Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI ei kulje täyskaasulla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI ei kulje täyskaasulla

    Oma lastutettu 2.0 TFSI Sportback on jo tovin tuntunut hieman voimattomalta, kun linttaa kaasun pohjaan. Parhaiten auton saa kulkemaan, kun pumppailee poljinta puolikaasun ja täyskaasun välimaastossa.

    Voisko kyseessä olla ahtovuoto vai mikä?
    Mihin saa parhaiten ahtopainemittarin letkun kiinni kyseiseen koneeseen?

    Itsellä ei tuota vag-comia ole, joten jos jollakin olisi Espoon seutuvilla aikaa ja mahdollisuuksia lukaista vikakoodit, niin maksan kyllä vaivanpalkat.

    Vika korjaantui vaihtamalla N249- ja N75-venttiilit. Meno on nykyään ihan toisenlaista.
    Viimeksi muokannut nemo; 25.2.2011, 16:14.

  • #2
    Itsellä oli samaisessa laitoksessa vastaavaa vikaa. Talla pohjaan ja meno hyytyi täsmälleen 4000 kiekassa kun kolmosella vedätti. Syyksi paljastui rikkoontunut ahtopaineen säätöventtiili.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viesti
      Itsellä oli samaisessa laitoksessa vastaavaa vikaa. Talla pohjaan ja meno hyytyi täsmälleen 4000 kiekassa kun kolmosella vedätti. Syyksi paljastui rikkoontunut ahtopaineen säätöventtiili.
      Kiitosta tästä!
      Onkos tämä ahtopaineen säätöventtiili myös by-passiksi kutsuttu?

      Comment


        #4
        Ei ole. N75 on tuo säätöventtiili, by-passin ollessa jotain muuta.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
          Ei ole. N75 on tuo säätöventtiili, by-passin ollessa jotain muuta.
          Kuitti.
          Kokeillaan korjata ensin tuolla N75:lla ja vaihdetaan sitten by-pass, jos ei sillä tokene.
          Tutkin hieman foorumia ja näytti myös viallinen by-pass aiheuttavan joillekin ongelmia.

          Comment


          • #6
            Itsellä vaihdettiin joko toi N75 tai sitten N249. En nyt ulkoa muista kumpi oli kyseessä.

            Comment


            • #7
              Näyttivät olevan molemmat venttiilit (N75 ja N249) ihan vierekkäin, niin tilasinpa molemmat. Saapahan vaihdettua kerralla.

              Onko joku vaihtanut itse noita venttiileitä poikittaiseen 2.0 TFSI-koneeseen?
              Jos on, niin onko paha homma/mitä pitää ottaa huomioon? Ainakin klemmarit näyttäisi menevän uusiksi.

              Viimeksi muokannut nemo; 20.8.2010, 13:47.

              Comment


                #8
                Klemmarit on varmaan valmistajan rakastamia kertakäyttösiä, muuten ei varmaan muuta kuin korkeintaan gynekologin kädet?

                Comment

                Working...
                X