Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinneste katoaa ABC 2.6 moottorista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Perrier, on sillä merkitystä, "automaatti syyläris" on lämmönvaihdin lootan öljylle.

    Audig juu no vein audin tänää korjaamolle huoltokirjoineen niin empä pääse sitä tähän hätään katsomaan, ja siis toi audi vaikutti niin hyvältä ku ostin sen, huoltokirjaankin merkattu yllättävän paljon :)

    Huomena sieltä korjaamolta soitetaan kun ne pääsee sitä paremmin tutkimaan et mitäs sille tehdään ja mitä muuta vikaa siitä sitte VIELÄ lisäksi löytyy... . . . .

    Comment


      #32
      BEHRin luettelon mukaan ero noissa kahdessa syylärissä on leveys: 569mm ja 596mm. Muuta eroa niissä ei taida olla.

      Jätä ne käytetyt suosiolla romiksille. Yhtä vanha syyläri on lähellä samaa kuntoa kuin tuo sinulla jo oleva.

      Comment


        #33
        Oman muistikuvani mukaan, tuo öljynlauhdutin on ihan erikseen. Saatan toki olla väärässä. Pitää tuota etkaa tarkastella jossain käänteessä.

        Comment


        • #34
          Kaisa: Se melkein keitti meinas sitä että ei sillä oikee pystyny ajamaan pitkää matkaa, kun lämmöt tahtos nousta sinne 110 astetta aika helposti.. Joten ihan sinne tappiin se ei ihan päässy, mut ei kaukana ollu.

          A4:n huollosta sanottiin toistaseks suuri nestevajaus (meni 5L tosta vaa jäähdytyssysteemiin), ja paisuntasäiliö halki 2 paikasta. Tänään pitäisi tulla valmiiks, ni kattoo mikä on lopputulos.

          Sit siitä moottorityypistä, niinku audiq sano, niin 80:ssä auton tietotarra on takaluukussa sisäpuolella, näköjään ihan niinkuin 100:ssakin.

          Comment


          • #35
            Mikäli jäähdyttimelle on vielä tarvetta ja Behr Hella 8MK 376 714-601 on oikea malli tuohon autoon, Kahalla saattaa olla vielä varastossa yksi kappale. Luettelossa olleiden numerovirheiden johdosta tuollainen tuli vahingossa RS2:een viime kesänä ja jouduttiin palauttamaan. Oli tilaustavaraa mutta tuo yksilö saattaa hyvinkin olla vielä varastossa, hintakin oli kohtuullinen. Kahan tavaraa saa käsittääkseni minkä tahansa varaosaliikkeen kautta.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa Näytä viesti
              Perrier, on sillä merkitystä, "automaatti syyläris" on lämmönvaihdin lootan öljylle.
              Tyhmänä kyselen: haittaakos tuo mitään jos vaan jättää kytkemättä? Jos siis muuten samanlaiset kyylarit.

              e: Eikunjoo, kyelijällä taisikin olla automaatti. Siinä tapauksessa pitää tietysti olla tuo v-öljyn jäähdytin.
              Viimeksi muokannut Pertti K; 5.3.2011, 08:15.

              Comment


                #37
                Noh, kutoskoneisella C4 kopalla on laatikosta riippumatta sama syylari, siellä on vaan sitten turhanpanttina manuaalissa laattikoöljyn puoli, mutta eipä se siellä mitn haittaa (no okei, toki 20v siellä oltuaan voi pettää ja sylkeä vedet pihalle)

                Ja tuo Samin ilmoittama syylari on oikea Kaisan autoon.
                Viimeksi muokannut gedu; 2.3.2011, 17:59.

                Comment


                • #38
                  Miten kaikki sannoo toista ja toiset toista.. Ainaki kaikki purkamot mihin oon soitellu niin on sanonu et on merkitystä et mun pitää hommata se automaatti eikä mittää manuaalia..

                  JOOO ON TARVETTA JÄÄHYTTIMELLE!! Pitäis saaha se mahollisimman pian jostaki. Nii mitenkäs toi Kahan systeemi toimii? Soitanko suoraan sinne? Vai johonki varaosaliikkeeseen ja sanon niille et tuolla kahalla saattais olla? hmm..

                  Comment


                  • #39
                    mulla olisi yksi käytetty...yv tavoittaa

                    Comment


                    • #40
                      Itselläni edellistä syylaria metsästin ulkomaita myöden.
                      Lopulta tuli Englannista kohtuu hinnalla tarvikemalli.
                      Kaveri sitten kehui, että jäähdytinpalvelulta saisi edullisesti.
                      Kysyin omaani ja olisi heiltä saanut samaan hintaan, kuin se minkä tilasin.

