Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 EGT asiaa (taas..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Oisko joku ottanu vähän turhan henkilökohtasesti niiden rikkoutumisen -> poistaminen softasta -> purkeilla vesilintua

    Comment


      #92
      Termoparin jatkaminen on vähän niin ja näin. Termoparihan perustuu 2 eri metallin jännitteen muutokseen suhteessa lämpötilaan, K-tyypissä materiaalit ovat: cromel ja alumel. Jos johtoa jatketaan esim kuparilla tinaamalla ei tulos ole enää sama. Melkeimpä koittaisin kaivaa vaan jostain ''rikkinäiset''.

      Comment


        #93
        Termopareille on tosiaan omat kompensointikaapelit ja liittimet, niillä onnistuu jatkaminen. Eli ovat tuota samaa tavaraa, kuin anturin piuhat.

        Comment


        • #94
          Miksi pihistellä? Löytyy liikaa rahareikiä tämän tuvan pihasta, joten mahdottomasti ei olisi mahdollista panostaa, varsinkin jos halvallakin lopputulos on sama.

          Taitaa olla helpointa sitten juottaa tuo piirilevy suoraan siihen anturien katkaistuihin johtoihin ja jatkaa tarvittava määrä niitä piirilevyltä töpselille meneviä johtoja.

          Comment


            #95
            Voihan ne tappaa softastakin, jos siltä tuntuu.

            Comment


            • #96
              Foorumit pelasti päivän jälleen kerran, eli EGT-anturit löytyi. Ei aleta patentteja värkkäilemään.

              Comment


                #97
                Tarvitsi ronsuun vaihtaa ainakin toinen,saako niitä piirilevyjä vielä jostakin?
                Vai eikö tähän saa pelkkää piirilevyä?
                Viimeksi muokannut audi200tuning; 26.5.2016, 11:11.

                Comment


                • #98
                  Ei taida rs6:een saada pelkkää piirilevyä mistään kuten 2.7bt koneisiin saa. Itellä herjaili toinen, kävin kolvilla kaikki piirilevyn juotokset läpi ja vika poistui.
                  Viimeksi muokannut kake; 27.5.2016, 08:01. Perustelu: typo

                  Comment


                    #99
                    Ronsun (C5) EGT:t ovat samalla piirilevyllä kuin S3 8L BAM koneen EGT, jos vaikka helpottaisi etsimistä. Muista malleista ei oikein käy ilman softan puukotusta, koska nuo ronsun EGT:t ovat laajakaistaisia.

                    Korjaussarja ronsulle: 077998124, hintaa marmorilla 553e, tepolla 546e (tässä siis molemmat anturit).

                    S4 wikissähän näistä on maininta, että käyvät softamuutoksella 2.7 bittehin.

                    Comment


                    • Onko kellään kokemuksia noista egt anturin poisto plugeista? Onko toiminut? Jotain miinus puolia näissä vrt uus anturi? Olis huomattavasti halvempi kun uus anturi ja helpompi kun kolvata uus piirilevy.

                      Esim. https://www.ebay.com/itm/EGT-Exhaust...IAAOSw8UtbTpvf

                      Comment


                        Eipä kyllä hirveästi ole järkeä noiden poistossa. Jossain virittämättömässä koneessa voisi vielä ymmärtää, mutta viritetyssä laittaisin uudet anturit tai SID Motorsportin uudet piirilevyt.

                        Comment


                        • Kyseessä vakio 230hv A6, onko noitten poistosta sitten jotain mahdollista haittaa? Tossa kun tutkailin niin näytti kylläkin olevan teipattu molempien anturien boksit eli lienee jo kertaalleen aikasemmin kolvailtu, täytyy ottaa auki ja tarkastaa kolvaukset.

                          Comment


                          • Joo otinpa ton repsikan puolen anturin pöydälle mistä vikakoodia anto. Piirilevyhän sinne oli vaihdettu mutta se sankari joka sen oli vaihtanu oli tunkenu kotelon täyteen jotain sikaa tai vastaavaa, sain kun sainkin kumminkin juotokset rapsuteltua esiin ja fiksattua ne, jopa minä joka on joskus 15v sitten koulussa viimeks kolvannu sain huomattavasti parempaa jälkee aikaseks kun edellinen. Auto toimii nyt mutta taidanpa tilata varuiks valmiiks tommosen "delete kitin" jos jommankumman kanssa tulee jatkossa ongelmia, melkonen työmaa noihin ruveta enään piirilevyjä vaihtaan.

                            Comment


                              Noilla EGT antureillla on tarkoitus yrittää estää koneen sulaminen. Jos kaikki toimii, niin niitä ei tarvita, mutta jos joku menee pieleen niin ne saattaa pelastaa. Siksi niitä ei kannata poistaa.

                              Comment

                              Working...
                              X