Itsellä ensiviikolla edessä laatikko ja perä-öljyn vaihto. Elikkäs minkämoista Profiilin autoon pitäsi lurauttaa? Redlinea pitänee kokeilla kun kaikki sitä kehuu..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Redline öljyt perään ja laatikkoon
Collapse
X
-
Melkoista mannapuuroa oli tuo Shockproof Heavy. Värikin oikein pirteä punainen. Viskositeetiltään vastaa 75W90 perustavaraa, mutta voiteluominaisuudet kuin 75W250! Eli melko kova. Pysyy tosiaan osien pinnassa erilailla, täyttöropusta katsomallakin. Uskaltanee käyttää kesät talvet. Nyt on n. 350km takana noilla litkuilla(MT-90 ja Shockproof heavy), edelleen äärettömän tyytyväinen.
Torseni: Kai noita voi joka Audiin suositella!
Comment
-
Itsellä on laatikossa MT-90, ja pakkasella ykkönen ja kakkonen on sairaan jäykkiä vaihtaa. Yli 20 pakkasella auto käytännössä pysähtyy jos vaihtaa ykköseltä kakkoselle hitaassa vauhdissa.
Mutta lisätään vielä ettei tuo oma laatikko ole koskaan mikään kevyin ollut vaihtaa, mitä nyt muihin olen verrannut.Viimeksi muokannut okkim; 28.8.2010, 19:48.
Comment
-
Tosta Shockproof Heavyn viskositeetista, siitä ei sanota mitään faktaa. Tai koko öljyn ominaisuuksista en ole mistään lehdyköistä löytänyt mitään ominaisuuksia totuuksina. Kaikki ominaisuudet on vain mainoslauseita, ja pitää luottaa siihen että se on mitä markkinointimies lupaa.
Jos sitä laittaisi tuon Heavy pullon pakkaseen ja vertaisi ihan silmämääräisesti viskositeettia 75w90 öljyyn, kun en viskometriä omista ja ei tuonne koulun labraan ole vuosiin ollut mitään asiaa. Voihan se noi viskositeetit täyttääkkin, mutta hankala uskoa.
[edit]No laitoin pakkaseen Heavyn ja 80w90 öljyt vierekkäin, kunhan ovat huomenna jäähtyneet niin Heavyn pitäisi olla todella paljon juoksevampaa kuin 80w90 öljyn, mikäli Red Linen lupaukset pitävät paikkaansa. Toivotaan myös että emäntä ei mene pakastimen alalaatikolle... [/edit]Viimeksi muokannut mikaj; 28.8.2010, 19:56.
Comment
-
Kyllä, ajelen noilla niin kesät kuin talvetkin. Itsellä ei ongelmaa. MT-90 joillakin saattaa tuntua kankealta talvella, mutta meillä ihmisillä on eripaksuisia käsiä siihen kepin vetoon :)
Heavy vaatii kilpakäytössä hyvän lämmittämisen talvella. Voiteleehan se kuitenkin kun se ei metallipinnoilta oikein valu poiskaan.
Itsellä on muutenkin tapana talvella ajaa autolla hiukan rauhallisemmin ainakin ne ensimmäiset sadat metrit.
Moottorissä käytän omassani RedLinen extreme 5W40 ympärivuoden.
Comment
-
Kuutisen vuotta olen coupella Redlinen laatikko- ja peräöljyillä ajellut, joku 130 000 km. Kesällä päästin alkuperäisen 01A-laatikon eläkkeelle, vaihteensiirto toimi edelleen loistavasti, poski- tai pinjonin laakerit sensijaan olivat jo noin kahdeksan kulmaiset. Laakeriongelmat tuskin Redlinen öljyistä johtuivat, laatikko aloitti ääntelyn jo vuosia ennen kyseiseen merkkiin siirtymistä.
