Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Redline öljyt perään ja laatikkoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    kuis isot noi totaa redi purkit on? Et riittääks b6 perää 2purkkii ja askii tuo 4 :D?

    Comment


    • #92
      Koitetaanpa nyt pysyä asiassa. Tuntuu menevän kinastelun puolelle.

      Comment


      • #93
        Edellisessä kesäautossa, '96 SVT Cobra Mustangissa, käytin taka-akselissa 5 vuoden / 80000 km ajan RedLinen Heavy ShockProofia ilman mitään ongelmia. Vaihdoin toki pari kertaa välillä. Auto toimi kesäisenä käyttö ja ratahuorana ja sai aivan varmasti sikaa niin paljon kuin tällainen asennevammainen liikenneterroristi kerkesi antaa. Tykästyin koo'oo öljyyn kovin. Vaihteistossa oli RedLinen MTL:ät.

        Myös Mustangia edeltäneessä kesäautossa, Coswoth Caprissa oli perässä samat marjapuurot ja toimi hyvin.

        Bemariin olisi myös tarkoitus vaihtaa...

        Comment


        • #94
          Itellä lootassa mt-90 ja perässä shockproof heavy. Ei oo vielä hajonnu "kop kop"

          Comment


          • #95
            Juuri vaihtui 300tkm ajettuun aah quattroon MT-90 laatikkoon ja NSät perään. Laatikon toiminta muuttui jouhevammaksi ja vaihteet kytkeytyy helpommin päälle. Toki kepin pallon ja nivelen väljyys vaikuttaa vielä hieman, mutta parempi on nyt.

            Perästä saatiin laskettua vain n.kahvikupillisen verran öljyä. Ihme ettei ole tykännyt kyttyrää perä tuommoisesta , kovaa käyttöä se on kuitenkin kokenut. Ääntämään tuo ei ole alkanut. Taitaa vetoakselin tiivisteet vuotaa tai tulppa. Pitänee seurailla tilannetta...

            E. Ja perästä aiemmin nopeassa vaihdoissa kuulunut pieni mekaaninen kilahdus hävisi uusien öljyjen myötä. Varmaan tuolla kilahduksella jo aiemmin varoitellut vähäisestä öljystä. Liekö ennen öljyjä vaihdettukaan.

            Ja määrästä: coupe quattron lootaan riitti 3ploa (0.946l/plo) MT90, perään varasin 2ploa 0.946l/plo non slippiä, josta jäi melkein 1 täysi plo jatkotäyttöä varten.
            Viimeksi muokannut vV8m5; 8.3.2012, 18:52.

            Comment


            • #96
              Oman ässän laatikko muuttu kans mukavemmaksi käyttää, kun tuuppasin sisään MT90. En muista paljon meni, mutta joku senkin vajaan jämäpullon pölli verkkokellarin ylähyllyltä. Varmaan meni käyttöön.

              Comment


              • #97
                Seuraavat autot olisivat vailla kaikenlaisten voimansiirtoöljyjen (pl. vaihteisto) kanssa leipomista: S8 D2 2000 Tip, Allroad 2001 USA/CAN 2.7T Tip ja 2003 A3 1.8Tq. Tiedän jo tuon pikkukikkareen Haldex-öljyn kohtalon ja mistä sitä saa.

                Voiko noihin autoihin laittaa samaa peräöljyä jokaiseen vai pitääkö vaihtaa erilaiset kaikkiin?

                Comment


                • #98
                  Peräöljyt on kaikkiin samat.

                  Comment


                  • #99
                    Onpa hyvä, pitää vaihdella vakuudeksi moiset.

                    Comment


                    • Onko tuolla redlinen shockproof heavy peräöljyllä mitä negatiivisia vaikutuksia? Esim. vaikuttaako kulutukseen tai auton "rullaukseen" millään tavalla? Ajattelin laittaa sitä perään kun on välystä tuohon kertynyt. Varmaan aika kankeaa kait ekat metrit mutta tuskin huomaa jos vain perään laittaa?

