Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EGT sensorien loggaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EGT sensorien loggaus

    Auto b5 s4, ilman lastua.

    Loggasin vag com:lla measuring blog 112 ja antaa arvoksi egt temperature bank 1 kenttään auton kierrosluvun ja loppuihin kolmeen kenttään prosentti arvot. Ymmärsin, että porukka täällä on mitannut jollain lämpötila-arvoja vag-comilla noista egt sensoreista. Miten? meneekö mulla joku pieleen?

    Toinen kysymys: miksi toi viimeinen arvo Enrichment Factor bank 2 on koko pitkän ajon ajan ton -3.1, kun muut vaihtelee kokoajan. Vikakoodeja ei ole.

    Pätkä block 112 arvoista

    2040 14.3 4.3 -3.1
    1320 40.6 12.2 -3.1
    1440 53.4 11.8 -3.1
    1640 54.9 12.5 -3.1
    1800 39.1 9.0 -3.1
    1800 21.8 5.9 -3.1
    1760 18.0 4.7 -3.1

    #2
    Onko nuo kentät 112:ssa kuten linkissä:
    Klik

    Jos on niin joku vag-com virhe sulla päällä.

    Comment


    • #3
      Ei ollut noin.
      Vaan 1/min, %, %, %

      Mikä virhe siinä on päällä ja miten saa poid päältä?

      Comment


        #4
        Jos sulla ei lukenut 112:ssa Exhaust gas temperature Bank 1 jne., niin selaile blokeja jos egt arvot löytyy jostain muualta.

        Jos lukee tuo yllämainittu ja arvot ovat mainitsemasi, niin sitten en tiedä mistä vian voisi korjata.

        Comment


        • #5
          Kyllä tekstit oli samat kuin linkissä, jonka laitoit, mutta yksiköt ovat väärin
          kierroslukua ja prosenttia, kuten aikaisemmin laitoin. Arvotkaan ei täsmää mihinkään järkeviin lämpötiloihin ja kierrosnopeus tieto on sama kuin vaikka block 003:ssa.

          Täytyy testata kaverin vac-com ohjelmalla, jos antais jotain järkevämpää.

          Vai onko jotain hyviä ideoita?

          Comment


          • #6
            Mulla on kutosessa ihan sama juttu. Kanavalla 112 näkyy rpm ja jotain load arvoja tai kaasuläpän asentoja, kaukana pakolämmöistä. En ole niitä mistään löytänyt. Toinen mikä "uupuu" on misfiret, kentät ovat tyhjiä aina.

            Olen koittanut useammalla Vag-Com:lla/VCDS:llä ja useammalla eri kaapelilla. Paska ECU? Paska mäihä? Paska jätkä?

            Comment


              #7
              vanhemmat ecut ei näytä misfirejä. Raja menee juuri -99 vuoden paikkeilla.

              Comment


              • #8
                Eli eikö tosta saa mistään noita pakolämpöantureiden arvoja tahi misfirejä?

                Mullahan toi auto on just vm. 2000 facelift. on varmaan joku 1999 tai vanhempi ecu sisässä.

                Comment


                  #9
                  Mulla on kanssa 11/99 facelift, vuoden 2000 malli lukee joissain papereissa.

                  Comment


                  • #10
                    En tiedä, mutta näkyisikö ne myös lambdan aging kanavilta eli 034 ja 035. Eli noiden pitäisi näyttää katalysaattorin lämmön, joka on kaiketi sama kuin pakolämpö.

                    Comment


                      #11
                      Nuo lambdan lämmöt on aika eri planeetalta kuin pakolämmöt, mitä tullut logeja katsottua niin toista sataa astetta eroa. Toki EGT-anturit on ennen turboa eli lähempänä jne.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                        Nuo lambdan lämmöt on aika eri planeetalta kuin pakolämmöt, mitä tullut logeja katsottua niin toista sataa astetta eroa. Toki EGT-anturit on ennen turboa eli lähempänä jne.
                        Joo eli 034 ja 035 - kanavilla pakokaasujen lämpötila on laskettu kierrosnopeudesta ja kuormituksesta, sieltä saa pieniäkin lämpötiloja ehkä niillä on joskus käyttöä.

                        Comment


                          #13
                          Saa toki arvot nollasta lähtien mutta onko niillä mitään arvoa, jos erot toista sataa EGT arvoihin verrattuna ?

                          Comment


                            #14
                            Piti nyt käydä itsekin tsekkaamassa tuo, kun aiemmin tallissa katson 3.112 versiolla ja se näytti päin hanuria. Teksit on kuitenkin oikein, arvot väärin.

                            Ja kotona aidolla Ross-techin USB-HEX -kaapelilla ja 10.6 version softalla näyttää samaa. :( Mikä hitto tuossa on vikana?

                            Kaasua painettaessa kierrokset ja rikastus muuttuu bank ykkösessä, mutta toinen puoli ei tee mitään.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Toi on just kun mullakin. Label file on "oikein" eli lukee exhaust gas temp. ja enrichment factor molemmille bankeille, mutta noi arvot on jotain ihan muuta, kun lämpötiloja tai enrichment factoreita.

