Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 EGT asiaa (taas..)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eikös tuo yläpään hengettömyys johdu juuri pienistä ennakoista???? ABT veti vakiona ala ja keskialueen hyvin mutta uupui ylhäällä. ABT vakio suuttimilla ja rs4 osilla veti alhaalta hyvin keskialue puutui ja ylhäältä taas veti. Karalan ohjelma rs4 osilla tehot tuntuu samalta kun tavallinen lastutettu veto alhaalta keskialueelle hyvä ja yläpää puutuu. EI KUMMINKAAN RÖPÖTÄ eikä pätki mitä rikkinäinen egt ilmeisesti tekee??

    Comment


      #32
      Abt on tehty K03:lle, joten oletuksena yläpää hyytyy ahtojen tippuessa verrattuna keskialueeseen. Ahdot kannattaa logittaa 115 kohdasta. Abt myös talvella tiputtaa keskialueen ahdot samaan tasoon kuin ylhäällä, joten lämpimämmällä saattaa ahdot keskialueella olla selkeästi enemmän kuin viileälllä (0.8 vs 1.4 bar oli talven/kesän ero suurimmillaan)

      Karalan tekeleiden logeissa on näkynyt täysin 0 ennakoita +5000 rpm jälkeen, joten tuo kannattaa logittaa. Kyllä silloin veto loppuu, kun noilla reilun 1 bar pikkuahdoilla pitäisi olla yli 20.

      EGT anturi rikastaa vikaantuessaan ja tarpeeksi kun rikastaa niin röpöttää eli block 112 ja 031 voisi kertoa tämän.

      Comment


      • #33
        Onko jo kokemuksia kertynyt RS6 sensoreista, onko vaivan arvoista? 1½ vuotta vanhat sensorit, molemmista vikakoodit ja bank1 tekee kuumana joka vedolla 1035 astetta pari sykliä... Tympäseviä vuosihuoltokohteita.

        Sitten pari kysymystä tekniikasta:
        - Onko kukaan testannut kumpi menee rikki, anturi vai PWM-vahvistin?
        - Sitten onko tietoa minkä tyypin termoelukoita nuo on, K-tyyppi oletan?
        - Onko kukaan mitannut tai kellään mahdollisuutta mitata sököä anturia, eli piuhat poikki ja flukella mV ja vaikka täältä referenssiä: http://www.omega.com/temperature/z/pdf/z218-220.pdf.

        Jos noissa menee anturit sököksi, voisi noita harkita korjaavansakin. Ei siksi että se olisi halvempaa, vaan jos löytyisi anturi joka kestää, kun ei noita huvikseen vaihtele...

        Comment


        • #34
          Itsellä satunaista vikakoodia herjannut vänkärin puolimmainen egt ja uusi pitäisi vaihtaa. Oon nyt yrittänyt tässä etsiskellä tietoa että tuleeko se lyhyempi johto vaiko se pitempi johto vänkärin puolelle. Ku niitä tuntuu olevan kahta pituutta ja minun tuurilla kumminkin ostan sen väärän. Ja vaikkakin sen kuulemma saapi molemmille puolille toisen käymään niin olisi kiva ostaa kerralla se oikea anturi niin ei tarttis alkaa sitä liitintä hiomaan. Jos jollain tietoa tästä asiasta niin olisin kiitollinen tiedosta.

          Comment


            #35
            Lyhyempi johto tulee Risassa vänkärin puolelle. Joissakin antureissa tosin on niin lyhyt johto, ettei yltä sekään paikoilleen ainakaan ässässä :) Ja suunnilleen samaan kohtaan se tulee risassakin apukuskinpuolelle. En kyllä tiedä mistä ne anturit on, kun mulla oli pussillinen kaikkia vanhoja.

            Comment


            • #36
              ookoo kiitos tiedosta. Häätyypi huomenna laittaa anturi tilaukseen.

              Comment


              • #37
                Tuli haettua varaosatakuuseen uudet anturit. Taas oli tullut uusi numero vanhoihin verrattuna kuskin puoli taisi olla N loppuinen ja repsikan puoli L

                Molemmat vaihdettu yläkautta pikku pakkasessa (-12)...

                Comment


                  #38
                  Voi olla että jossainpäin foorumia kirjoiteltukkin, mutta lainataampas tätä hieman. Eli onko kukaan onnistuneesti korjannut kotikonstein vikaantunutta EGT-anturia? Hajoileekohan näistä useammin itse mittapää, vai elektroniikka? Jossain nähnyt kuvia murtuneista juotoksista, joita ilmeisesti ollut näissä myös jonkin verran.

                  Comment


                    #39
                    Yhen sisälle kurkkasin. Vikakoodi oli short to ground. Ohjainpurkissa ei näkynyt mikroskoopilla katsottuna vikaa.

                    Comment


                    • #40
                      Itsekkin täytyis avata vanha antilag egt, ei antanut vikakoodia mutta oskilloskooppi paljasti häiriön.

