Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 (8L) quattron viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 (8L) quattron viritys

    Kyseessä on -01 A3tq joka on lastutettu.

    Onko A3:ssa ja S3:ssa sama downpipe? Eli voiko käyttää S3:n tarkoitettuja viriputkia? Tarkoitus olisi siis vaihtaa cat-back putki ja säädättää auto uudelleen. Tavoitteena on ~ 200hv. Ymmärtääkseni vakio suuttimet riittävät vakio turbolla (K03sport)?

    Auton ollessa käytetty ei tämän hetkisen lastun merkki ja malli ole tiedossa. Vaikuttaako vanha lastu uudelleen ohjelmointiin?

  • #2
    S3:seen tarkoitettuja putkia voi käyttää ja yleensä valmistajat ilmoittaakin et samat putket on A3tq:oon ja S3:een. Itse ostin A3:ssa olleen cat-back putken ja hyvin sopi paikoilleen. Ainut, että putkessa oli paikoillaan A3:n sovitelaippa, joka sitten piti vaihtaa S3:n laipaksi, kun A3:ssa vakioputki on halkaisijaltaan pienempää. Downpipe on myös S3:ssa suurempi...

    Vakiosuuttimet riittävät noihin tehotavoitteisiin, eikä vakioturbolla paljon suurempiin arvoihin pääsekkään. Jos vaihtaa bensapaineen säätimen, niin ainakin revolla on eri ohjelmat sille. Tolla sport ahtimella taidetaan hieman enemmin luvata mitä tavallisella k03:lla...

    Tämän hetkinen lastu ei mun mielestä haittaa mitään uutta lastua vaihdettaessa, mut jos pistetään ohjelma sarjaportin kautta (esim. revo), niin sillon mun mielestä pitää olla vakiolastu paikoillaan...tai näin mulle ainakin joskus sanottiin, kun Doc-Powerilta asiaa kyselin...

    Comment


      #3
      Eikös tuo bensapaineen vaihtaminen ollut aanelkku-passatti hommia?

      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...t=bensapaineen

      toisin sanoen, sähkökaasullisessa a3:ssa säädin reagoi ahtopaineeseen?

      Comment


      • #4
        Tossa doc-powerin sivulla on noita eri ohjelmia eri ecuille ja ainakin poikittaisiin niitä 4-barin ohjelmia näyttää olevan. En sitten tiedä, et sopiiko noista mikään tohon, et jos asia on noin mitä Mika sanoi...

        http://www.doc-power.com/index.php?page=chips&id=2

        Comment


          #5
          Noh ainakin Repo sanoi, kun em. threadissa asiaa kysyin, että A3:ssa vakiosuuttimet riittävät vakio ahdinta pidemmälle.

          Lisäksi että *sähkökaasullisissa* A4/Passateissa ei ole ahtopaineeseen reagoivaa bensapaineen säädintä.

          Mitäköhän tuo Doc-Power:in listalla mainittu 4barin säädin sitten vaikuttaa? Onko se vain pelivara osa?

          Comment

          Working...
          X