                      Comment


                      • Voiko tuota 75W90 peräöljyä käyttää myös etupään tasauspyörästössä tai torsenissa?

                        Comment


                        • Jos GL5 luokitus täyttyy, niin voi.

                          Comment


                          • Nyt on tulossa wavetracin etulukko ja samalla vaihdan redlinet ainakin etuperään. Tähän käsittääkseni käy tuo 75W90NS, vaikka http://www.redlineoil.se/rekguide/rekguide antaakin listalta 75W90, koska wavetrac sanoo ettei saa käyttää shockprooffeja, eikä http://www.wavetrac.net/technical.htm limited slip additatives, joita käsittääkseni tuossa tavan 75W90 öljyssä on.

                            Laatikkoon tilaan samalla sitten tuota MT90+lightweight suhteella 3+1, kun näkyy olevan tänään tarjouksia aineista :)


                            Vastaus: 75W90
                            Viimeksi muokannut Ugemi; 12.9.2013, 12:51.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viesti
                              Jos GL5 luokitus täyttyy, niin voi.
                              Noihin lootiin pitää kyllä olla GL4 luokitus, ei GL5.

                              Comment


                              • Tuolla skandinavian agentin sivuilla on mainittu urssin öljyistä seuraavaa:


                                Växellådsolja Slutväxel

                                Manuell Automat Fram Bak
                                MT-90 D4 ATF 75W90 75W90
                                2.7 2.7 0.7 1.7


                                Eli loodaan 2.7l ja mikä määrä ja mihin perään?
                                Mikä toi slutväxel fram on?

                                Comment


                                • Oliskohan [SIZE=2]Slutväxel[/SIZE]=perä ja [SIZE=2]Automat[/SIZE][SIZE=2]Fram[/SIZE][SIZE=2]Bak=automaatin etuperä.
                                  [/SIZE]

                                  Comment


                                  • Itse ymmärsin että etuperä on se 0,7ltr, eli se fram kohta, laatikko se 2,7 ltr ja perä oli se viimeisin.
                                    Huom:aiemminkin oli sanottu, että torsenin tyhjennys lisää laatikon tilavuutta lähes litralla.

                                    Comment


                                    • Kyllä ne melko lailla kaikki tulee pihalle etummaisesta propusta.

                                      Comment


                                      • Mjoo, mutta 0,7l on kuitenkin tota 75W90 ja laatikkoon suositellaan MT 90...
                                        Eikös etuperä ja laatikko ole samoilla öljyillä / samaa tilaa?

                                        RS2:sen kohdalla puuttuu kokonaan toi 0,7l, joten kait se aut.laatikkoon jotenkin liittyy.

                                        Comment


                                        • On samassa.

                                          Comment


                                          • Onkos automaatissa etuperä sitten eri öljytilassa? Itsehän sitten tilasin tuon mukaan ja otin etuperään mukamas yhden purkin erillistä öljyä, kolme tuota MT90 ja lightweight öljyä myös. Tosin tuota lightweightiä ei voi lukon kanssa samaan pistää, eli laatikkoon pitänee pistää pelkkää mt90 sitten.

                                            Comment


                                            • Aion vaihtaa A4 2.0tdi B8 Allroadiin 150tkm huollon yhteydessä myös manuaalilaatikon ja perän öljyt. Onko Redlinen MT90 ja 75W90 öljyt hyvä valinta. Myyjän tietokanta antaa tilavuudeksi 4,3 ja 0,9l.Castrolin sivu antaa tilavuudeksi 4,5l ja 0,9l. Pitävätkö tilavuudet paikkansa? Edelliseen B6 quattroon vaihdoin suunnilleen samoissa mittarilukemissa ja siinä Redlinet toimi loistavasti sen 140tkm joka tuli vaihdon jälkeen ajettua.

