Eikös tuo yläpään hengettömyys johdu juuri pienistä ennakoista???? ABT veti vakiona ala ja keskialueen hyvin mutta uupui ylhäällä. ABT vakio suuttimilla ja rs4 osilla veti alhaalta hyvin keskialue puutui ja ylhäältä taas veti. Karalan ohjelma rs4 osilla tehot tuntuu samalta kun tavallinen lastutettu veto alhaalta keskialueelle hyvä ja yläpää puutuu. EI KUMMINKAAN RÖPÖTÄ eikä pätki mitä rikkinäinen egt ilmeisesti tekee??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 EGT asiaa (taas..)
Collapse
X
-
Abt on tehty K03:lle, joten oletuksena yläpää hyytyy ahtojen tippuessa verrattuna keskialueeseen. Ahdot kannattaa logittaa 115 kohdasta. Abt myös talvella tiputtaa keskialueen ahdot samaan tasoon kuin ylhäällä, joten lämpimämmällä saattaa ahdot keskialueella olla selkeästi enemmän kuin viileälllä (0.8 vs 1.4 bar oli talven/kesän ero suurimmillaan)
Karalan tekeleiden logeissa on näkynyt täysin 0 ennakoita +5000 rpm jälkeen, joten tuo kannattaa logittaa. Kyllä silloin veto loppuu, kun noilla reilun 1 bar pikkuahdoilla pitäisi olla yli 20.
EGT anturi rikastaa vikaantuessaan ja tarpeeksi kun rikastaa niin röpöttää eli block 112 ja 031 voisi kertoa tämän.
Comment
-
Onko jo kokemuksia kertynyt RS6 sensoreista, onko vaivan arvoista? 1½ vuotta vanhat sensorit, molemmista vikakoodit ja bank1 tekee kuumana joka vedolla 1035 astetta pari sykliä... Tympäseviä vuosihuoltokohteita.
Sitten pari kysymystä tekniikasta:
- Onko kukaan testannut kumpi menee rikki, anturi vai PWM-vahvistin?
- Sitten onko tietoa minkä tyypin termoelukoita nuo on, K-tyyppi oletan?
- Onko kukaan mitannut tai kellään mahdollisuutta mitata sököä anturia, eli piuhat poikki ja flukella mV ja vaikka täältä referenssiä: http://www.omega.com/temperature/z/pdf/z218-220.pdf.
Jos noissa menee anturit sököksi, voisi noita harkita korjaavansakin. Ei siksi että se olisi halvempaa, vaan jos löytyisi anturi joka kestää, kun ei noita huvikseen vaihtele...
Comment
-
Itsellä satunaista vikakoodia herjannut vänkärin puolimmainen egt ja uusi pitäisi vaihtaa. Oon nyt yrittänyt tässä etsiskellä tietoa että tuleeko se lyhyempi johto vaiko se pitempi johto vänkärin puolelle. Ku niitä tuntuu olevan kahta pituutta ja minun tuurilla kumminkin ostan sen väärän. Ja vaikkakin sen kuulemma saapi molemmille puolille toisen käymään niin olisi kiva ostaa kerralla se oikea anturi niin ei tarttis alkaa sitä liitintä hiomaan. Jos jollain tietoa tästä asiasta niin olisin kiitollinen tiedosta.
Comment
-
Lyhyempi johto tulee Risassa vänkärin puolelle. Joissakin antureissa tosin on niin lyhyt johto, ettei yltä sekään paikoilleen ainakaan ässässä :) Ja suunnilleen samaan kohtaan se tulee risassakin apukuskinpuolelle. En kyllä tiedä mistä ne anturit on, kun mulla oli pussillinen kaikkia vanhoja.
Comment
-
Voi olla että jossainpäin foorumia kirjoiteltukkin, mutta lainataampas tätä hieman. Eli onko kukaan onnistuneesti korjannut kotikonstein vikaantunutta EGT-anturia? Hajoileekohan näistä useammin itse mittapää, vai elektroniikka? Jossain nähnyt kuvia murtuneista juotoksista, joita ilmeisesti ollut näissä myös jonkin verran.
Comment
-
Ovat väsäilleet Puolassa kestävämpää elektroniikkaa purkkien sisään:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1841
Comment
-
Taitaa noissa EGT:issä olla tyyppivikana huonot tinaukset (isot maatasot ja paksut johtimet on vaikeita tinattavia) ja siitä seuraa noita hetkittäisiä virhelukemia. helppo korjata kolvin kanssa. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=67694&page=2.
Itsellä takana jo useampi tuhat km ilman ongelmia (EGT:stä johtuvia, muita kyllä riittää) kolvailun jälkeen...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiEikös toi oo ihan sama elektroniikka, mut laitettu ulkonen näyttö?
Comment
-
Näköjään selasin kuvat liian äkkiä, olihan tossa vikassa kuvassa uus elektroniikka. Jos omat hajoo tai tulee kysyntää modauksesta niin voihan noita tilata, mutta toistaseks ei oo omalla kohdalla ollu tarvetta. No, tän ku sano, niin kohtahan ne varmasti hajoo.
Comment
-
Testasin noita Puolan ihmeitä Gotlannissa, ei tullut vikakoodeja ja lämmöt oli 945 eli luulisi toimivan. Kiinni ovat siis koko ajan.
Tuota 945 ylitystä ei vaan päästy testaamaan, kun softalla lämmöt jää juuri siihen maksimissaan ja ei jaksa sulattaa konetta testimielessä :)
EDIT:
Ohessa muutama kuva asennuksesta.Viimeksi muokannut vayne; 23.5.2012, 09:10.
Comment
-
-
Tulipa luettua tämä topic kun painiskelin noiden EGT anturien kanssa. Aiheuttivat juurikin rankkaa lisärikastusta ja sen johdosta pätkimistä vedossa.
Eilen sitten irrottelin anturit ja käytin tänään juotokset uudelleen kolvattavana sähkärillä. Tänään sain anturit takaisin kiinni ja nyt on ajoa takana vajaat 100km. Vikakoodeja ei ole enää ilmestynyt ja vag-comin perusteella arvot pysyvät koko ajan siinä 945, kaikki pätkimiset hävisivät tyystin!
Aikaisemmin löytyi siis tälläinen koodi molemmista antureista:
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)
P1453 - 35-00 - Open or Short to PlusViimeksi muokannut MRaitoniemi; 13.6.2012, 23:17. Perustelu: Lisäsin tuon vikakoodinkin selvyydeksi jos se jotakuta auttaisi.
Comment
Comment