Eli veto vaihtelee n.2-3sek.sykleissä (=vetääää-eivedä-vetääää-ei...) tasakaasulla ja kevyessä vedätyksessä, tasaisella sitä ei juuri huomaa muut kuin kuski, mutta kevyesti vedättäessä ja ylämäissä sitä voisi sanoa jopa nykimiseksi. Tuntuu kaikilla vaihteilla, esim. 60 nopeudessa kaasujalka "kipsattuna" 2,3,4 vaihteilla nopeus pysyy kutakuinkin samana vaikka kierrokset vaihtelee aika tavalla. Pahimmin tuo tuntuu 80-120 välillä, mutta tuntuu myös ihan hiljaisessakin ajossa. Moottorin lämpötila ei vaikuta mitenkään, ts. kylmänä heti vaihde päälle ja ajoon = tuntuu, niinkuin täysin lämmenneellä moottorillakin.
120km/h mittarinopeuden jälkeen tuo loppuu täysin (kolmosella n.115km/h) Vähän kovemmassa kiihdytyksessä, kaasuläppä auki senverran ettei juuri toisioläppä avaudu - täyskaasulähdöissä ei mitään vikaa. Myöskään moottorijarrulla ja lievässäkin alamäessä, ei mitään.
Vartilla tuo kulkee matalia 15 sek.aikoja n.147km/h eli tehot on suurinpiirtein talella. Kulutus matka-ajossa 90 - 100 km/h keskinopeuksilla on luokkaa 10,5 - 11 l/100km (tankkauksista laskettuna), kaupungissa sitten tuntuvasti enemmän (14-18 l/100km) Eli kulutus ok?
Vikakoodeja tuo ei anna, ei moottorista eikä laatikosta. Ainut mitä vag-comilla tuosta on löytynyt, että sytysennakko vaihtelee vähänkuin moottori nakuttaisi (ei nakuta). Minusta tuo käyttäytyy kuin siellä olisi pieni ilmavuoto jossain?
Tähänmennessä tehtynä: Lambdat (Bosch), Maf (alkup.), Ilmasuodatin, kaasuläpän asentotunnistin(Bosch), Tulpat(Bosch), Imusarjan ja läppäkotelon tiivisteet(alkup.) vaihdettu. Kaasuläppäkotelo pudistettu (kahdesti!). Kaasuläppä sopeutettu (useasti). Huohottimet irroitettu (imureiät tukittu). Kanavanpituussysteemi deletoitu. Isv puhdistettu ja voideltu (tyhjäkäynti, moottorijarru ym. toimii moitteetta) Tankin huohotussysteemi tukittu. Kaikki läppäkoteloon tulevat letkut tukittu. Nakutusantureiden pultin kireys tarkistettu.Bensanpaineensäätimen letku irroitettu. Ruiskittu pari purkkia aerostarttia "ympäri konetta".
Vaihdelaatikko"gurun" mielestä tuo ei voi tulla laatikosta. (Logitti laatikon tiedot koeajolla.)
Mikä tuossa voisi olla vikana? Olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, ennen kuin alan vaihtamaan osia toista kierrosta.
Niin ja vielä. Vika alkoi aika yhtäkkiä n.1 1/2 viikkoa jakohihnan vaihdon jälkeen. Eikä ole oleellisesti muuttunut sen jälkeen.
120km/h mittarinopeuden jälkeen tuo loppuu täysin (kolmosella n.115km/h) Vähän kovemmassa kiihdytyksessä, kaasuläppä auki senverran ettei juuri toisioläppä avaudu - täyskaasulähdöissä ei mitään vikaa. Myöskään moottorijarrulla ja lievässäkin alamäessä, ei mitään.
Vartilla tuo kulkee matalia 15 sek.aikoja n.147km/h eli tehot on suurinpiirtein talella. Kulutus matka-ajossa 90 - 100 km/h keskinopeuksilla on luokkaa 10,5 - 11 l/100km (tankkauksista laskettuna), kaupungissa sitten tuntuvasti enemmän (14-18 l/100km) Eli kulutus ok?
Vikakoodeja tuo ei anna, ei moottorista eikä laatikosta. Ainut mitä vag-comilla tuosta on löytynyt, että sytysennakko vaihtelee vähänkuin moottori nakuttaisi (ei nakuta). Minusta tuo käyttäytyy kuin siellä olisi pieni ilmavuoto jossain?
Tähänmennessä tehtynä: Lambdat (Bosch), Maf (alkup.), Ilmasuodatin, kaasuläpän asentotunnistin(Bosch), Tulpat(Bosch), Imusarjan ja läppäkotelon tiivisteet(alkup.) vaihdettu. Kaasuläppäkotelo pudistettu (kahdesti!). Kaasuläppä sopeutettu (useasti). Huohottimet irroitettu (imureiät tukittu). Kanavanpituussysteemi deletoitu. Isv puhdistettu ja voideltu (tyhjäkäynti, moottorijarru ym. toimii moitteetta) Tankin huohotussysteemi tukittu. Kaikki läppäkoteloon tulevat letkut tukittu. Nakutusantureiden pultin kireys tarkistettu.Bensanpaineensäätimen letku irroitettu. Ruiskittu pari purkkia aerostarttia "ympäri konetta".
Vaihdelaatikko"gurun" mielestä tuo ei voi tulla laatikosta. (Logitti laatikon tiedot koeajolla.)
Mikä tuossa voisi olla vikana? Olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä, ennen kuin alan vaihtamaan osia toista kierrosta.
Niin ja vielä. Vika alkoi aika yhtäkkiä n.1 1/2 viikkoa jakohihnan vaihdon jälkeen. Eikä ole oleellisesti muuttunut sen jälkeen.
Comment