Heavy muistuttaa kylmällä tosiaan enemmän marjapuuroa kuin öljyä ja se öljykerros mikä kaikkia osia peittää ei ole mikään ohut. Toiset sanoo että ei sovi katuautoon ollenkaan ja toiset sanoo että erinomaista tavaraa esim tietyissä pakettiautojen perissä raskaammassakin käytössä, ota siitä sitten selvää. Viralliset speksit ei kerro mitään. Viimeksi peräöljyjä vaihtaessa pelkän heavyn sijaan laitoin heavyä vain kolmanneksen ja loput Gear oilia. Ei eroa perstuntumalta. Samalla vaihdoin laatikkoon pelkän MT90 sijaan neljännes lightweight shockprooffia ja loput MT90 -seoksen, eikä siinäkään perstuntumalla eroa syntynyt. Voi olla että raaemmalla vaihtamisella ja kunnolla kuumiksi ajetuilla öljyillä eroja alkaisi jo huomaamaan, eli käytännössä melkein vaatii vertailua kesällä ratakäytössä.
MT90 öljyt laatikossa taisi aluksi talvella kylmällä ensimmäinen vaihto ykköseltä kakkoselle olla aina hieman nihkeä, joko siihen tottui tai se ilmiö hävisi matkan varrella.
Synkronoinnin toimintaan 01A:ssa vaikutti mielestäni RVS-lisäaineet enemmän kuin normiöljy versus redlinet muutos.
Comment
-
Ei se Heavy mene pakkasessa hirveän tönköksi, eiköhän tuon 75w lupaus ainakin pakkaansa pidä. Omasta mielestä se oli kylmänä notkeempaa kuin tuo 80w öljy
-27astetta, Heavy ja 80w90.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/seka/MVI_6111.AVI
Comment
-
Kesäautoissa vuosikaudet ajanut RedLine Heavy Shock Prooffilla perässä ja vaihteistossa RedLinen MTL:ät. Hyvin toimii niin kadulla kuin radalla. Varsinkin toi Mustangin 200tkm lukko parani hieman paremmin tarttumaan noilla "marjapuuroöljyillä". Saattavat olla koville pakkasille hieman paksua tavaraa, mutta toimii varmasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja "IsoDee" Näytä viesti...mutta onkos kellään heittää määriä kuinka paljon Urs6:n perään ja vaihdelaatikkoon lorahtaa ölskää?
Täyttöreikään asti kuitenkin täyttö, eli niin paljon öljyä kunnes siitä reiästä alkaa hiljalleen valumaan ulos.
Comment
-
Moro,
Mitä öljyä tuollaiseen 80 2.8 perään olisi hyvä laittaa? Apukuskin puoloinen stefa menee vaihtoon niin vaihtaa sitten öljyt samalla.
Eli, mitä öljyä ja mistä seinäjoen seudulla sitä kannattaisi hakea?
Comment
-
-
C4 TDIq:ssa ollut kevättalvesta asti seuraavat monjät:
Vaihteistossa MT-90 + n.25% ShockProof Lightia
Perässä ShockProof Heavy
Eikä mitään muuta moitittavaa kun kovalla pakkasella pitää alkuun vaihtaa hiukan rauhallisesti, kunnes hiukan lämpiää. Pysynyt sisällä hyvin. Aattelin sijoittaa vähät rahani kunnon voiteluun kun tulee revittyä välillä kaikenlaisia kärryjä pitkiäkin matkoja.
Prätkään tekisi mieli joskus koittaa RL moottoriöljyä, noh, ehkä ensi kesänä.
Comment
-
Alkaa itelläkin olla tdiq:n kohdalla ilmeisesti öljyjen vaihdot kun nuo vaihteet ei mene aivan sukkana päälle vaan vaihtaessa pitää hetki venailla, että menee ilman voimaa vaihde päälle. Tarkotushan oli tehdä tämä jo vuosi sitten, mutta ei ollut voimia sillon tälläseen.
Eli toi MT90 olis käyttöauton laatikkoon ihan ok, mutta mitä tarkotat, että pakkasilla pitää vähän odottaa? Paheniko tilanne noilla vai parani?
Perään lienee turvallista laittaa toi shockproof heavy.
Comment
Comment