ilmaa vuotaa jostai, jollain oli korjaantunut vähän vastaava toisessa moottorissa vaihtamalla ruiskutussuuttimia.
                            kai ne koneet on vaan saastemääräysten ansiosta viritetty niin tarkalle, että pienetkin jutut tuntuu heti.

                            omani menee alppilan autosähköön, heti kun aikaa ja rahua liikenee...:-)

                            Comment


                              #15
                              Hyvät sivut sinänsä,olenkin noita jo selaillut. Mutta tuo mun 2.6 eroaa juuri tyhjäkäyntimoottorin osalta tuosta kuvan koneesta plus hieman muutenkin. Eli mulla ei ole tuollaista mönttiä siinä. Jotakuinkin sen kohdalla on paljon pienempi musta nelinapainen laite. Ei vaikuta mitenkään käyntiin että ottaa siitä liittimen irti. Kun koko laitteen ottaa irti paljastuu laitteen akselin päästä kartion mallinen kara...Voisiko se kuitenkin säätää ilman määrää?

                              Comment


                                #16
                                Tyhjäkäyntiventtiili oli se musta pieni mötikkä ja se on vaihdettu -> ei vaikutusta.
                                Tulpanjohdot vaihdettu _> ei vaikutusta
                                Voiko sytytyksenohjausyksikkö/kipinänvahvistin(?), joka on ilmanputsarikotelon päällä vikaantua niin että aiheuttaa tyhjäynti ongelmaa?

                                Comment

                                Working...