                      Kannattaa ainakin kysyä:
                      http://www.jaahdytinpalvelu.fi/

                      Comment


                        #41
                        Miten kaikki sannoo toista ja toiset toista.. Ainaki kaikki purkamot mihin oon soitellu niin on sanonu et on merkitystä et mun pitää hommata se automaatti eikä mittää manuaalia..
                        Ei ne mitään tiedä. Pasi Purkaaja Ranuan Ranetus-Romikselta ei ole viettänyt puolta elämästään tutkien Audien sielunelämää, mutta täällä on sellaisia jakoavainnarkkareita, jotka on :)

                        Comment


                          #42
                          Jaa niin Kaisalla on automaatilla auto? Pikkukorissa näyttää olevan erilainen jäähdytin laatikosta riippuen.

                          http://cgi.ebay.de/WASSERKUHLER-KUHL...-/380316126620

                          Tuosta löytyi ensimmäinen tarvikemallin jäähdytin automaattiversiolle.

                          Behr osanumero jäähdyttimelle olisi 8MK 376 715-161 ja Saksassakin hintaa sen reilu 400e

                          Audin osanumero jäähdyttimelle 8A0 121 251 C

                          Comment


                          • #43
                            Kari, kiitti vinkistä soittelinki tonne, ois kestäny 3-5viikkoa toimituksessa, liian pitkä aika kun pakko saada tuo nopiaa kuntoon että pääsee kulkemaan töissä.

                            Gedu, automaatti vehe tuo on juu.. Halvemmala sais Saksasta muttako en oo ikinä harrastanu sieltä varaosien tilaamista niin ei taia onnistua tällä kielipäällä..
                            Oon siis soitellu melkeempä joka paikkaan, sanoivat monessa paikkaan et toimitusaika lähes kuukausi.. (hinnat heitteli aika rajusti 430-800e välillä.) Soittelin sit korjaamolle missä audi on nyt niin se lupaili et saa hommattua huomiselle sen syylärin, 470e huh huh ompa kallista. mut pakko se oli ottaa se ku ei muualta saanu tähän hätään.. Audiin on vaihettu jo öljypohjan tiivisteet + venttiilikopan tiivisteet. Huomenissa sit syyläriä paikoilleen ym ym mitä siihen nyt joutuu tekemään, kallis remontti :(

                            Mut KIITOKSIA tosi paljon kaikille jotka on minua yrittäny auttaa :)

                            Comment


                              #44
                              Noh, tuosta hinnasta päätellen olet saamassa todennäköisesti Behr Hella laatikossa olevan syylarin, alkuperäisenä valmistajana AKG, eli alkuperäisosaa todennäköisesti, pitäisi kestää taas seuraavat 18v :)

                              Comment


                              • #45
                                Toivotaan et kestää tai poljen suohon koko auton =DD

                                Comment


                                • #46
                                  ABC 2.6 jäähdytysnestehävikin syy löytyi. Hikoileva lämmityslaitteen kenno haihdutti pikkuhiljaa nesteitä. Hellan kenno maksoi 50 € mutta työtä meni ainakin 1 pv (kojelauta pois). Ei ollut lattia märkä eikä edes pahemmin haiskahtanut. Mutta kennon vaihdon jälkeen ei nesteitä ole kadonnut.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vuotaa nestettä -> kansi, 2.6 ABC

                                    Termos..

                                    Tuosta konehuoneesta vuotaa jostai nestettä, tarkemmin jäähdytysnestettä.
                                    Melko varmaksi olen huomannut että jäähdytin vuotaa ainaki, koska kun autolla on ajettu, niin hetken aikaa parkissa olon jälkeen huomaa että aika edessä on nestettä tippunut maahan.
                                    Toiseksi, niin kansi taitaa vuotaa, kun siitä kohen on valunut nestettä koneen kylkeen.

                                    Eräs firma sanoi että korjaus maksaisi semmoinen 1000-1500e saada kuntoon, mutta onko tämä kuinka vaativaa tehdä itse? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja yms tarvikkeita?

