Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T 8L piristys ja huolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T 8L piristys ja huolto

    Tulipa hommattua tämmönen rassi ja tehon puute vaivaa :) Heti alkuun tuli tehtyä perushuollot (tulpat, öljyt, nesteet, putsarit). Onko jotain mitä kannattaa vielä tarkistaa / huoltaa? Autolla ajettu reilut 200tkm.

    Toinen kyssäri koskee tehon lisäystä. Itselläni oli mielessä lastu, putkisto ja vapaavirtaus suodin. Kyse on kuitenkin mun ensimmäisestä VAG autosta joten olen ihan hukassa merkkien ja ostopaikkojen suhteen. Eli mitä kannattaa ostaa ja mistä? Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma.

  • #2
    By-pass, kytkin, vikakoodit. Vapaavirtaussuodattimen jättäisin kauppaan, putkisto turbolta asti ja softa. Vaihtoehtoja kytkimen, softan sekä putkiston osalta on useita. Riippuu haluatko vaan vähän höpinää cat-back putkiston muodossa vai haluatko, että se tulee turbolta asti hitusen paremmin hengittävänä.

    Comment


    • #3
      Kasvaako teho jo niin paljon softa + putkisto muutoksilla, että tarvitaan vakioa järeämpi kytkin? Ja mitäs tolle By-pass:lle tehdään? Huolletaan vai vaihdetaan? Linkkejä kaivetaan :)

      Comment


        #4
        TT:n by-pass ei montaa kymppiä maksa, eli kannattaa vaihtaa. Ei ole kokemusta kytkimen rajoista, mutta kehtaisin väittää, ettei vakioturbosta revitä sellaisia vääntöjä, että kytkintä tarvisi ruveta vaihtamaan, jos ei ole jo valmiiksi riittävän kulunut.

        Comment


        • #5
          Riippuu meiningistä, mulla oli tuontiautosta 120tkm kohdalla kytkin tuossa kunnossa:

          http://users.metropolia.fi/~ottopa/paineasetelma.jpg

          Sittemmin Tepolta Valeon kytkin ja 1-m vauhtipyörä sisään eikä ole tarvinut miettiä lastuttamisen jälkeenkään kestääkö kytkin. Tosin AUM:ssä k03s eli väännöt kai siellä 300Nm++. Omaan vaihdoin myös catbackin mutta en huomannu juurikaan eroja. Sen 300e mitä cat-back noin suunilleen maksaa käyttäisin mieluummin välijäähdyttimeen tai downpipeen missä on vapaampi katti.

          Comment


          • #6
            Ja ÄLÄ vaihda vapaavirtaus suodatinta. Vakio kotelo piisaa 300hv:n asti.

            Comment


            • #7
              En viittiny uutta aihetta tehä ku asia liittyy samalla koneella olevaan autoon ja otsikkokin on käypänen.

              Mulla tulis kohta 200tkm audissa täyteen ja mietin että mitä on huolto-ohjelmassa tiedossa näillä kilometreillä. Huoltokirja on mutta se on ruotsiks niin siitä ei hirveitä apuja ole.

              Eli mitä tuohon 200tkm huoltoon liikkeessä kuuluisi?

              Comment

              Working...
              X