Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihto A4 B6 -03 1.8t bfb 120kw

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin vaihto A4 B6 -03 1.8t bfb 120kw

    Nyt olisi pakottava tarve vaihtaa moottoria audiin ja vaihtomoottoria etsin tässä. Kysymys kuuluu mitkä moottorikoodit sopivat bfb:n tilalle jos mikään? Tarkoitus olisi siirtää vanhasta ainakin upouusi turbo. Vanhassa koneessa ketju poikki, ventiilit sirpaleina ja sylinterit naarmuilla.

  • #2
    Oletan että helpoimmalla eli halvimmalla pääsen jos onnistun löytämään sopivan bfb:n niin saa mootorinohjaukset ynnä muut pysyä samana. Kuinka tavallista on muuten että nokkien ketju tai kiristin pettää?

    Comment


      #3
      Oletuksena ettei kovinkaan normaalia ole tuo nokkien välisen ketjun katkeaminen. Luulisi sen ääntävän (rallatus) reilun ajan ennen katkeamistaan.

      Comment


        #4
        Helpoimmalla kaikin puolin pääset kun vaihdat samanlaisen koneen. Toki voisi olla houkuttelevaa laittaa BEX tilalle, mutta itse päädyin vastaavassa tilanteessa alkuperäiseen moottorikoodiin ja sen "päivittämiseen" BEX-osilla.

        Comment


          #5
          Jos venttiilit ovat osuneet mäntiin, on venttiilien kappaleet läpäisseet myös turbon. Näin ollen on myös upouudesta turbostasi tullut vanha rikkinäinen.

          Järkevin vaihtoehto on saman moottorikoodin moottori. BFB pitäisi olla helposti saatavilla.

          Comment


          • #6
            Niin tietenkin ovat, nyt ei taas ajatus kulkenut.

            Comment


            • #7
              Ruotsista löytyy muutama bfb vaihtokone jotka vaikuttavat kunnollisilta vai pitäisikö sittenkin investoida tehdaskorjattuun? Ajatus on että ajelisin nyt pari toivottavasti ongelmatonta vuotta autolla ja sitten vaihtaisin kerralla huomattavasti uudempaan. Vaikeita valintoja. Ihan pieni sijoitus moottorinvaihtokaan ei ole, toivoisin vain huolettomia kilometreja käyttöautolta. Tämän kevään ja kesän k kuukaudessa ja nyt tämä lykkää kyllä uusikorisen ostoa hieman. Mitä te viisaat tekisitte?

              Comment


                #8
                Viisaasta en tiedä, mutta itse ostin Ruotsista noin 100tkm ajetun koneen, jolle liike antoi vuoden takuun ja toki oli heidän puolestaan tarkastettu, koekäytetty ja puristuspaineet mitattu. Suomessa moottori laakeroitiin uudestaan ja vaihdettiin uudet jakopään osat. Vanhan moottorin purin ja myin osina. Sinänsä ko. liikkeen kanssa takuu toimi hyvin, koska vaihtokoneen öljypohjassa oli hiushalkeama (varmaan kuljetuksessa tullut) - he hyvittivät uuden öljypohjan hinnan ja asennuskuluja.

                Mitähän tuo tehdaskorjaus pitää sisällään?

                Comment


                  #9
                  Aika jännä juttu että katkennut tuo nokkaketju.. Minkähän takia lie.

                  Comment


                  • #10
                    Arvelen että öljynpaine hävinnyt tai kierto tukkeutunut olisikohan se voinut kiristäjän kautta vaikuttaa ketjuun, en todellakaan tiedä... Tiedä sitten missä kohtaa katju katkesi.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, päädyin sitten tehdaskorjattuun moottoriin. Moottorista on alakerta pesty ja tarkistettu, öljykanavat pesty, yläkerrasta vaihdettu laakerit, öljyrenkaat, ventiilit ja ohjurit. Jakoketju ja säädin ovat myöskin uusia.Toivottavasti ihan kelpo kone. Pääsenpä ainakin kerralla eroon öljynkierto ongelmista sen verran ne tällä hetkellä vielä ottavat päähän. Turbo on vielä tarkistamatta, toivottavasti se menee huollolla. Muutaman sataa kilometriä ehdin sillä ajaa niin luulisi että ainakin kuoret ovat ehjät?

                      Comment


                        #12
                        Jos on turbosta siivet solmussa, kannattaa kattoa onko tullut paljon klappia. Nimittäin vakioturbon korjauttaminen tuskin kannattaa mikäli keskiosa vaihtokunnossa. K03 on tarjolla paljon esim. vähän käytettynä sopuhintaan.

                        Comment

                        Working...
                        X