Kyllä nuo eri versiotkin on lähteny pienellä ruuvarinväännöllä nätisti napsahtaen auki.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 EGT asiaa (taas..)
Collapse
X
-
Tulipahan nyt avattua nuo 2-3 vuotta vanhat ja virheilevät anturit.
Eipä ollut enään pehmeetä geeliä/silikoonia sisällä vaan todella "kovaa" mustaa tököttiä. En tiedä millä sen saisi nätisti pois.
Olisi kourassa nyt puolan ihmeet. Anteeksi Pekka tilasin kyllä kaksi paria mutta kielimuuri oli liian suuri, enkä jaksanut enään ihmetellä kun kaveri vastaili aina vasta seuraavana iltana.
Vanhoista, mahdollisesti alkuperäisistä, saisin kyllä nätisti siistittyä kotelot ja kolvattua piirilevyt paikoilleen . Itse anturit on vaan vähän taittuneet ja kärsineet.
Olisiko mahdollista laittaa egt anturin johto poikki ja jatkaa se (esim. jollain liittimellä) tämän uuden piirilevyn kotelon johtoon? Saisi piuhaan lisää pituuttakin ja mahdolliset myöhemmät piirilevyjen vaihdot helpottuisi.
Comment
-
Kyllä sen mustan uretaaninkin saa nätisti irti. Juuri eilen yhden korjasin. Kun saa viillon varovasti piirilevyyn asti, niin lähtee nätteinä palasina. Kunhan varoo irrottamasta niitä pintaliitoskomponentteja
Niistä murtuu liitinten juotokset. Näkee selkeesti mikroskoopilla. Mun korjaama yksilö oli Japelta ja kannessa oli valmistusvuosi 2010, laatutavaraa.
Liitinten juotokset löytyy vastakkaisista päädyistä.
Comment
-
Tuli veisteltyä piirilevyn reunoja pitkin musta tökötti pois. Irtosi aika mukavasti muutamana klönttinä piirilevyn päältä. Päätin ensin tehdä korjauksen eli kolvilla sulatin juotokset ja vähän uutta tinaa päälle.
Testi ajossa ei pätkinyt yhtään eikä vikakoodeja tullut. No nyt on puolan piirilevyt takakontissa varalla + kolvi ja tinaa.
Täytyy sanoa, että helppo korjaus kannattaa kokeilla.
Comment
-
Tuota 945 ylitystä ei vaan päästy testaamaan, kun softalla lämmöt jää juuri siihen maksimissaan ja ei jaksa sulattaa konetta testimielessä :)
Comment
-
-
Miltä sivulta / miten olette noita Puolalaisia EGT-piirilevyjä tilailleet?
Comment
-
Saiko se pv tavaransa tuolta puolan pojilta koskaan? Sain tuossa vag comin toimii ja skannailin siinä, niin oli koodi egt anturista ilmaantunu. Varmaan siitä johtunu viimeaikaisen innostuksen isompien ahtimien etsintään. Mutta tosiaan egt anturi valittaa ja uutta pitäis tilalle saada, niin tuo puolan poikien piirilevy hommeli kiinnostaisi. Jos joku on tilailemassa noita niin voisin kimppaan tulla. En oo hirveen sosiaalinen englannin kielen taitaja.
Comment
-
Itse olen kanssa kiinnostunut tilaamaan, mutta polakki tuntuu kovin huonosti vastaavan sähköpostiin. Tarttee täräyttää uutta mailia menemään. Mutta jos se vastailee, niin voitashan noita nippu porukassa tilata.
Comment
-
Eilen innostuin sid nimisen hemmo kanssa meiliä laittaa. Vastaili kyllä heti kun kysyin jotain. 70 e 2 kpl Ja 3-5päivää että on suomessa. Tiedä sitten puhuuko totta. Jos egt antaa koodia, niin onko se nyt autolle haitallista? Tietää vaan panikoimaan ruveta tilauksen kanssa :/
Comment
-
Saiko se pv tavaransa tuolta puolan pojilta koskaan?
Comment
-
Morjes. Tuli puolast uudet piirit sensoreihin mut ongelmaa iski heti alkuu. sensoreiden kiinnitysruuvit on niin kovin kiinni ja joku entinen auton omistaja on vissiin kyseistä sensoria yrittänyt vaihtaa koska ruuvin kannat on väännetty rikki. ilmeisesti kyseinen nimeltä mainitsematon autoliike jyväskylästä mistä ostin. muutenki saanu paljon laittaa uusiks heidän huoltohommien jälkeen et rupee pikkuhiljaa ketuttamaan. onko jollain muulla ollu kannakkeiden ruuvit piukassa? miten saatu auki? vaihtoehtona porata ruuvit, sahata kannakkeet, lyödä kannakkeet/kannake muovista irti.Viimeksi muokannut 8866; 20.7.2013, 20:47. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa.
Comment
-
Juu, eli tarkotin juurikin sen muovilootan kiinnikkeitä. Itsellä kyseiset on kiinni talttapää pulteilla ja kannat vedetty perseelleen joten ei niitä auki saa kuin poraamalla kannat. Ja tällä hetkellä ei sinne saa mahtumaan edes dremeliä ilman suurempia purkamisia. Päädyin ratkaisuun että löin kotelon irti metalli kiinnikkeistä. lähti ihan siististi ku rauhallisesti teki. laitan muutenkin sensorin kotelon muualle kiinni. Jos jatkossakin joutuu puuhailemaan kyseisin sensorin kanssa. Nyt puhdistamaan geelit pois ja uutta piirilevyä paikalle. Mutta kiitos vastauksesta.
Myös pakosarjaan menevät thermonpäät olivat todella piukassa. Lähtivät kuitenkin auki. Mutta kauan olivat sensorit kestäneet kun olivat vm. 01
Comment
-
Onkohan kukaan koittanut tehdä asiaa seuraavasti, eli tilanne olisi seuraava.
Omasta AGB:stä oli edellinen omistaja poistanut EGT-anturit pois konehuoneesta niin, että oli katkaissut anturin johdot (se punossukassa olevat 2 johtoa jotka lähtee boxilta mittapäälle) ja jättänyt about 20cm johtoa kummallekin puolelle. Molemmat boxit imusarjan perästä on kuitenkin heitetty menemään ja johdot roikkuu irtonaisena konehuoneessa.
Tuli jo hankittua korjauspiirit noihin antureihin, mutta kellekkään ei ilmeisesti ole jäänyt noita rikkinäisiä EGT antureita hyllyyn jotta niistä saisi nuo kotelot ja täysimittaiset anturien johdot, kun ei ostoilmoitus ole tuottanut tulosta. Kysymys siis on, että voinko laittaa noihin antureiden johtoihin liittimet ja kolvata tuohon piirilevylle pidemmän johdot antureille ilman, että tulee ongelmia anturin tarkkuuteen? Piirilevyn ajattelin laittaa liimallisen kutistesukan sisään ja jättää "roikkumaan" johtojen väliin.
Onko idea ihan tuhoon tuomittu, vai koitetaanko?
Ei ainakaan innosta alkaa maksamaan tuosta korjaussarjasta päivän hintaa, kun pitäisi kaikkea muutakin laittaa uusiksi tuonne autoon, mm. softa pitää uusia.
Comment
Comment