Tuli hommattua lopullisesti räjähtänen koneen tilalle pari sataa tuhatta ajettu vaihtomoottori. Vaihtokone lähti käymään nätisti ja annoin jäädä hetkeksi tyhjäkäynnille. Hetken kuluttua nostin kierroksia n 3000 ja silloin alkoi ongelmat. Äänimaailmaa kuului naputuksia, kolkutuksia ym. kone alkaa käymään vajailla pytyillä, sitten sammuu jollei väkisin kaasun kanssa pidä käynnissä. Uudelleen startatessa osista pyttyjä puuttuu puristukset sen verran väljästi startti pyörii. Tilanne laukeaa muutaman tunnin seisonnalla. Puristukset palaavat ja kone lähtee käymään. Tähän mennessä on todettu/kautta kokeiltu:
-kaikki äänet tulevat venttiilikoneistosta satavarmasti
-putsattu pumpun sihti
-vaihdettu nostajat toisesta koneesta, ei vaikutusta
-forte käsittely tehty
-tyhjäkäynnillä kone käy vaikka kuinka kauan ja vakaasti
-2000 kierrosta vielä kestää mutta suuremmilla kierroksilla venttiilit sekoavat
Alkaa usko jo loppumaan koko padan kanssa. Jotenkin järkeilin että kierrosten noustessa öljynpaine nousee nostajissa "liikaa" että venttiilit alkavat kantamaan/sekoilemaan ja kone alkaa puutumaan. Öljynpaine jäisi jotenkin päälle ja venttiili jää hieman raolleen jolloin puristukset katoavat.
Voiko teoria pitää paikkansa ja mitä tässä voisi vielä yrittää kokeilla? Vinkkejä kaivataan, alkaa olla tunteja mennyt remontin kanssa jo ihan liikoja, piti olla ihan perus koneenvaihto, mutta homma tuntuu tyssäävän nyt täysin.
Siis auto A4 1,8 ADR -95
-kaikki äänet tulevat venttiilikoneistosta satavarmasti
-putsattu pumpun sihti
-vaihdettu nostajat toisesta koneesta, ei vaikutusta
-forte käsittely tehty
-tyhjäkäynnillä kone käy vaikka kuinka kauan ja vakaasti
-2000 kierrosta vielä kestää mutta suuremmilla kierroksilla venttiilit sekoavat
Alkaa usko jo loppumaan koko padan kanssa. Jotenkin järkeilin että kierrosten noustessa öljynpaine nousee nostajissa "liikaa" että venttiilit alkavat kantamaan/sekoilemaan ja kone alkaa puutumaan. Öljynpaine jäisi jotenkin päälle ja venttiili jää hieman raolleen jolloin puristukset katoavat.
Voiko teoria pitää paikkansa ja mitä tässä voisi vielä yrittää kokeilla? Vinkkejä kaivataan, alkaa olla tunteja mennyt remontin kanssa jo ihan liikoja, piti olla ihan perus koneenvaihto, mutta homma tuntuu tyssäävän nyt täysin.
Siis auto A4 1,8 ADR -95
Comment