Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 sammuu ajossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 sammuu ajossa

    Kaverin puolesta tässä kyselen, että mikä mahtaa olla vikana kun auto sammuu ajossa pintakaasulla, mutta käynnistyy kuulemma hetken kuluttua kun antaa rullata vähän matkaa vaihde päällä (keppi D-asennossa). Sammuu kuulemma myös vapaalla ollessa tyhjäkäynnillä, mutta ei ilmeisesti käynnisty ;)
    Auto on A4 1.8T tip. -98

  • #2
    Kaasuläpän sopeutus pielessä taikka vahva imuvuoto

    Siis viilleinä arvauksina

    Comment


    • #3
      Toksia Rolle! Miten se kaasulpän sopeuttaminen tapahtuu näissä vaijerikaasupeleissä?

      Lisää tietoa kaverilta, ongelma kuulemma esiintyi ensimmäisen kerran kun kierroksia oli pesässä reilummin. Ongelma ilmenee kuulemma silti kaikilla kierroalueilla satunnaisesti.

      Comment


      • #4
        Taas kaverin puolesta asialla, sama ongelma vaivaa edelleen. Sen verran kuitenkin uutta, että ongelmaa ei ole esiintynyt talven aikana ollenkaan, vaan alkoi joskus toukokuussa kelien lämmettyä

        Auto sammuu kuulemma satunnaisesti moottorin ollessa lämmin, oli auto tyhjäkäynnillä tai kierroksia koneessa. Koneen ollessa kylmänä ei ilmene mitään, mutta kun moottori on saavuttanut 90 lämpötilan auto sammuilee joskus. Auto kuulemma kulkee normaalisti, eikä voimattomuutta esiinny.

        Comment


        • #5
          Myöhemmin on ilmaantunut myös käynnistysongelmia niin lämpimällä kuin kylmälläkin moottorilla. Lämpötila-anturi vaihdettu, siitä ei ollut mitään apua ongelmaan. Tämän lisäksi kulkupuolellakin on jotakin häikkää, auto kiihtyy 3000 kierrokseen asti ihan suht normaalisti mutta sitten veto loppuu tyystin ja auto alkaa nykiä voimakkaasti. Jos kiihdytyksen tekee todella varovasti voi kierrokset saada neljään tonniin asti, mutta jos kaasua polkee reilusti kone sakkaa jo kolmessa tonnissa.

          Paikallaan kaasua polkiessa kone ottaa ihan hyvin kierroksia. Voiko bensapuoli ahdistaa vai missä mättää?

          Comment


          • #6
            Oiskohan ilmamäärämittarissa vikaa?

            Comment


            • #7
              Oltiin just reissussa kolkulla ja meillä oli aikalailla samantyylisiä oireita. Kun olimme ajaneet pidempään (> 1h) ja sen jälkeen pysähdyttiin esim. parkkikselle ja pirssi oli hetken tyhjäkäynnillä, niin kierrokset alkoivat humpata oikein kunnolla ja kone täristää todella paljon. Jos ei olisi kaasutellut yhtään, niin olis sammunu.

              Myös ajossa pirssi hyytyi satunnaisesti ihan totaalisesti, eli kesken ajon tuntui siltä kuin jokin olisi alkanut "moottorijarruttaa" todella kovaa ja nopeus ja kierrokset alkoivat laskemaan hyvin nopeasti. Kun sitten painoi lisää kaasua, niin pirssi ei meinannut reagoida mitenkään, ainoastaan nyki. Vähän aikaa kun "nytkytti" täyskaasulla menemään, niin sitten veto ja kiihtyminen palautuivat normaaliksi..

              Comment


              • #8
                No kävin sitten tänään luetuttamassa vikakoodit Stockalla ja ylläri-ylläri VAG-COM ilmoitti vikaa kaasuläpän ohjausyksikössä sekä lohko 1:n tunnistin 1:ssä. Huollon kaveri kertoi tuon lohko 1:n tunnistimen olevan lambda ja jos kaasuläpän asetukset on pielessä, niin myös lambda voi heittää vikakoodia.

                Elikkä.. ekaksi aion puhdistaa tuonkaasuläpän, joten jos jollain on vinkkejä kolmosen vastaavaan operaatioon, niin kertokaa ihmeessä. Sen jälkeen voisi kokeilla kaasuläpän sopeuttamista, joten miten sen saisi itse tehtyä? Stockalle en enää kolkkua tuon takia vie, sillä mielestäni pelkästä vikakoodien luvusta (työaikaa max 5 min) 53 ? + risat on suorastaan riistoa.. prkl.

                Comment

                Working...
                X