Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1.8T by-pass kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 1.8T by-pass kysymys

    Kävin tuossa hakemassa lastutettuun automaattilaatikkoiseen APU-koneeseen uuden by-pass venttiilin (TT:n parempi?, 06A 145 710N) toveri Audistien suosituksesta.

    Tässä TT:n versiossa on kannessa on kuitenkin pieni liitin kahden suuremman lisäksi. Alkuperäisessä on vain nuo kaksi pääliitosta ja umpinainen kansi.

    Eli, jätetäänkö tuo ilman mitään, tulpataan vai pitääkö siihen tuoda, esim. alipaine, jostain letkulla?

    Yritin käydä tätä ja ulkolaisia foorumeja läpi asiaa koskien, mutta ei tullut vastaavaa tapausta kohdalle.

    Olisin kiitollinen neuvoista!!

  • #2
    Sulla taitaa olla huohotinventtiili ja bybass sekaisin. Eli se 710n on päälle täysin samannäköinen kuin orkkis bybass. Ja löytyy lähempää painepuolta, ei imuputkesta.

    Comment


    • #3
      Kiitos, tuo kävi mielessä, kun olen tuore Audisti ja tuo konehuone ei oikein ole vielä tuttu kaikilta osin.

      Menempä samantien opiskelemaan hieman lisää....nolona.....

      Edit: löyty sitten AudiWorldistä selvät ohjeet tuon vaihtoonkin ja siinä aloitetaan tosiaan ottamalla "vatsamuovi" pois eli siellä alhaalla nimenomaan painepuolella on. Meni sekaisin tuon imuputken "pannukakkuventtiilin" kanssa. Joka päivä jotain uutta!
      Viimeksi muokannut Mikkelson83; 23.8.2010, 16:48.

      Comment


      • #4
        Ihan vaan mielenkiinnosta kun on tuon venttiilin kanssa ongelmiakin riittänyt. Mitäs huohotinventtiilissä tehdään sillä kolmannella liitynnällä ?

        Comment


        • #5
          Nimenomaan huohotinventtiilissä ei ole päällä 3. liitäntää. Ovat kaukaa samannäköisiä.

          Comment


          • #6
            Just näin, ei munkaan mielestä. Siksi ihmetyttikin.

            Comment


            • #7
              Saako kysyä että mitä parempaa tuossa TT bypass venttiilissä on? Ja onko noilla joku tietty käyttöikä jonka jälkee se ois hyvä kuitenki vaihtaa?

              Comment


                #8
                TT bypass kestää paremmin painetta -> pidempi käyttöikä jopa ihan vakioympäristössä.

                Comment


                  #9
                  Käyttöikä vaihtelee kovasti. Paremmille laitumille ehtineen A6 1.8t -97 yli 400tkm pellin alla oli edelleen alkuperäinen ja toimiva by-pass. Toisaalta on tullut vastaan muutaman vuoden vanhoja vakioautoja, joista by-pass on rikki.

                  Comment


                    #10
                    Etenkin lastutetuissa peleissä tuo orkkis pässi tahtoo vuotaa suuremmilla paineilla, mikä taasen voi aiheuttaa nykimistä sun muita käynti häriöitä. Itse vaihdoin OTR:n metallisen pässin tuonne konehuoneeseen ja toimii tarkasti..jousia vaihtamalla saa säädettyä kokoonpanolle sopivimmat "asetukset"

                    Comment


                      #11
                      Asetuksilla ei ole mitään havaittavaa merkitystä auton käytökseen. Sakkaamaan sillä toki saa hyrrän. Forgen kiinakopio (esim otr) on varustettu ala-arvoisilla o-renkailla, jotka saattavat paisua ja aiheuttaa jumitusta.

                      710N on hyvä valinta melkein mihin vaan. Tosi koviin rasseihin voi laittaa 2.

                      Comment


                      • #12
                        jatketaan vielä porkkiksen kertomaan: eli o-renkaiden paisuminen ja sitä kautta jumittuminen. Sekä o-renkaiden kuluminen--> johtaa vuotamiseen ja näin toimimattomuuteen.. itse ajoin n.vuoden otr-mäntämallisella ja sit riitti yhtenä keväänä kun ahdin kikatteli yhtenään eli ei avannut kanavaa että olis kierrättänyt tai toinen vaihto ehto oli että ei oikein välillä taasen meinannut sulkea kunnolla.. viivettä paineiden nuosussa. Ja toiminta tosi hidasta talvipakkasilla verrattuna kalvomalliseen... ja syysksi paljastui nuo O-renkaat, vaikka säännöllisesti rasvasi niin silti kuluivat niin paljon että pääsi vuotamaan jo vuoden käytön jälkeen..

                        Comment

                        Working...
                        X