                              Jos tuon label filen klikkaa auki, niin muistaakseni sieltä löytyy vielä oma moottorikoodikin, jolle label file pitäisi olla. Ei tajuu.

                              Comment


                                #16
                                VDCS on Ross-techin sivujen mukaan niin "viiisas", että se päättelee itse mitä yksiköitä noihin kenttiin tulee. Taitaa päätellä tässä tapauksessa päin helvettiä. Pitäis varmaankin laittaa sinne mailia ja kysyä että mikä mättää.

                                Laittakaas joku screenshotti kenellä tuo homma toimii oikein niin voi vertailla.

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla toimi oikein. Valitettavasti VCDS-koneeni on varustettu hyvin kevyeksi viilatulla XP:llä eikä kuvankaappaus onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta.

                                  Näkymä on edellisen mukainen (samal label-tiedosto), mutta luvut järkeviä. 1035C oli arvo seisovalla koneella. Mulla on oikeasti AZA-moottori. Mikä Mikolla? Tota label-tiedostoa käytettäneen AGB/AJK/APB/ARE/AZA/AZB/BEL/BES koneille. Ilmeisesti se ei nyt tästmää johonkin niistä (tai pikemminkin sen ecuun).

                                  Comment


                                    #18
                                    1035C oli arvo seisovalla koneella.
                                    Kuulostiko hyvältä?

                                    Comment


                                      #19
                                      Heh :)

                                      Tosiaan taulussa pitää lukea 945 astetta molemmissa koko ajan, jos tuosta lämmöt/numerot nousee oikeasti konetta rasitettaessa, alkaa ecu korjaamaan. Tuo 1035 on mittausarvon toinen ääripää.

                                      Comment


                                        #20
                                        Moottori ei ollut käynnissä ja mitattu arvo oli kai tässä kohtaa irrelevantti. Oikeasta lohkosta tulee oikean sorttista dataa - sitä tässä kai testataan?

                                        Comment


                                          #21
                                          Minulla oli tuossa AGB kone vakioeculla (551 C). Otas Mikko sinä screenshotti kerran sullakin se kait toimii.

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo muuten hyvä mutta auto on maalarilla tämän viikon :(

                                            Tuo 945 on taulussa muistaakseni koneet seis myös.

                                            Edit:
                                            EGT:t lähettävät pulssileveysmoduloitua signaalia alueella n. 950-1025 C. PWM tuolloin 10-90 %. Pulssileveys alueet alle 1% ja yli 99 % käsitellään vikatilaksi.
                                            Viimeksi muokannut vayne; 23.8.2010, 15:39.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla siis toimii samallalailla toi 112 kenttä kuin Okkim:lla.

                                              Katsottiin kaverin vac-comilla, joka on eri versio kuin minulla, niin samallalailla on arvot perseellään.

                                              Comment


                                                #24
                                                Nappasin tänään shotin omasta versiosta. Täytynee huomisen aikana koittaa uppia sitä (kone ei just nyt ole käsillä).

                                                Oma näyttö antaa seuraavat tiedot 112 blokista:
                                                Temp. Load Temp. Load
                                                945 0% 945 0%

                                                On myös logia jossa 1 sensori antaa piikkejä 1035 jolloin load on 40%. Onkos noissa mitään järkeä? Tai siis luvuissa näyttäisi omasta mielestä olevan logiikkaa, mutta tuo load on vissiin väärä "otsikko"?

                                                Edit: oma moottori on siis AZA, jos tuo nyt vaikuttaa asiaan.
                                                Viimeksi muokannut RistoEe; 23.8.2010, 22:32. Perustelu: Moottorin koodi

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei siinä kyllä load pitäisi minun mielestä lukea, vaan just tuo sama mikä minulla lukee. Eli enrichment factor bank 1 & 2.

                                                  Screenshottia odotellessa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuo 1035 piikki kertoo anturin oleva lopussa, itse juuri vaihdoin anturin tuon takia ja taas toimii. Tuo 40% rikastus tekee kaasupohjassa ahdoilla kivaa röpötystä, jos se siellä päättää piikata.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Otetaanpa ylös myös ecun osanumero ja moottorikoodit. 4B0 907 551R.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Joo tuo on hyvä tietää josko vaikka kysyvät. Yritän huomenna laittaa mailia Ross-techille ja kysyä että missä mättää.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Noniin... Ja itsellä on ei siis ole Ross-Techin kaapelia ja ohjelmistoversio on 409.1, eli myös tämä voi olla syynä. Ja tuo loadi ei anna siis samoja arvoja kuin engine load.

                                                          Ja itsellä on myös toinen anturi siis jo ikänsä loppupäässä. Uudet anturit odottelevat vain asennusta.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mikä on tuon ECUn osanumero? Samoin olisi hyvä tietää myös Pasin ECUn numero.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X