                      Comment


                        #41
                        Se antaa PWM:ää ulos?
                        Miltä näytti viallinen signaali?

                        Comment


                        • #42
                          Jonkin sorttista pulssia löytyi, ehyessä oli selkeä signaali järjestys ja rikkinäisessä miten sattuu, ei juurikaan virtaa kulkenut läpi. En muista sen tarkemmin millä säädöillä ne löytyi.

                          Comment


                            #43
                            Ovat väsäilleet Puolassa kestävämpää elektroniikkaa purkkien sisään:
                            http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1841

                            Comment


                              #44
                              Eikös toi oo ihan sama elektroniikka, mut laitettu ulkonen näyttö?

                              Comment


                              • #45
                                Taitaa noissa EGT:issä olla tyyppivikana huonot tinaukset (isot maatasot ja paksut johtimet on vaikeita tinattavia) ja siitä seuraa noita hetkittäisiä virhelukemia. helppo korjata kolvin kanssa. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=67694&page=2.

                                Itsellä takana jo useampi tuhat km ilman ongelmia (EGT:stä johtuvia, muita kyllä riittää) kolvailun jälkeen...

                                Comment


                                  #46
                                  Eri versiossa on erilainen piirilevy sisällä. Kaikissa ei ole juotosongelmia. Mutta kannattaa aina tarkistaa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                    Eikös toi oo ihan sama elektroniikka, mut laitettu ulkonen näyttö?
                                    Ei se ainakaan kuvien perusteella ole sama. Täällä vähän isompia kuvia.

                                    Comment


                                      #48
                                      Jos tollaisia toisia piirilevyjä saa huokealla jostain, niin ostan toki.

                                      Comment


                                        #49
                                        Puolaan voisi joku innokas järkätä kimppatilauksen, Aki?

                                        Comment


                                          #50
                                          Näköjään selasin kuvat liian äkkiä, olihan tossa vikassa kuvassa uus elektroniikka. Jos omat hajoo tai tulee kysyntää modauksesta niin voihan noita tilata, mutta toistaseks ei oo omalla kohdalla ollu tarvetta. No, tän ku sano, niin kohtahan ne varmasti hajoo.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tilasin muutaman noita pirrilevyjä (toivottavasti). Noitahan voi kokeilla.

                                            Comment


                                              #52
                                              Testasin noita Puolan ihmeitä Gotlannissa, ei tullut vikakoodeja ja lämmöt oli 945 eli luulisi toimivan. Kiinni ovat siis koko ajan.

                                              Tuota 945 ylitystä ei vaan päästy testaamaan, kun softalla lämmöt jää juuri siihen maksimissaan ja ei jaksa sulattaa konetta testimielessä :)

                                              EDIT:
                                              Ohessa muutama kuva asennuksesta.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut vayne; 23.5.2012, 09:10.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mistäs noita piirilevyjä voi tilata?
                                                Mulla vanhat anturit laatikossa ja olisi mukava testata niihin.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Eiköpä niitä tuolta Puolasta saa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jos olet Jere tilaamassa puolan ihmettä, voisin ottaa kanssa yhden. Korjattu EGT vaihdetaan viikon päästä ja jos ei toimi, voisi sitten vaihtaa nopeasti tuon sisään. Ei tarvitse sitten odotella taas viikkoa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tällainen löytyi: https://vastperformance.com/index.ph.../result/?q=egt

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tulipa luettua tämä topic kun painiskelin noiden EGT anturien kanssa. Aiheuttivat juurikin rankkaa lisärikastusta ja sen johdosta pätkimistä vedossa.

                                                        Eilen sitten irrottelin anturit ja käytin tänään juotokset uudelleen kolvattavana sähkärillä. Tänään sain anturit takaisin kiinni ja nyt on ajoa takana vajaat 100km. Vikakoodeja ei ole enää ilmestynyt ja vag-comin perusteella arvot pysyvät koko ajan siinä 945, kaikki pätkimiset hävisivät tyystin!

                                                        Aikaisemmin löytyi siis tälläinen koodi molemmista antureista:
                                                        17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)
                                                        P1453 - 35-00 - Open or Short to Plus
                                                        Viimeksi muokannut MRaitoniemi; 13.6.2012, 23:17. Perustelu: Lisäsin tuon vikakoodinkin selvyydeksi jos se jotakuta auttaisi.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Milläs olette saaneet nuo EGT laatikoiden kannet auki? Mulla ei meinaa totella pientä eikä isoa ruuvaria.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ne on vaan klipsillä ja pienellä liimalla eli lähti helposti vääntämällä ruuvarilla ainakin mulla.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Joo, ei mulla. Raunasta kokeilin ensin nätisti pienellä ruuvarilla, sitten isolla, monella eri tapaa vääntäen ja kääntäen. Sitten tuli kuvaan vasara ja lopuksi rautasaha. Ja sitten vielä pari audiharrastajaa avuksi. Ei vaan auennut. Mut pitää huomenna ottaa dremelin kans..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X