Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo murina bypassin vaihdon jälkeen A4 B6 1.8T(BEX) Multitronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Outo murina bypassin vaihdon jälkeen A4 B6 1.8T(BEX) Multitronic

    Ilmestyi tuollainen outo murina tasakaasulla ajettaessa silloin tällöin, mitään muuta ei tehty kuin vaihdettiin bypassi jonka jälkeen kävin hieman kokeilemassa.
    Autolla on ajettu 144tkm ja vaihteiston öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan 120tkm huollossa, murina häviää kun nostaa jalan kaasulta.

    Onko aihetta pelätä laatikkoa vai jotain muuta, pitäisi vielä päästä viikonloppuna kotiin (400km) uskaltaako tuolla ajaa, kuulostaa omaan korvaan samalta kun kylmänä käynnistää niin tuo kierrättää pakokaasuja jotta kone lämpiää.

    #2
    By-pass saattaa kyllä äännellä. Itselläni BEX-tyyppisessä asennuksessa lähinnä tuhahtelee jos paineet tapissa nostaa jalan kaasulta, mutta aiemmin eri kohtaan laitettuna piti ärsyttävää honotusta esim. tasakaasulla moottoritiellä ajaessa kuormituksesta riippuen. Murinaa se tuskin pitää; törähtelyä, honotusta, Darth Vader -hengitystä tai sihahtelua sen sijaan mahdollisesti kyllä.

    En ole kyllä kuullut auton pitävän mitään erityistä murinaa kylmäkäynnistyksenkään yhteydessä, jos nyt ei korkeampaa kierroslukua ja toisioilmapumpun hienoista ääntä lasketa.

    Comment


      #3
      Tuota toisioilmapumpun ja korkeitten kierrosten ääntä meinaan, kuulostaa jonnin verran samalta, vanha bypassi oli jo parhaat päivänsä nähnyt pystyi sormella painamaan helposti auki toisin kuin uuden 225hp TT pässiä ei saanut sormilla kauheasti liikkumaan.

      En tässä nyt tuota bypassia epäilekkään vaan tuota vaihtestoa kun ainoa mitä täältäkin hakusanalla multitronic löytää on kestävyys/vian etsintää, täytyy käydä tuossa vielä ajelemassa tuolla jos tulisi jotain oireita esiin, murina tosiaan kuuluu tasakaasulla ja häviä itsestään tai kaasua nostamalla.

      Comment


        #4
        Pässin honotus/resonointi "korjaantuu" kaasua lisäämällä tai vähentämällä. Multitronicista en tiedä mitään.

        Comment


          #5
          Nyt on ajettu ja kuunneltu ja kuulostaa että murina tulisi juuri tuosta bensahöyryjen takaisinkierrätys systeemistä, lopettaa jos koskee kaasuun kun ääni ilmestyy.

          Comment


            #6
            By-pass ei kierrätä bensahöyryjä, vaan päästää ahtopaineet kiertoon kun kaasuläppä sulkeutuu (ettei ahdin sakkaa). Voithan vähän sitä yrittää sörkkiä ja katsoa resonoiko esim. johonkin.

            Comment


              #7
              Tuossa kävin kuulostelemassa niin huomasin että ääni tulee tasakaasulla ajettaessa n.100km/h vauhtia ja kun ääni ilmestyy ja laittaa manuaalilla pienempää että kierrokset nousee niin häviää
              Viimeksi muokannut Pena2; 6.8.2010, 11:54. Perustelu: Käyty kuulostelemassa lisää ja tultu "viisaammaksi"

              Comment


              • #8
                Mulla tekee sama vehje luultavasti sillai, että tietyllä kaasun asennolla (Allroadissa siis) se päästää sellaisen heinäsirkkamaisen äänen. Sitten vielä vähän enemmän kenkää niin loppuu.

                Comment


                • #9
                  Mullakin bypassin (710N) vaihdon jälkeen tuli outo resonanssi/murina, joka ilmeni juuri kuten topicin aloittajalla, sopivalla osakaasulla. Kuvittelin jo että putkisto ottaisi puskuriin kiinni tjsp., mutta kun bypassin vaihdoin kokeeksi Forgeen, ääni hävisi kokonaan. Muuten auto toimi aivan normaalisti mutta tuo ääni oli niin häiritsevä että sitä en kehdannut kuunnella.

                  Comment


                    #10
                    Nyt olisi toisenlainen huoli autossa, ujeltaa tasakaasulla ajettaessa, kävin korjaamolla jossa äijä ajoi pienen lenkin ja sanoi että etuperä ujeltaa että on joko poskilaakeri tai pieni vetopyörästön ratas, ensimmäinen vaihtoehto hoituu kuulemma alle tonnilla, jäkimmäinen onkin sitten noin 4ke.

                    Kysymys kuuluu käykö tuohon autooni saman vuosimallin 2.0 vaparin multitronic? katsoin vaan että oisi espoon avk:lla yksi semmoinen 2200e pyyntiin josta varmasti tinkaamalla voi vähän hintaa saada alemmas.

                    Comment


                    • #11
                      Lainataan tästä vanhaa ketjua. Itsellä kuuluu samanlaista murinaa tai resonointia nyt bypassin (710N) vaihdon jälkeen. Auto on A4 B6 1.8Tq AVJ koneella. Auto on myös kaikin puolin vakio.

                      Onko tämä tosiaanki ns. normaalia?

                      Auto toimii muuten hyvin, eikä vikakoodejakaan löytyny. Tuo ääni vaan rassaa hermoja maantiellä vakkari päällä ajaessa kun ylämäessä rupee pärisemään ja saattaa päristää 10s yhteen menoon jos mäki on sellainen, että kaasun määrä pysyy samana.

                      Kannattasko kokeilla vaihtaa bypass toisin päin (nyt se on kuten alkuperäinen) tai 710P -venttiiliä? ETKA:n mukaan alkuperäsen venttiilin korvaa tuo 710P

                      Comment


                      • #12
                        Vastataampas tähän, että resonointi hävisi vaihtamalla tuohon 710P -malliseen bypassiin. En tiedä oliko tuo 710N -mallinen venttiili sitten kuitenkin rikki uudesta asti vai toimiiko N -venttiili paremmin tehokkaammissa vehkeissä. Sormitestin perusteella se vaikutti ihan ehjältä.

                        Comment


                        • #13
                          pitää itekki kokeilla vaihtaa toi 710N poijes. omasta mielestä toimi suht "normaalisti" semmosen puol vuotta ennenku rupes pärisemään/surisemaan. vittumainen ääni osakaasulla ajettaessa ja tuntuu että tehoja häviäis vähän

                          Comment

                          Working...
                          X