                                              Laatikkon otin 5 varttia MT90 ja perään 2 varttia 75W90 varmuuden vuoksi. Saa näähdä paljonko sinne perään mene.
                                              Viimeksi muokannut NikkeH; 27.10.2013, 10:41. Perustelu: Lisäykset

                                              Comment


                                              • B5 koppaseen audiin olisi tarkoitus vaihdella öljyjä.. Kone AEB manuaaliaskilla ja nelivedolla.

                                                Autodata antaa tälläistä infoa:
                                                Käsivaihteisto litraa: 2,2-2,7
                                                Tasauspyörästö takana litraa: 1,9
                                                Jakovaihteisto litraa: 0,8

                                                Onko tilavuudet nyt ollenkaan kohdillaan? MT90 ja Shockprooffila (Heavykö?) pärjäilis kun haluaisi Redlineä kokeilla?

                                                Comment


                                                • Redlinea myyvissä paikoissa on redlinen oma suositustaulukko nähtävillä. Ainakin motonetissä oli.

                                                  Comment


                                                  • MT-90:it laatikossa eikä ollenkaan pahalta tunnu näillä -20 pakkasilla. Ei mitenkään poikkeuksellisen tahmeet vaihteet kylmillä öljyillä.

                                                    Comment


                                                    • Senverran pitää täälläkin käydä mölisemässä, että omien kokemuksien perusteella MT-90 ei ainakaan profiilin kulkineessa toimi pakkasilla ollenkaan. Jo pikku pakkasilla on kylmiltään tosi tahmeaa vaihtaa vaihteita. Näillä 20 asteen pakkasilla saa välillä tosissaan käyttää hauista että saa 2. vaihteen sisään. Kolmonenkin rusahtaa kylmänä melkein aina.
                                                      Se on tosin sanottava, että lämpimänä toimii minullakin nämä redlinet tosi hyvin!
                                                      Nääkin jutut taitaa olla vähän automerkki, ja -mallikohtasia, mutta seuraavaksi kokeilen Castrolin lootaöljyä.
                                                      Loppuun totean vielä, että ennen näitä öljyjä ei ollut ongelmia. Halusin vain vaihtaa kun ei varmaan ikinä aikaisemmin autoon ollut niitä vaihdettu.

                                                      Täältä miinusäänet redlinelle! Kiitän ja kuittaan!

                                                      Comment


                                                      • Jännä juttu. Omassa tuntuu jopa paremmalta kuin vanhoilla öljyillä. Ei mitään tietoa tosin mitä ölppää laatikko ennen sisälsi, kellertävän ruskean harmaata se kuitenki ulos valutettaessa oli. Ja laatikkohan on 01E 290tkm rullattu jos on orkkis. Tosi kevysti toimii vaihteet heti kylmänäkin, saattaa kuitenki hieman rusahtaa heti jos lähtee ajamaan.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Suiggi Näytä viesti
                                                          Täältä miinusäänet redlinelle! Kiitän ja kuittaan!
                                                          Kuulostaa erittäin tutulta. MT-90:n kokeilun takia käyttöpommin laakerit jollottaa hieman 2 ja 3-vaihteilla. Kesällä vaihdettiin ja kaikki toimi erittäin sulavasti. Heti pikkupakkasilla meni nihkeämmäksi ja sitten tuli -20°c milloin vaihtaminen oli liisterin kauhomista vähintään 30 minuutin ajan. Yllätyin kovasti ja tarkistin vielä jälkikäteen öljyvaatimukset mutta kaiken piti olla kohdallaan. Tästä kokeilusta on tosin 4 vuotta aikaa.

                                                          Comment


                                                          • Kylläpä ritsat on pojat ostaneet. Itsellä MT-90:ntä toimii loistavasti. Toki vasta 60tkm:ä ajettu niillä ja mittarissa vasta 301tkm:ä.

                                                            Comment


                                                            • Oli ne omassakin ässässä 01E lootassa pirun jäykät kovalla pakkasella (-20). Tekeekö se siitä sitten ritsan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X