Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikon öljyn tyhejnnys propun kierteet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihdelaatikon öljyn tyhejnnys propun kierteet?

    Elikkä joku oli vetänyt tuon vaihdelaatikon öljyn tyhjennys propun vähän turhan tiukkaan kiinni. Ja nyt sitä avatessa osa kierteistä vaurioitui ja näyttäis siltä että oikealla kierretapilla ne saisi vielä korjattua.

    Onko kellään hajua mistä tuollaisen kierretapin voisi saada? Kierteen halkaisija mauserilla mitattuna 21,86mm ja nousu 1,5mm.

    Tai vielä parempi jos jollain olisi lainata moista kierretappia ja kierrepakkaa tässä pk-seudulla korvausta vastaan..

  • #2
    Millainen proppu? Jos propussa ei ole ollenkaan kantaa (eikä tiivistettä), niin silloin se on mallia jossa itse kierreosa on kartio. Tällöin kierrettä ei kierretapilla voi käsittääkseni korjata.

    Ite ehkä kokeilisin ostaa vaan uuden propun, ja jos se proppu sinne vähänkään tarttuu, niin kierrelukitteen kanssa kiinni, muttei vedä kovin tiukalle ettei kierteet vioitu lopunkin.

    Comment


    • #3
      Propussa ei ole tiivistettä, mutta kanta on. Kyseessä siis Audi S4 -00 proppu. 10mm kuusiokolo avaimella.

      Comment


      • #4
        Etka sanoo propun varaosanumeroksi N 100 371 03 ja lisätietona, että olisi juuri M22x1,5.

        Huomenna siis hommaamaan uusi proppu ja M22x1,5mm kierretappi ja kierreviila niin eiköhän homma ala pelittämään..

        Tässä vielä kuva propusta. http://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4-...ES1105/ES4700/

        Comment


          #5
          Tervetuloa kerhoon, sama homma tuli mulla eteen perän öljynvaihdon yhteydessä. Pienen yrittämisen jälkeen jätettiin vaihtamatta ja hankittiin ensin uusi proppu varalle :)

          Sitten sai tuhota propun melkein palasiksi, meinasi jo usko loppua kunnes liikahti..

          Comment


          • #6
            Mulla oli kans perän täyttöproppu niin tiukassa, että siihen piti hitsata pari mutteria ja pinna pultti ja senkin jälkeen lähti vasta putkitongeilla :)

            Comment


            • #7
              Onko tuo mutterin tms. hitsaushomma pakollinen kun koittaa saada jumissa olevaa öljyproppua auki? Itellä V8:ssa vain muljahti kuusiokolohylsy ympäri propussa kun koitin kunnon varrella saada tuota auki. Onko mitään muita keinoja saada auki, jotain muuta kuin hitsaus?
              Ei pysty ymmärtämään miksi se edes noin tiukalla on... prkle!!!

              Comment


                #8
                Tuo vaynen perän proppu otettiin tuurnalla / paineilmataltalla reunaan lyömällä.

                Comment


                • #9
                  Kai se vastakierretappikin on vaihtoehto? Niin isolla tapilla kuin mahdollista. Jos sen katkoo niin alkaa sit hitsaus hommiin.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään sain hommattu 22x1,5mm kierretapin ja uudet proput. Proppujen varaosanumero oli muuttunut N10037106 ja ovh oli 4eur/kpl.

                    Sain kierteet korjattua ja uudet proput paikalleen ja redlinet sisään..

                    Ei taida porukka ihan turhaan noita öljyjä kehua :D Ei ole koskaan ollut noin smoothia vaihtamista ja pehmeää ajoa.

                    Comment

                    Working...
                    X