                                    Comment


                                    • #48
                                      kannattaa kattoo ekana vesiletkut ja niitten liitokset syylärin ja koneen väliltä. Tuppaavat haprastua letkut ainakin öljyjäähdyttimen kohdalta. Eli alhaalta päin kattelemaan letkuja ja liitoksia.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Nojuu huomenna alkaa keulan purkaaminen, että saadaan nähdä kuinka haperoa koko järjestelmä on ja kuinka paljon joutuu istuttaa rahaa tuohon reikään.. Takakontista löytyy "uus" jäähdytin, vesipumppu, viskokytkin, jakohihna ja termostaatti.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Audi cabriolet 2.6 -98 vuotaa jäähdytinnestettä metalliputkesta

                                          Do diin, alkoi sitten Audi pirrata nestettä pienestä metalliputkesta.
                                          putki on n 50 cm pitkä, n 10 mm halkaisialtaan ja toisessa päässä on pieni y-haara.
                                          putki sijaitsee moottorin edessä, aivan alhaalla, näyttäisi menevän suodattimelle, siis onko näissä jäähdytin nesteelle suodatin ? jos joku tunnistaa mistä putkesta on kyse niin vinkkejä mistä saisin ostettua uuden vai vääntelenkö itse ...? Autohan on 2.6 V6 150hv manual 1998 cabriolet...

                                          kiitti jo etukäteen..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Se alaputken toinen haara menee öljynjäähdytin blokkiin, mikä onkin siinä öljynsuodattimen alla. Vuoto ei välttämättä ole putkessa, vaan niissä letkuissa tai letkuliitoksissa. Kannattaa kokeilla ensin kiristää niitä letkuliitoksia, tai tutkia letkujen kunto.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Näyttää olevan kaksi pientä reikää metalliputkessa lähellä sitä y-haaraa...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Sitten ei kai auta muu kuin vaihtaa putki. Partsbasen mukaan osanumero tuolle putkelle näyttäisi olevan tuohon 12V koneeseen 078121081B ja 078121081D. Tuo D-loppuinen löytyy myös 2.8 30V moottorisesta, joten myös siitä käynee tuommoinen myös (ittellä pari kipaletta jouten ;).

                                                Keulaa joutunee purkamaan, taitaa sen verran olla jemmassa...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kerkesin tilata Käyttöautolta uuden, löytyi Ruotsista. ovh 73.- e ...keulaa ei tarvinnut purkaa. yksi koneen etu "kiinnike" vai mikä lie heilahduksen vaimennin irti. sitten lähti helposti...:D

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jäähdytinnesteet vuotaa

                                                    Terve. Nyt on esiintyny sellaista ongelmaa että koneen lämmettyä rupee pellin alta puskemaan savua joka haisee palaneelle glykolille. Savua näytti tulevan oikeanpuoleisen lohkon takaata paisarin vierestä. Jäähdytinnestettä siis häviää. Ajettuani vain koneen juuri lämpimäksi ja yön yli seistyään nesteen pinta oli vajunut lähes max kohdasta alle minimin. Öljyt tarkistin mutta näytti aivan puhtaalta. Mistä siis kannattaa lähteä etsimään vuotoa? Lämmöt siis ei nouse yli 90 ainakaan mittarin mukaan. ABC 2.6L V6 audi A4 -95.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tarkoittaako tuo, että nesteiden lähtiessä kiertämään, vuotaminen alkaa? Pelti auki ja ihmettelemään, mistä höyryttää. Pitäisi löytyä helposti, jos on näkyvä oire. Veikkaa vuotoa lämppärin letkusta, jos ei kerää painetta paisariin.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Häviääkö nestettä jos jätät sen nykyiseen tasoon, eli et lisää ja teet pienen lenkin että kone lämpiää.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itselläni tiputtaa paisarin korkeusanturin kohdilta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Off-topic tarina aiheesta. Edelläni ajoi auto, Audi muistaakseni. Pakoputkesta tuli aikalailla nestettä. Kun auto kiihdytti liikenneympyrän jälkeen, niin tuli oikein kunnon loraus, kun auton asento muuttui. Ajattelin, että jos auto pysähtyy, niin kerron näkemästäni. Auto pysähtyikin kohta erään kaupan eteen. Kaveri avaamaan konepeltiä ja sanoin, että taitaa autossa olla vikaa, kun vuotaa koko ajan pakarista. Kaveri pysähtyikin juuri lisätäkseen nestettä. Oli tyytyväinen kun sai tietää minne neste häviää mutta pettynyt, kun edessä olikin isompi remontti, ei mikään letkuvuoto.

                                                            ps Täällä Thaimaassakin alkaa jo mukavasti tarjeta, kun lämpötila on laskenut 30 asteesta 25 asteesee.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Hyvin täällä Suomessakin tarkenee kun ei tahdo mennä edes pakkaselle :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X